فاصله شیراز تا بندرعباس

فاصله شیراز تا بندرعباس از نظر مسافت و زمان

کوتاه ترین فاصله شیراز تا بندرعباس

برای سفر از شیراز به بندرعباس، دو مسیر عمومی در اختیار دارید. مسیر اول از طریق شهر داراب ایستاده و این مسیر به طول ۵۷۷ کیلومتر می‌افتد. این مسیر تقریباً ۷ ساعت و ۴۹ دقیقه زمان سفر را به شما خواهد طلبید. مسیر دوم که قابلیت انتخاب دارد، از شهر جهرم عبور می‌کند و مسافت آن ۵۷۸ کیلومتر است. در این صورت، برای طی کردن این مسیر حدوداً ۷ ساعت و ۵۳ دقیقه را در نظر بگیرید.

فاصله شیراز تا بندرعباس چند کیلومتر است ؟

بسته به اینکه کدام مسیر را انتخاب می‌کنید، زمانی که در حال سفر هستید متغیر خواهد بود؛ به طور متوسط می‌توانید حدود ۸ ساعت را برای آماده‌سازی خود در نظر بگیرید. مسیر اول که از داراب عبور می‌کند، از شهرهای سروستان، فسا، نوبندگان، داراب، جنت‌شهر، رستاق و در نهایت بندرعباس گذر می‌کند. مسیر دوم از شهرهای اکبرآباد، باب‌انار، یوسف‌آباد، خفر، جهرم، بیدکوه، دهکویه و کورده عبور می‌کند و شما را به بندرعباس می‌رساند.

روش‌های سفر از شیراز تا بندرعباس

برای سفر به بندرعباس، شما می‌توانید از راه‌های مختلفی استفاده کنید. اگر دوست دارید مسیر را به آرامی طی کرده و در هر نقطه‌ای که خواستید توقف کنید تا از جاذبه‌های مسیر لذت ببرید، سفر با خودروی شخصی گزینه خوبی است. اتوبوس‌ها معمولاً مسیر داراب را انتخاب کرده و با طی مسافت ۵۷۷ کیلومتری به مقصد می‌رسانند، البته با توقف در مسیر. اگر به سرعت و راحتی به بندرعباس می‌خواهید برسید، می‌توانید از سفر با هواپیما استفاده کنید.

مسافت شیراز تا بندرعباس با اتوبوس: اتوبوس‌های شیراز معمولاً از مسیر داراب عبور کرده و در حدود ۹ ساعت به بندرعباس می‌رسند. پایانه مسافربری کار اندیش و پایانه مسافربری خلیج‌فارس دو پایانه اتوبوس‌رانی در شیراز هستند که شما را به مقصد خواهند رساند.

مسافت شیراز تا بندرعباس با خودروی شخصی: با خودروی شخصی می‌توانید از هر یک از دو مسیر به بندرعباس حرکت کنید و در هر نقطه‌ای که مایلید توقف کنید و از جاذبه‌های مسیر لذت ببرید. با اینکه باید حدود ۷ تا ۸ ساعت رانندگی کنید، اما با استراحت‌های کوتاه در جاذبه‌های دیدنی، خستگی سفر به تنتان نخواهد آمد.

مسافت شیراز تا بندرعباس با هواپیما: برای سفر سریع و راحت از شیراز به بندرعباس، انتخاب هواپیما مناسب است. این روش اگرچه ارزان قیمت نیست، اما شما را بسرعت و با راحتی به مقصد می‌رساند. شما می‌توانید از فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز حرکت کرده و در ۵۶ دقیقه به فرودگاه بین‌المللی بندرعباس برسید.

مسافت شیراز تا بندرعباس با قطار: در حال حاضر امکان سفر از شیراز به بندرعباس با قطار وجود ندارد؛ بنابراین بهتر است یکی از روش‌های مذکور را برای سفر به بندرعباس انتخاب کنید.

فاصله شیراز تا بندرعباس
فاصله شیراز تا بندرعباس

جاذبه های دیدنی در اولین مسیر شیراز تا بندرعباس

دریاچه مهارلو، در فاصله سی کیلومتری شیراز واقع شده است. رنگ آب قرمز این دریاچه، مکانی منحصر به فرد برای گردشگران فراهم کرده است تا با قایق‌سواری در آن لحظات شادی و سرگرمی را برای خود به ارمغان بیاورند. اما در مسیر از شیراز به بندرعباس، پس از عبور از شهر سروستان، کاخ ساسانی سروستان واقع شده است که دو هزار سال از آن گذشته و هنوز باقی‌مانده، شکوه تمدن ایرانی را به تصویر می‌کشد.

مکان های شگفت انگیز صورتی دنیا !
فاصله شیراز تا بندرعباس

اگر قصد دارید فاصله شیراز تا بندرعباس را با خودروی شخصی طی کنید، حتماً باید از نقش شاپور در داراب نیز بازدید کنید. در این نقش زیبا، لحظه پیروزی پادشاه ایران بر امپراتور روم به تصویر کشیده شده است. شاپور اول پس از پیروزی بر امپراتور روم، یعنی والرین، او را به عنوان اسیر درآورده و در این تصویر هر دو با ملازمان پادشاه دیده می‌شوند. شاپور بر روی اسب و والرین دست‌بسته در خدمت پادشاه ایران قرار گرفته‌اند.

در صورت انتخاب مسیر دوم، یعنی مسیری که از شهر جهرم عبور می‌کند، می‌توانید یک سری به بازار دیدنی جهرم بزنید. این بازار به شدت بازار وکیل در شیراز را تداعی می‌کند. جهرم به خاطر مرکبات و خرماهای خود شناخته شده است؛ به همین دلیل به آن عنوان بزرگترین باغ شهر ایران اطلاق شده است. این شهر میزبان مکان‌های تاریخی و تفریحی زیادی است که می‌تواند حداقل یک الی دو ساعت از مسیر شما را به خود اختصاص دهد. به شهر لار که می‌رسیدید، می‌توانید از قطعه اژدها پیکر که باقی‌مانده از دوران ساسانیان است، بازدید کنید. اگر دقت کرده باشید، مسیر شیراز تا بندرعباس، پر از جاذبه‌های تاریخی از زمان ساسانیان است. در صورتی که به تاریخ علاقه‌مند باشید، جذابیت این مسیر دیدنی برایتان بیشتر خواهد شد.

شما چه مسیری را برای طی کردن فاصله شیراز تا بندرعباس انتخاب می‌کنید؟ از چه جاذبه‌های دیدنی بازدید می‌کنید که ما آن را در این مطلب ذکر نکرده‌ایم؟ لطفاً برایمان بنویسید که مسیر و دیدنی‌های جذابی که از شیراز تا بندر عباس تجربه کرده‌اید چه بوده است.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید