بین المللی حمد بهترین فرودگاه

بهترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد

فرودگاه بین المللی حمد به عنوان بهترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد

جهانگردان : فرودگاه بین‌المللی حمد دوحه در جوایز فرودگاه جهانی که در ۱۷ آوریل ۲۰۲۴ در ترمینال مسافربری فرانکفورت برگزار شد، به عنوان بهترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۲۴ معرفی شد. فرودگاه بین‌المللی حمد همچنین برنده جوایز بهترین خرید فرودگاهی جهان و بهترین فرودگاه خاورمیانه شد.

 

مدیر اجرایی گروه قطر ایرویز، مهندس بدر المیر گفت: «امسال HIA دهمین سال فعالیت خود را جشن می گیرد و ما واقعاً مفتخریم که مسافران برای سومین بار ما را به عنوان بهترین فرودگاه جهان ،انتخاب کردند. ما همچنین خوشحالیم که جوایز برتر بهترین خرید فرودگاهی و بهترین فرودگاه خاورمیانه را برای دومین بار متوالی و دهمین بار به خانه آورده ایم.

جوایز معتبر Skytrax نشان دهنده فداکاری کارکنان ما است که هر روز به نوآوری و حفظ موقعیت پیشرو ما کمک می کنند. تیم با استعداد ما پیشگام و متعهد به ارائه تجربه‌ای عالی برای مسافران با اولین فرودگاه در صنعت هوایی و خرید و غذاخوری های بی‌نظیر است که در میان زیرساخت‌های فوق‌العاده ما که شامل باغ استوایی سرپوشیده مشهور جهان «ORCHARD» است، تنظیم شده است. ما مشتاقانه منتظر هستیم تا با ایجاد سفرهای به یاد ماندنی و استثنایی در سال های آینده، مسافران را شگفت زده و خوشحال کنیم.»

بهترین فرودگاه جهان در سال 2024 انتخاب شد
بهترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد

فرودگاه چانگی سنگاپور، برترین فرودگاه سال ۲۰۲۳ و برنده ۱۲ بار قبلی، با کسب جوایز بهترین فرودگاه آسیا و بهترین خدمات مهاجرت فرودگاهی، به مقام دوم در رتبه بندی جهانی دست یافت.

 

فرودگاه اینچئون سئول که در رتبه‌بندی جهانی به رتبه سوم بهترین فرودگاه جهان صعود کرد، به عنوان دوست‌دارترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد.

 

فرودگاه هاندا توکیو در رتبه‌بندی جهانی رتبه چهارم را به خود اختصاص داد و نتایج برجسته‌تری را حفظ کرد و به عنوان تمیزترین فرودگاه جهان، بهترین فرودگاه داخلی جهان و ارائه بهترین PRM و امکانات قابل دسترس فرودگاه در جهان اعلام شد.

 

از دیگر نکات برجسته مراسم  ۲۰۲۴ می‌توان به جوایز چشمگیر ژاپن اشاره کرد: قدردانی از فرودگاه ناریتا توکیو برای خدمات مشتریان و به عنوان بهترین کارکنان فرودگاه جهان و بهترین کارکنان فرودگاه در آسیا انتخاب شدند. در جاهای دیگر ژاپن، فرودگاه نیو چیتوز پس از رشد در نظرسنجی جهانی و در بسیاری از بخش‌های دسته‌بندی، به عنوان بهبود یافته‌ترین فرودگاه جهان انتخاب شد. فرودگاه بین‌المللی Chubu Centrair، ناگویا، برنده جایزه بهترین فرودگاه منطقه‌ای جهان شد و فرودگاه بین‌المللی کانسای به‌عنوان بهترین تحویل بار فرودگاهی در جهان شناخته شد.

 

فرودگاه فیومیچینو رم جایزه بهترین پردازش امنیت فرودگاهی جهان را دریافت کرد، اولین باری که آنها این جایزه را دریافت کردند. ترمینال A، فرودگاه لیبرتی نیوآرک پس از دریافت بالاترین رتبه بندی ترمینال فرودگاهی ۵ ستاره از Skytrax، به عنوان بهترین ترمینال جدید فرودگاهی جهان به موفقیت دست یافت.

فرودگاه شارل دوگل پاریس موفقیت بسیار خوبی داشت، زیرا تاسیسات ترمینال ۳ آن به عنوان بهترین ترمینال کم هزینه جهان معرفی شد. شارل دوگل پاریس نیز برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین فرودگاه اروپا انتخاب شد. در دستاوردهای بیشتر برای گروه ADP، فرودگاه اورلی پاریس به عنوان بهترین فرودگاه منطقه‌ای اروپا انتخاب شد که بهبود عملکرد فوق‌العاده‌ای را نشان می‌دهد.

بهترین فرودگاه جهان در سال 2024 انتخاب شد
بهترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد

فرودگاه استانبول به عنوان بهترین تجربه غذاخوری فرودگاهی جهان و بهترین فرودگاه در جنوب اروپا انتخاب شد. در سراسر اروپا، فرودگاه هلسینکی وانتا بهترین فرودگاه اروپای شمالی بود و فرودگاه بوداپست بار دیگر با رای مسافران به عنوان بهترین فرودگاه اروپای شرقی معرفی شد.

کام جاندو، گفت:« فرودگاه بوداپست مایل است از همه اعضای جامعه فرودگاهی برای کار اختصاصی خود تشکر کند، که فرودگاه را قادر ساخت تا جایزه بهترین فرودگاه منطقه را برای یازدهمین بار از طریق توسعه مستمر و خدمات با کیفیت کسب کند. مدیرعامل فرودگاه بوداپست افزود: من در این جایزه انسجام و استقامت جامعه خود را می بینم که از ویژگی های زندگی روزمره ما در این سالهاست. ما تیمی هستیم که به همان سمت حرکت می‌کنیم و این کار مداوم نتایجی را ایجاد می‌کند که مسافران به وضوح هر سال از آن قدردانی می‌کنند.»

 

فرودگاه مونیخ عملکرد بسیار خوبی در این نظرسنجی داشت و جوایز بهترین خدمات کارکنان فرودگاه در اروپا و بهترین فرودگاه در اروپای مرکزی را به دست آورد. جوست لامرز، مدیر عامل فرودگاه مونیخ گفت: «ما به ویژه به این افتخار می کنیم که کارمندان ما در اروپا برتر بودند. این نشان می دهد که فرودگاه مونیخ نیز در سطح بین المللی به عنوان مهمان نواز شناخته می شود. این جوایز قدردانی از تعهد و کار سخت کل تیم فرودگاه ما است.»

هتل هیلتون مونیخ به عنوان بهترین هتل فرودگاهی اروپا در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد.

فرودگاه کیپ تاون و فرودگاه دوربان کینگ شاکا برندگان اصلی جایزه در آفریقا بودند و کیپ تاون بهترین فرودگاه آفریقا و بهترین خدمات کارکنان فرودگاه در آفریقا نام گرفت. فرودگاه دوربان کینگ شاکا جایزه بهترین فرودگاه منطقه ای آفریقا را به خانه برد.

در اینجا بخوانید : اطلاعات پرواز فرودگاه شیراز

سیستم فرودگاهی هیوستون برای دومین سال متوالی در جوایز به عنوان ارائه دهنده بهترین هنر فرودگاهی جهان شناخته شد و فرودگاه هوستون هابی به عنوان بهترین فرودگاه منطقه ای در آمریکای شمالی معرفی شد.

 

در چین، فرودگاه بین المللی گوانگژو بایون برنده جایزه بهترین فرودگاه چین شد. فرودگاه بین المللی هایکو میلان به عنوان بهترین فرودگاه منطقه ای چین و بهترین کارکنان فرودگاهی در چین انتخاب شد.

Hyatt Regency Shenzhen به عنوان بهترین هتل فرودگاهی در چین انتخاب شد.

 

فرودگاه بین‌المللی دهلی بار دیگر به عنوان بهترین فرودگاه در هند و جنوب آسیا پیروز شد و فرودگاه بین‌المللی حیدرآباد، GMR ، به عنوان بهترین خدمات کارکنان فرودگاه در هند و آسیای جنوبی معرفی شد. فرودگاه بین المللی بنگلور برنده جایزه بهترین فرودگاه منطقه ای در هند و جنوب آسیا شد. JW Marriott New Delhi Aerocity بهترین هتل فرودگاهی در هند و جنوب آسیا بود.

 

هتل کرون پلازا چانگی برای نهمین بار در تاریخ جوایز به عنوان بهترین هتل فرودگاهی جهان انتخاب شد. آنها همچنین جایزه بهترین هتل فرودگاهی در آسیا را به خانه بردند.

بهترین فرودگاه جهان در سال 2024 انتخاب شد
بهترین فرودگاه جهان در سال ۲۰۲۴ انتخاب شد

فرودگاه حیدر علی اف باکو موفقیت های قبلی را تکرار کرد و جوایز بهترین فرودگاه در آسیای مرکزی و کشورهای مستقل مشترک المنافع و بهترین خدمات کارکنان فرودگاه در آسیای مرکزی و کشورهای مستقل مشترک المنافع را به دست آورد. فرودگاه بین المللی نورسلطان نظربایف برای سومین بار به عنوان بهترین فرودگاه منطقه ای آسیای مرکزی و کشورهای مستقل مشترک المنافع معرفی شد.

فرودگاه بین المللی بحرین به موفقیت قابل توجهی دست یافت و به دلیل ارائه بهترین خدمات کارکنان فرودگاه در خاورمیانه شناخته شد. فرودگاه بین المللی شاهزاده محمد بن عبدالعزیز مدینه بهترین فرودگاه منطقه ای خاورمیانه اعلام شد.

فرودگاه دالاس فورت ورث برای اولین بار برنده جوایز فرودگاه جهانی شد، پس از اینکه به عنوان ارائه دهنده بهترین خدمات کارکنان فرودگاه در آمریکای شمالی شناخته شد.

فرودگاه بین المللی ونکوور با کسب عنوان بهترین فرودگاه در آمریکای شمالی به صدر رده بندی منطقه بازگشت. تامارا ورومان، رئیس و مدیر عامل فرودگاه بین‌المللی ونکوور، گفت: «بازیابی جایگاه برتر ما به‌عنوان بهترین فرودگاه در آمریکای شمالی، نتیجه فداکاری و سخت‌کوشی کارکنان ما و همه افرادی است که در YVR برای خدمت به مسافران و جامعه ما کار می‌کنند.» «از تیمی که به استقبال مردم در جلوی درها می‌روند، تا کسانی که محموله‌ها و چمدان‌ها را جابه‌جا می‌کنند، تا کارکنان امنیتی ، تا کسانی که برای نگهداری و تمیز کردن تأسیسات ما هستند – ۲۶۰۰۰ نفر هر روز در فرودگاه ما با افتخار و سربلندی کار می‌کنند. هدف این قدردانی متعلق به آنهاست و من می‌خواهم از آنها به خاطر همه کارهایشان در سال گذشته تشکر و قدردانی کنم.»

 

هتل TWA JFK توسط مسافران به عنوان بهترین هتل فرودگاهی در آمریکای شمالی انتخاب شد.

فرودگاه بوگوتا الدورادو موفقیت خود را در نظرسنجی مشتریان حفظ کرد و بهبود بخشید و جوایز بهترین فرودگاه در آمریکای جنوبی و بهترین خدمات کارکنان فرودگاه در آمریکای جنوبی را دریافت کرد. فرودگاه کیتو ماریسکال سوکره به عنوان بهترین فرودگاه منطقه ای آمریکای جنوبی موفق به کسب افتخارات برتر شد. فرودگاه سن خوزه خوان سانتاماریا به عنوان بهترین فرودگاه منطقه ای آمریکای مرکزی و کارائیب، علاوه بر کسب جایزه بهترین خدمات کارکنان فرودگاه در آمریکای مرکزی و کارائیب، معرفی شد. فرودگاه پاناما توکامن روند قابل توجه خود را در این نظرسنجی حفظ کرد و جایزه بهترین فرودگاه در آمریکای مرکزی و کارائیب را به دست آورد.

 

فرودگاه ملبورن برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین فرودگاه استرالیا و اقیانوس آرام انتخاب شد. فرودگاه آدلاید که جایزه بهترین فرودگاه منطقه ای استرالیا و اقیانوس آرام را دریافت کرد، در مراسم به آنها پیوست. فرودگاه پرث جایزه بهترین خدمات کارکنان فرودگاه در استرالیا و اقیانوس آرام را دریافت کرد.

۲۰ فرودگاه برتر جهان  در سال ۲۰۲۴

فرودگاه دوحه حمد

فرودگاه چانگی سنگاپور

فرودگاه اینچئون سئول

فرودگاه هاندا توکیو

فرودگاه ناریتا توکیو

فرودگاه شارل دوگل پاریس

فرودگاه دبی

فرودگاه مونیخ

فرودگاه زوریخ

فرودگاه استانبول

فرودگاه هنگ کنگ

فرودگاه فیومیچینو رم

فرودگاه وین

هلسینکی-وانتا

مادرید-باراخاس

فرودگاه سنترایر ناگویا

فرودگاه ونکوور

فرودگاه کانسای

فرودگاه ملبورن

فرودگاه کپنهاگ

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید