سفر به کیش – جزیره کیش از زیباترین جزایر ایران است که در خلیج فارس واقع شده است. کیش در زمان هخامنشیان و سپس اشکانیان و ساسانیان متعلق به ایرانیان بوده است و با گسترش اسلام به دست خلفای اموی افتاده است و تا سال ۲۴۹ هجری قمری ادامه داشته است. بعد از آن یکی از ایرانیان که از اهالی ری بوده است خلیفه اموی را شکست می دهد و تمامی جزایر خلیج فارس و بحرین را تسخیر می کند. حاکمیت ایرانیان بر کیش در زمان پهلوی نیز مشهود است. در دوران حکومت آل بویه و سپس سلجوقیان و اتابکان فارس و ملوک هرمز و بعد از آن آل مظفر و تیموریان همچنان جزیره کیش جرو قلمرو ایرانیان بوده است.

در زمان سلجوقیان بزرگترین مرکز تجاری خلیج فارس کیش بوده است. در این دوره قیاصره در کیش به قدرت رسیدند. قیاصره در ابتدا بسیار فقیر بود  اما با دزدی دریایی، پایه های اقتصادی حکومت خود را استحکام بخشید. حاکم این گروه شخصی به نام قیس بود که از شهر سیراف آمده بود. قیس آخرین حاکم جزیره کیش بود. مورخان و جغرافیدانان زیادی از جمله ابن خردادبه و ابن بطوطه و یاقوت حموی در مورد جزیره کیش و بزرگی آن سخنوری کرده اند. سعدی نیز در در آثارش از سفر به جزیره کیش یاد می کند.

خرید بلیت از سفر آنلاین

خرید بلیت پرواز به کیش

خرید هتل از سفر آنلاین

رزرو هتل در کیش

در سال ۹۱۲ تا ۱۰۳۱ جزیره کیش به دست پرتغالی ها افتاد و امام قلی خان سپهسالار شاه عباس، خلیج فارس و بحرین و همه جزایر آن را فتح کرد و بعد از آن جزیره کیش جزو ایران محسوب شد. در سالهای ابتدایی حکومت پهلوی برای صید ماهی و مراکز تجاری، جزیره کیش رونق خاصی داشت و با ورود ژاپن به بازار تجاری ایران، کیش از رونق اقتصادی افتاد. 

سفر به کیش

جزیره کیش در سال ۱۳۴۹ زیر نظر مشاوران ایرانی و آمریکایی و تاکید آنان بر سواحل زیبای مرجانی و آب های زلال اطراف آن، به مرکزی توریستی تبدیل شد. در زمان محمدرضا شاه و با بودجه دولتی زیرساخت های مدرن از جمله هتل ها و نمایشگاه بین المللی و فرودگاه و کازینو برای استفاده شاه و خانواده و همراهانشان تاسیس شد. جزیره کیش برای نخستین بار در سال ۱۳۶۱ به عنوان منطقه آزاد اقتصادی انتخاب شد و درحال حاضر جزیره کیش بر پایه توریست و گردشگری و اقتصاد و تجارت حاصل آن استوار می باشد.

جزیره کیش یک مقصد توریستی در جنوب ایران است. هر ساله میلیون ها ایرانی به این جزیره سفر می کنند. سفرهای کیش تابستان و زمستان یا پاییز و بهار ندارد. همه فصول برای سفر به کیش مناسب است. پاییز و زمستان و اوایل بهار به خاطر آب و هوای معتدل آن و تابستان بخاطر جشنواره های تابستانه برای سفر به کیش فصل های مناسبی می باشد.  جزیره کیش یک جزیره بیضی شکل با مساحت معادل ۹۰ کیلومتر مربع است که ارتفاع بلندترین نقطه آن ۳۵ متر از سطح دریاست. جزیره کیش تعداد زیادی منابع آب شیرین زیرزمینی دارد. مسافت کیش تا تهران از طریق هوایی ۱۰۵۲ کیلومتر است. نزدیک ترین بندر به جزیره کیش، بندر آفتاب است. بر اساس سر شماری سال ۱۳۹۵ جزیره کیش حدود ۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

خلیج فارس یک خلیج مرجانی است که جزیره کیش نیز از همین مرجان ها به وجود آمده است. به جز نقاط آسفالت شده جزیره و جاهایی که با سنگ یا سنگ ریزه پوشیده است باقی جزیره کیش از مرجان های فسیل شده تشکیل شده است. جزیره کیش روزی به صورت کامل در زیر آب بوده است.

سفر به کیش-  جزیره کیش دارای حدود ۲۰۰۰ بز کوهی است که در جزیره تردد می کنند و از گیاهان و بوته های داخل جزیره تغذیه می کنند. در فصل های بهار و تابستان نیز، لاک پشت های نقاب دار برای تخمک گذاری به این جزیره می آیند و پوشش گیاهی منطقه که گل های کاغذی زیادی در سراسر جزیره خودنمایی می کند. درخت بانیان در جزیره کیش بسیار به چشم می خورد که قدمت آن به ۶۰۰ سال می رسد.

پوشاک محلی مردم در جزیره کیش دشداشه است که با عرقچین همراه است. عید قربان و عید فطر از اعیاد مهم مردم جزیره کیش است. شغل اکثر مردم کیش، ماهی گیری، دامداری، دریانوردی و بازرگانی است.  کیش از طریق دریایی و هوایی از طریق بندر کیش و فرودگاه کیش با مناطق دیگر ارتباط دارد. پروازهای زیادی از فرودگاه کیش به شهرهای مختلف ایران انجام می شود.  جزیره کیش یک جزیره توریستی است که جمعیت آن در سال ۱۳۹۰ حدود ۲۵ هزار نفر بوده است و هر ساله یک میلیون و هفتصد هزار نفر مسافر دارد. به شهروندان جزیره کیش، کیشوند می گویند.

آب و هوای جزیره در سفر به کیش

از آنجایی که جزیره کیش در جنوبی ترین نقطه ایران و در آبهای خلیج فارس قرار دارد مانند دیگر شهرهای استان هرمزگان تابستانی گرم و مرطوب و زمستانی معتدل و مطلوب دارد. بهترین زمان سفر به جزیره کیش پاییز و زمستان است. فصل بهار نیز تا اواسط اردیبهشت هوای مطلوبی در کیش جریان دارد. جزیره کیش زمستان هایی به شدت ملایم و کوتاه دارد و تابستان هایی گرم و شرجی که معمولا مسافران برای سفری خوش نیمه دوم سال را انتخاب می کنند.

هتل ها در سفر به کیش

در سفر به کیش، هتل های کیش از نظر درجه بندی مثل تمام هتل های دنیا از ۵ ستاره تا یک ستاره رده بندی شده اند که متناسب با هزینه سفر هر شخص، قابل استفاده است. در سفر به کیش اجاره منزل و ویلا و آپارتمان نیز برای مسافران رایج است که آنها هم بسته به منطقه و متراژ و سبک معماری و طراحی آن قیمت های مختلفی دارد. هزینه گران ترین هتل کیش به شبی ۵ میلیون تومان هم می رسد اما در هتل های سه ستاره با شبی ۳۵۰ هزار تومان و یا هتل های چهار ستاره با شبی ۵۰۰ هزار تومان نیز می توانید اقامت خوبی داشته باشید. برای کم شدن هزینه های سفر در سفرهای دسته جمعی از اقامتگاه یا خانه های مبله که اجاره داده می شود می توانید استفاده کنید. این خانه ها از شبی ۸۰۰ هزار تومان به بالا خواهد بود.

سفر به کیش

هتل داریوش کیش یکی از هتل های ۵ ستاره کیش است که دارای ۵۰۰ اتاق و سوئیت می باشد که برخی از آنها رو به جزیره  و برخی رو به دریا می باشد. هزینه ساخت هتل داریوش حدود ۱۲۵ میلیون دلار بوده است که هتلی باشکوه در جزیره کیش به حساب می آید. هتل داریوش کیش در بلوار داریوش واقع شده است.

هتل ارم کیش نیز یک هتل ۵ ستاره است که از بزرگترین هتل های کیش است که امکانات رفاهی بی نظیری دارد که در طول سالهای متمادی مهمانان زیادی را به خود جذب کرده است. فضای داخلی هتل ارم و محوطه زیبای آن برای مسافران کیش جالب توجه است. هتل ارم در بلوار خیام کیش واقع شده است.

سفر به کیش

هتل ترنج کیش که هتلی ساحلی است مانند هتلهای دریایی تایلند است که یک هتل ۵ ستاره روی آب محسوب می شود. هتل ترنج ۱۰۰ سوئیت دارد که به صورت طبقاتی در سواحل شمال غربی جزیره کیش قرار گرفته است. هتل ترنج دارای رستوران ساحلی و فست فود ساحلی است. رستوران خورشید هتل ترنج روی آب با کف شیشه ای واقع است. هتل ترنج دارای کافی شاپ و رستوران فرنگی، سالن اسپا، سالن ورزشی کف شیشه ای، خانه بازی کودکان و مزون و سالن بیلیارد نیز هست. هتل ترنج کیش در ابتدای جاده جهان واقع شده است.

سفر به کیش

هتل شایان کیش هتلی پنج ستاره در جزیره کیش است که در سال ۱۳۵۴ در زمینی به مساحت ۵۵ هزار متر مربع ساخته شد که یکی از بزرگترین و مجلل ترین هتل های جزیره کیش است که سال ۱۳۸۸ به گروه هتل های پارس پیوست. ساختمان هتل شایان در ۴ طبقه و ۱۹۱ واحد اقامتی لوکس و مجهز تاسیس شده است و از لحاظ نزدیکی به ساحل خلیج فارس و جاذبه های گردشگری جزیره کیش موقعیت مناسبی دارد. قیمت واحدهای اقامتی هتل شایان کیش از هر شب اتاق ۸۰۰ هزار تومان به بالا می باشد.

هتل پارمیس کیش هتلی بین المللی و پنج ستاره است که در سال ۱۳۸۵ افتتاح شده است. هتل پارمیس کیش در ۷ طبقه و ۱۶۸ باب اتاق و سوئیت مجهز تشکیل شده که طراحی مدرن و زیبایی دارد. هتل پارمیس از لحاظ نزدیکی به مراکز خرید پردیس ۱ و ۲ بسیار عالی است. ویوی اتاق های هتل پارمیس به دریا نیست و فقط ویوی جزیره دارد. قیمت هر شب اتاق در هتل پارمیس از ۲ میلیون تومان شروع می شود.

سفر به کیش

هتل میراژ کیش هتلی پنج ستاره است که در سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید. هتل میراژ کیش در ۸ طبقه و ۱۷۸ باب اتاق و سوئیت بنا شده است و تجهیزات بسیار خوبی دارد. نزدیکی به ساحل خلیج فارس و تفریحات کیش مثل جت اسکی، قایق سواری و غواصی و … از مزیت های این هتل است. فاصله نزدیک تا مراکز خرید مریم و ونوس نیز بسیار حائز اهمیت است. قیمت هر شب اتاق در هتل میراژ کیش از ۳ میلیون تومان به بالا می باشد.

هتل گامبرون کیش هتلی سه ستاره است که در سال ۱۳۹۵ در میدان ساحل کیش افتتاح شد. هتل گامبرون دارای ۱۶۰ اتاق در دو ساختمان است که دسترسی به مراکز خرید مریم و ونوس و مروارید و مراکز دیگر جزیره مثل ساحل و تفریحات کیش از اهمیت زیادی برخوردار است. قیمت هر شب اقامت در هتل گامبرون از ۱ میلیون ۸۰۰ هزار تومان به بالا است.

سفر به کیش

هتل مارینا پارک کیش هتلی پنج ستاره است که در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت ۱۰ هزار هکتار ساخته شد. هتل مارینا دارای فضای سبز زیبا با گیاهان متنوع و با دید به ساحل مرجانی و خلیج فارس جزو هتل های پرطرفدار کیش است. ساختمان هتل مارینا دارای معماری بسیار خاصی است که هر بیننده ای را جذب می کند. قیمت هتل مارینا پارک کیش از شبی ۳ میلیون تومان به بالا است.

هتل سورینت مریم کیش هتلی چهار ستاره است که در میدان امیرکبیر واقع شده است. هتل مریم کیش در مساحتی بالغ بر ۷ هزار متر مربع  در سال ۱۳۸۳ ساخته شده که سال ۱۳۹۲ بازسازی گردید. هتل مریم کیش با سبک معماری اروپایی باروک در سه طبقه طراحی شد که ۵۵ باب سوئیت و اتاق دارد. نزدیک به ساحل خلیج فارس و اسکله تفریحی کیش است. به مراکز خرید مثل بازار مروارید و پردیس ۱ و ۲  نزدیک است. قیمت اتاق های آن از شبی ۱ میلیون ۳۰۰ هزار تومان شروع می شود.

هتل ایران کیش هتلی بین المللی و پنج ستاره است که سال ۱۳۹۳ افتتاح شد و دارای ۱۲۸ واحد اقامتی است. اتاق های این هتل رو به دریا و رو به جزیره است که به ساحل و مراکز خرید مثل بازار مروارید و مراکز تفریحی مثل کارتینگ دسترسی نزدیکی دارد.

هتل فلامینگو کیش هتلی چهار ستاره است که به شکل دلفین ساخته شده است. هتل فلامینگو در سال ۱۳۷۶ در زمینی حدود ۲۴ هزار متر مربع و در ۵ طبقه و ۲۰۰ باب اتاق و سوئیت ساخته شد. دسترسی به مراکز خرید و تفریحی جزیره کیش از جمله بازار مروارید و بازار زیتون و بازار مریم و اسکله تفریحی از مزایای دیگر هتل فلامینگو است. 

هتل گاردنیا کیش یکی از هتل های سه ستاره کیش است که در سال ۱۳۸۷ افتتاح شد و در سال ۱۳۹۳ بازسازی گردید. هتل گاردنیا در ۴ طبقه و ۵۸ اتاق و سوئیت ساخته ده که امکانات رفاهی خوبی دارد. دسترسی مناسب به مراکز خرید پردیس ۱ و ۲ از مزایای این هتل است. 

هتل لوتوس کیش هتلی سه ستاره است که سال ۱۳۸۳ در میدان امیرکبیر کیش افتتاح شد و سال ۱۳۹۰ بازسازی شد. هتل در سه طبقه با الهام از معماری ایران باستان و بناهای هخامنشی ساخته شده است که دارای ۷۲ باب اتاق و سوئیت است. ق

هتل پانیذ کیش در خیابان رودکی کیش در کنار رویال مال واقع شده است. هتل پانیذ سال ۱۳۹۴ بازسازی شد و دارای ۳ طبقه و ۸۴ واحد اقامتی است که موقعیت خوبی برای دسترسی به ساحل و مراکز خرید کیش مثل پردیس ۱ و ۲ و کارتینگ کیش دارد. 

هتل پارسیان کیش که هتلی سه ستاره می باشد در بهترین موقعیت مکانی جزیره کیش واقع شده است. هتل پارسیان کیش در نزدیکی مراکز تجاری و مراکز خرید کیش، جنب بازار زیتون و روبروی تالار شهر واقع شده است. دسترسی آسان به مراکز خرید شهر و اسکله تفریحی دارد. 

هتل صدف کیش هتلی چهار ستاره است که در زمینی حدود ۱۵ هزار متر مربع در سال ۱۳۸۱ ساخته شده است. آخرین بازسازی هتل صدف کیش در سال ۱۳۹۲ انجام شده که معماری و طراحی داخل آن در دو طبقه و ۵۵ باب اتاق و سوئیت با دکورهای متفاوت و زیبا شکل گرفته است. فضای زیبای کوه و فضای سبز در کنار هتل و موقعیت مکانی هتل از نظر دسترسی به مراکز خرید مثل شارستان و مروارید، این هتل را جزو هتل های پرطرفدار نموده است.

هتل شایلی کیش هتلی سه ستاره در بلوار دریای کیش از که سال ۱۳۸۵ به بهره برداری رسید و در سال ۱۳۹۴ بازسازی شد. هتل شایلی دارای ۳۹ باب اتاق و سوئیت است که از نظر دسترسی به دانشگاه صنعتی شریف، مراکز خرید ونوس و مریم ۲ و ساحل خلیج فارس بسیار عالی است.

هتل کوروش کیش هتلی پنج ستاره در میدان پردیس کیش است که سال ۱۳۹۷ به بهره برداری رسید و در ۱۶ طبقه و ۱۹۸ باب اتاق و سوئیت لوکس و مجهز واقع شده است. دسترسی به ساحل خلیج فارس و مراکز خرید جزیره کیش بخصوص پردیس ۱ و ۲ از هتل کوروش بسیار عالی و نزدیک است. ق

هتل لیلیوم کیش هتلی چهار ستاره در جزیره کیش است که در فروردین سال ۱۳۹۸ آغاز به کار کرد و در ۸ طبقه و ۱۵۴ واحد اقامتی مدرن و مجهز ساخته شده است. هتل لیلیوم در بلوار رودکی واقع شده است که به مراکز خرید جزیره از جمله پردیس ۱ و ۲  و سارینا ۲ و پانیذ نزدیک است. دسترسی به ساحل نیلگون خلیج فارس از هتل لیلیون بسیار آسان است.

هتل پالاس کیش هتلی پنج ستاره است که در موقعیت بسیار خوبی در جزیره کیش در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع با زیربنای ۲۵هزار متر مربع در حال ساخت می باشد. هتل پالاس کیش در میان میدان داریوش و میدان سیری ساخته خواهد شد.

هتل یاقوت کیش هتلی بزرگ و پنج ستاره که با زیربنایی حدود ۳۷ هزار متر مربع در حال احداث می باشد.

هتل گراند کیش هتلی سه ستاره است که در سال ۱۳۸۸ در بلوار موج و دریای جزیره کیش به بهره برداری رسید و هتل گراند که در ۴ طبقه و ۶۰ باب اتاق ساخته شده است از موقعیت مناسبی برای دسترسی به دریای خلیج فارس و مراکز خرید جزیره از جمله مریم و ونوس برخوردار است. هتل گراند کیش از پذیرش میهمانان عرب معذور است.

هتل هلیا کیش در سال ۱۳۸۵ در حدفاصل میدان امیرکبیر و ساحل در جزیره کیش افتتاح شد. سال ۱۳۹۶ هتل هلیا به منظور بالا بردن سطح کیفی خدمات بازسازی شد. هتل هلیای کیش در ۲ طبقه واقع شده است که دارای ۶۱ باب اتاق می باشد. از نظر دسترسی به ساحل نیلگون خلیج فارس و مراکز خرید به مرکز خرید مریم و ونوس و ستاره نزدیک می باشد. 

هتل آنا کیش هتلی سه ستاره است که در سال ۱۳۷۷  در زمینی به مساحت ۸۵۰۰ متر مربع در میدان امیرکبیر کیش در دو طبقه و ۶۸ باب اتاق و سوئیت با امکانات رفاهی مناسب ساخته شده است. دسترسی هتل آنا به پردیس دانشگاه صنعتی شریف و مراکز خرید مروارید بسیار عالی است.

هتل آفتاب شرق کیش هتلی سه ستاره در منطقه میرمهنا کیش است که در سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و برای بهبود سطح کیفی خود در سال ۱۳۹۶ بازسازی شد. هتل آفتاب شرق کیش در سه طبقه و ۴۷ باب اتاق ساخته شده است.  هتل آفتاب شرق از نظر دسترسی به شهر زیرزمینی کاریز و بازار عرب ها و کشتی یونانی بسیار مناسب است.

هتل ستاره کیش هتلی دو ستاره است که بین میدان داریوش و میدان سیری جزیره کیش واقع شده و در سال ۱۳۸۵ افتتاح شده است. هتل ستاره در سال ۱۳۹۵ بازسازی شد. هتل ستاره کیش دارای ۴۲ باب اتاق با امکانات رفاهی مناسب است که از نظر دسترسی به ساحل خلیج فارس و مراکز خرید جزیره کیش مانند مرکز خرید پردیس ۱ و ۲  بسیار مناسب است.

هتل آریان کیش هتلی چهار ستاره در میدان امیرکبیر کیش است که در سال ۱۳۷۸ تاسیس شده است و از نظر نزدیکی و دسترسی، به بازارهای پانیذ و مروارید و پردیس و مرکز تجاری زیتون بسیار نزدیک است. هتل آریان پشت هتل مریم و نزدیک به میدان امیرکبیر کیش است.

هتل تماشا کیش هتلی دو ستاره در میدان امیرکبیر است که در سال ۱۳۷۷ افتتاح شده است و در سال ۱۳۹۱ برای بهبود سطح کیفی بازسازی شده است. ساختمان هتل تماشا در دو طبقه  و ۶۲ اتاق با امکانات رفاهی مناسب تعبیه شده است. هتل تماشا نسب به ساحل زیبای خلیج فارس و مراکز خرید در موقعیت مناسبی واقع شده است.

هتل گلدیس کیش هتلی سه ستاره در میدان ایران کیش است که در زمینی به مساحت ۶۵۵۰ متر مربع در سال ۱۳۵۴ افتتاح شده است و برای بالا بردن سطح کیفی خود در سال ۱۳۹۵ بازسازی شده است. هتل گلدیس کیش دارای ۷۵ اتاق است که موقعیت مناسبی برای دسترسی به بندرگاه و مراکز خرید دامون و همچنین فرودگاه کیش دارد.

هتل ویدا کیش هتلی پنج ستاره است که در سال ۱۳۹۶ در بلوار  موج کیش در ۱۰ طبقه و ۱۴۴ باب اتاق و سوئیت افتتاح شد. هتل ویدا کیش در  نزدیکی ساحل خلیج فارس و مراکز خرید ونوس و همچنین در فاصله کمی از پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف واقع شده است.

هتل پارمیدا کیش هتلی چهار ستاره است که در سال ۱۳۹۳ افتتاح شد. هتل پارمیدا در ۴ طبقه و ۸۱ باب اتاق و سوئیت است که امکانات رفاهی زیادی دارد. به مراکز خرید و تفریحی کیش از جمله کارتینگ نزدیک می باشد.

هتل تعطیلات کیش هتلی سه ستاره است که در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع در دو طبقه و ۷۰ باب واحد اقامتی در سال ۱۳۷۸ افتتاح شد. هتل تعطیلات از نظر دسترسی به ساحل و مراکز خرید پردیس ۱ و ۲ عالی است.

هتل سان رایز کیش هتلی سه ستاره است که در سال ۱۳۸۲ در مقابل بازار پردیس ۲ افتتاح شد و در سال ۱۳۹۷ برای بالا بردن سطح کیفی خود بازسازی شد. هتل سان رایز در ۴ طبقه و ۶۱ باب اتاق و سوئیت ساخته شده است که در قلب مراکز خرید و تفریحی جزیره کیش واقع شده است.

هتل ققنوس کیش هتلی دو ستاره است ه در سال ۱۳۹۴ آخرین بازسازی را انجام داده است. هتل ققنوس دارای دو طبقه و ۶۰ واحد است که از نظر دسترسی به ساحل خلیج فارس و مراکز خرید مروارید و ونوس و مریم بسیار عالی است.

هتل خاتم کیش هتلی دو ستاره است که در سال ۱۳۷۶ در بلوار میرمهنا با ۳۵ واحد اتاق و سوئیت افتتاح شد و در سال ۱۳۹۶ بازسازی شد. موقعیت هتل خاتم کیش از نظر بازار عربها و ساحل خلیج فارس بسیار عالی است.

هتل آرامیس کیش هتلی چهار ستاره است که در میدان پردیس جزیره کیش در سال ۱۳۸۷ در ۴  طبقه و ۶۴ باب اتاق افتتاح شده است. هتل آرامیس کیش در موقعیت مکانی مناسب برای دسترسی آسان به ساحل نیلگون خلیج فارس و مراکز خرید پردیس ۱ واقع شده است. هتل آرامیس کیش از پذیرش میهمانان عرب معذور است.

سفر به کیش

هتل پانوراما کیش هتلی تازه تاسیس است که در فروردین سال ۱۳۹۸ در ۱۵ طبقه بنا و ۲۶۷ واحد اقامتی با امکانات رفاهی بسیار عالی در جزیره کیش به بهره برداری رسید. هتل پانوراما در بلوار رودکی واقع شده است که از نظر دسترسی آسان به مراکز خرید زیتون و سارینا ۲ و اماکن دیدنی جزیره کیش و همچنین ساحل نیلگون خلیج فارس بسیار موقعیت مناسبی دارد.

هتل آرامش کیش یک هتل سه ستاره می باشد که در سال ۱۳۸۹ آغاز به کار کرد و سال ۱۳۹۷ بازسازی شد. هتل سه ستاره آرامش دارای ۶۷ باب اتاق و سوئیت است که در نزدیکی مراکز خ رید زیتون و مریم و ونوس است.

هتل پارس نیک کیش یک هتل سه ستاره است که در سال ۱۳۷۰ شروع به کار نمود و برای ارتقای سطح کیفی خود در سال ۱۳۹۵ بازسازی شد. هتل پارس نیک دارای دو طبقه بنا و ۳۷ باب اتاق و سوئیت است که در فاصله ۱۰ دقیقه ای از بازار زیتون و بازار مریم و ونوس است.   

هتل ریان قائم کیش هتلی سه ستاره که در سال ۱۳۷۶ افتتاح شد و برای بهبود سطح کیفی در سال ۱۳۹۷ بازسازی شد. هتل ریان قائم کیش در ۶ طبقه بنا و ۱۰۰ واحد اقامتی ساخته شد که از نظر موقعیت دسترسی به بازار زیتون و سارینا ۲  و مروارید نزدیک می باشد.

هتل جام جم کیش یک هتل سه ستاره است که به خاطر نزدیکی به مراکز تجاری و تفریحی کیش، بازارهای مروارید و دیپلمات و زیتون و پانیذ، مراکز تجاری ونوس و مریم و همچنین اسکله تفریحی جدید طرفداران زیادی دارد. هتل جام جم کیش فضایی بسیاری زیبا دارد که برای میهمانان خود اقامتی دلچسب فراهم می کند.

هتل سارا کیش هتلی سه ستاره در خیابان رودکی کیش است که در سال ۱۳۸۸ افتتاح شده است و در سه طبقه و ۷۲ باب اتاق و سوئیت با امکانات رفاهی مناسب در خدمت میهمانان گرامی می باشد. هتل سارا از جهت دسترسی آسان به مرکز خرید جزیره مثل پانیذ و رویا بسیار مناسب است.

هتل آبادگران کیش هتلی سه ستاره است که در خیابان پروین اعتصامی جزیره کیش در سال ۱۳۸۰ افتتاح شد و برای بهبود سطح کیفی خدمات خود در سال ۱۳۹۷ بازسازی شد. هتل سه ستاره آبادگران دارای ۷۶ باب اتاق و ویلا است که در نزدیکی ساحل خلیج فارس و مراکز خرید جزیره کیش است.

هتل کیش کیش هتلی چهار ستاره در جزیره کیش است که در سال ۱۳۹۶ در ۱۳ طبقه و ۳۴۲ باب اتاق و سوئیت افتتاح شده است. از نظر موقعیت مکانی و دسترسی به اسکله تفریحی کیش و ساحل نیلگون خلیج فارس و مراکز خرید مریم و ونوس بسیار عالی است. پذیرایی در هتل کیش به سبک ایرانی و خدمات در سطح بین المللی است.

هتل سیمرغ کیش هتلی سه ستاره واقع در خیابان جهان کیش است که در سال ۱۳۷۰ افتتاح و در سال ۱۳۹۷ بازسازی شد. هتل سیمرغ کیش دارای ۸۵  باب اتاق است که از نظر دسترسی به پارک دلفین ها و ساحل خلیج فارس بسیار عالی است. هتل سیمرغ کیش بخاطر تعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران از پذیرش میهمانان عرب و خارجی و پذیرش آقایان مجرد معذور است. 

هتل شباویز کیش هتلی دو ستاره است که در زمینی به مساحت ۲۰ هزار متر مربع در جنوب شرقی کیش ساخته شده است. هتل شباویز در سال ۱۳۷۰ آغاز به کار کرده است و در سال ۱۳۹۵ مورد بازسازی قرار گرفته است. هتل شباویز دارای ۷۸ واحد اقامتی است که در نزدیکی ساحل می باشد و فاصله بسیار کمی تا پارک دلفین ها دارد. هتل شباویز کیش در فضایی دلپذیر از میهمانان خود پذیرایی می کند.

هتل فانوس کیش هتلی دو ستاره واقع در خیابان میرمهنا است که سال ۱۳۷۶ شروع به فعالیت نمود و سال ۱۳۹۵ بازسازی شد. هتل دو ستاره فانوس دارای دو طبقه بنا و دارای ۴۰ باب سوئیت می باشد که از نظر دسترسی به بازار و اسکله عرب ها و شهر زیرزمینی کاریز بسیار عالی است.

مراکز خرید کیش

 جزیره کیش بخاطر جذب گردشگران زیاد در فصول مختلف یکی از پرطرفدار ترین مناطق گردشگری ایران است. علاوه بر ساحل زیبای مرجانی خلیج فارس و آب های زلال نیلگون آن، پاساژها و مراکز خرید جزیره کیش از استقبال زیادی برخوردار است که در ادامه به معرفی هر یک از مراکز خرید کیش می پردازیم.

بازار پارس خلیج فارس که در یک طبقه و ۱۵۰ غرفه می باشد و دارای  کالاهایی مثل پوشاک و کیف و کفش، عینک و لوازم آرایشی و بهداشتی، لوازم خانگی، لوازم کامپیوتری و موبایل و مواد غذایی است. بازار پارس خلیج فارس هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ و از ساعت ۱۶ الی ۲۲ به فعالیت مشغول است. بازار پارس خلیج فارس در شهرک میرمهنا واقع شده است.

مرکز خرید کیش که در ۴ طبقه ساخته شده در سال ۱۳۹۷ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع در شرق کیش ساخته شده است. ۴۸۰ واحد پوشاک و کیف و کفش، لوازم بهداشتی و آرایش و …. مشغول به فعالیت هستند. نمایندگی بسیاری از برند های خارجی در مرکز خرید کیش واقع شده اند. در مرکز خرید کیش هر شب ساعت ۲۲ قرعه کشی انجام می شود و همراه با برنامه های شاد به اهداء جوایز به برندگان انجام می شود. از جلوه های تماشایی مرکز خرید کیش، نورپردازی بخش های مختلف مرکز خرید کیش است. این مرکز خرید از  ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳:۳۰ و از ساعت ۱۷ الی ۲۳ به فعالیت مشغول است. مرکز خرید کیش در خیابان فردوسی واقع است.  

مرکز خرید ونوس در دو طبقه و ۳۱۰ غرفه واقع شده است که دارای رستوران و کافی شاپ، بانک و غرفه های فروش لباس و کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و اسباب بازی، لوازم آشپزخانه و لوازم خانگی و مواد غذایی است. ساعت کاری مرکز خرید ونوس از ۱۰ صبح تا ۱۳ و بعد از ظهر از ۱۶ الی ۲۲ می باشد. مرکز خرید ونوس در خیابان سنائی واقع شده است. 

بازار صفین که به بازار عرب ها معروف است از قدیمی ترین بازارهای کیش است که معماری عربی دارد. اکثر فروشندگان آن از بومیان عرب زبان کیش هستند که در یک طبقه و ۷۰ غرفه به فعالیت تجاری می پردازند. در بازار صفین، پوشاک و کیف و کفش، اسباب بازی، لوام خانگی و آشپزخانه، لوازم بهداشتی و آرایشی و مواد غذایی به فروش می رسد. در بازار صفین قیمت ها تقریبا ارزان تر است.

مرکز خرید پدیده کیش در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع ساخته شده است که ابتدای خیابان جهان واقع شده است. مرکز خرید پدیده کیش در نزدیکی رستوران پدیده شاندیز کیش واقع شده است و یکی از مراکز خرید عالی در کیش است.

مرکز خرید صدف کیش یکی از بازارهای کیش است که در زمینی به مساحت ۲۹۰۰ متر مربع در دو طبقه ساخته شده است. مرکز خرید صدف در مجتمع مسکونی صدف واقع شده است. مرکز خری صدف کیش در سال ۱۳۸۴ احداث شد و در حال حاضر با ۷۰ غرفه در حال خدمت رسانی به گردشگران کیش است.

بازار دیپلمات کیش در زمینی به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع در ۵ طبقه در شرق جزیره کیش احداث شده است که دارای موقعیت مکانی خوبی برای گردشگران است. بازار دیپلمات کیش دارای ۱۲۰ واحد تجاری است که دارای پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم آرایشی و … است.

بازار شارستان کیش یکی از مراکز خرید کیش است که در سه طبقه در شهرک صدف کیش واقع شده است. بازار شارستان در سال ۱۳۸۸ احداث شده و در سال ۹۱ به بهره برداری رسیده است. در حال حاضر ۱۶۰ غرفه در این بازار مشغول به فعالیت است.

بازار هرمز کیش یکی از مراکز خرید در کیش است که در زمینی به مساحت ۴۰هزار متر مربع ساخته شده است. بازار هرمز در دو طبقه و در میدان هرمز کیش واقع شده است که سال ۱۳۸۰ به بهره برداری رسید. ۲۹۰ واحد تجاری در بازار هرمز کیش مشغول به فعالیت هستند.

بازار پادنا کیش در زمینی به مساحت ۱۳ هزار متر مربع در دو طبقه در بین میدان هرمز و میدان خلیج فارس جزیره کیش واقع شده است. بازار پادنا دارای نمایشگاه مبل و ۵۶ غرفه نمایشگاهی دیگر و ۴۸ واحد اداری است.

 مرکز خرید زیتون که دارای دو طبقه و ۹۶ واحد تجاری و ۱۲ واحد اداری است که دارای رستوران و کافی شاپ و بانک نیز هست. ساعت کاری بازار زیتون از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۶ الی ۲۲ است. مرکز خرید زیتون در بلوار ساحل واقع شده است. 

مرکز خرید پانیذ که دارای دو طبقه و ۱۸۳ واحد تجاری است در زمینه های پوشاک و کیف و کفش، لوازم بهداشتی و آرایشی و عینک و ساعت، مواد غذایی، لوازم خانگی و آشپزخانه و وسایل صوتی و تصویری و … فعالیت دارد. مرکز خرید پانیذ دارای رستوران و کافی شاپ و فست فود نیز می باشد. ساعت کاری مرکز خرید پانیذ از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۳ و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۶ الی ۲۲ است. مرکز خرید پانیذ در خیابان فردوسی واقع است. 

بازار پردیس ۱ کیش در دو طبقه و ۲۰۰ واحد تجاری یکی از بازارهای معروف کیش است که در سال ۱۳۷۱ در زمینی به مساحت ۱۲ هزار متر مربع با معماری زیبایی ساخته شده است که کالاهایی مثل پوشاک و کیف و کفش و … به فروش می رسد. بازار پردیس ۱ دارای رستوران و چایخانه سنتی و کافی شاپ و آژانس مسافرتی و چندین بانک و کافی نت است. بازار پردیس یک در بلوار فردوسی مقابل پارک هنگام واقع است.

بازار پردیس ۲  کیش که در سال ۱۳۷۸ در زمینی به مساحت ۲۲ هزار متر مربع احداث شد دارای غرفه های پوشاک و کیف و کفش، لوازم ورزشی و لوازم برقی، گل مصنوعی و .. است. در بازار پردیس ۲ کیش واحدهای تجاری و بانک و موسسات مالی، رستوران و کافی  شاپ نیز وجود دارد. ساعت کاری بازار پردیس از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۳ و بعد از ظهر ها از ساعت ۱۷ الی ۲۳ است. بازار پردیس دو کیش در میدان پردیس واقع است. 

سفر به کیش

مرکز خرید دامون شامل ۹۸ واحد تجاری و ۱۰ غرفه خدماتی است. مرکز خرید دامون دارای فودکورت و رستوران است که انواع پوشاک، لوازم بهداشتی و آرایشی و زیورآلات، شکلات و مواد غذایی و تلفن همراه و … به فروش می رسد. مرکز خرید دامون دارای پیست اسکیت روی یخ نیز می باشد. مرکز خرید دامون در نزدیکی ساحل دامون، خیابان وصال واقع شده است.   

مرکز خرید رویال مال که در ۵ طبقه تجاری و اداری ساخته شده است دارای ۷۶ واحد تجاری در طبقه اول و دوم است. در طبقه پنجم مرکز خرید رویال مال، رستوران و کافی شاپ با محیطی زیبا و دلنشین وجود دارد. در مرکز خرید رویال مال برندهای مشهور مثل پاندا و اسپریت، گریماس و ماوی، دلونگی، ال چی، بنتون، اپل و … وجود دارد. ساعت کاری رویال مال از ۹:۳۰ صبح تا ۲۲ می باشد.  مرکز خرید رویال مال در خیابان رودکی کنار هتل پارمیس واقع شده است.  

بازار مریم نیز از بازارهای زیبا و دل نشین کیش است که کوچکترین مرکز خرید کیش محسوب می شود که می توانید انواع پوشاک، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی و … را در این بازار بخرید. ساع ت کاری بازار مریم از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ است. بازار مریم در خیابان سنائی واقع شده است. 

 بازار مروارید کیش که در یک  طبقه و ۱۲ درب ورودی است ۸ بازارچه دارد که دارای نام های ایرانی آپادانا، پرسپولیس، پاسارگاذ، تیسفون، بیستون، آریا، ایران و پارس است. معماری بازار مروارید کیش بر اساس معماری بناهای باستانی هخامنشی ساخته شده است. در این بازار می توانید مواد غذایی، پوشاک و کیف و کفش، لوازم بهداشتی و آرایشی و … است. مرکز خرید مروارید دارای یک رستوران و کافی شاپ و کافی نت می باشد. ساعت کاری بازار مروارید از ساعت ۱۰ صبح الی ۲۲ است. بازار مروارید کیش در بلوار مروارید واقع است.      

کوروش برند سنت ر که مرکز خرید لوکس و مدرن می باشد در سال ۱۳۹۶ در میدان مرجان تاسیس شده است و انواع برندهای روز دنیا از جمله نایس، زیبان مگا، زارا، برشکا و … در این مجتمع نمایندگی دارد. سطح قیمت ها در این مرکز خرید بالا و گران است. کوروش برند سنتر در بلوار پارس واقع شده است. ساعت کاری این مجتمع از ۱۰ صبح تا ۱۳ و عصرها از ۱۷ تا ۲۲ می باشد.

مرکز خرید لاریسا مال کیش که در ۸ طبقه شامل ۳ طبقه پارکینگ و ۵ طبقه تجاری دارای سینما و سالن کنفرانس و سالن همایش و شهربازی سرپوشیده می باشد. لاریسا مال انواع پوشاک و لوازم آرایشی و بهداشتی، کیف و کفش و …. را در خود جای داده است. 

بازار مرجان کیش یک بازار ساحلی است که در مجتمع مرجان واقع شده است که معماری بسیار شیک و جذابی دارد. بازار مرجان یک آکواریوم با ۸۰۰ گونه آبزیان و ۳۹ آب نما دارد. در بازار مرجان انواع پوشاک و کیف و کفش و مواد دیگر را می توانید تهیه کنید. ساعت کاری بازار مرجان از ساعت ۶ صبح الی ۲۳ است. بازار مرجان کیش در خیابان جهان واقع شده است. 

سفر به کیش  

مرکز خرید سارینا ۱ کیش یکی از بازارهای کیش است که در زمینی به مساحت ۵۳۰۰ متر مربع در ده طبقه ساخته شده است که دو طبقه آن تجاری است که دارای پارکینگ نیز می باشد. مرکز خرید سارینا ۱ در شرق جزیره کیش در بلوار خیام روبروی هتل ارم ساخته ش ده است. مرکز خرید سارینا ۱ در خیابان باباطاهر و در نزدیکی مراکز خرید پردیس ۱ و ۲  و هتل های ارم و داریوش و رستوران های کیش می باشد. نزدیکی به دریا از مزایای دیگر آن است.   

سفر به کیش

مرکز خرید سارینا ۲ در ۸ طبقه تجاری با ۳ طبقه پارکینگ زیرزمینی و کارواش در دست احداث می باشد. در طبقه سوم آن سالن بیلیارد و بولینگ، سالن ماساژ، کافی شاپ و فودکورت در نظر گرفته شده است. بزرگترین فودکورت خاورمیانه در این مرکز تجاری راه اندازی خواهد شد.  طبقه چهارم نیز برای توقف خودروی افراد خاص توسط آسانسور در نظر گرفته شده است. مرکز خرید سارینا دو، در میدان امیرکبیر کیش واقع شده است.  

غذاهای کیش

تنوع غذایی در جزیره کیش بسیار زیاد است و برای مسافرین با سلایق مختلف غذاهای مختلف نیز وجود دارد. غذاهای محبوب جزیره کیش سمک مشوی، مضروبه، مرگوگ یا مرقوق است. سمک مشوی یک ماهی سرخ شده مخصوص جزیره کیش است که به صورت محلی طبخ می شود. مضروبه نیز نوعی غذای ترکیبی از ماهی می باشد که با سبزی و سیر تهیه می شود. مرگوگ یا مرقوق نیز نوعی خورش مخصوص اهالی جزیره کیش است.

رستوران های کیش

رستوران سنتی باباقدرت که شعبه اصلی آن در انگلستان است و در آن می توانید انواع پیش غذاها و سالادها و بهترین کباب ها و ماهیچه های رستوران های ایران را ببینید. کیفیت غذاهای رستوران باباقدرت کیش بسیار مرغوب و عالی است که می تواند برایتان خاطره انگیز شود. رستوران باباقدرت کیش در خیابان رودکی و هتل پارمیدا واقع شده است.

رستوران عمو اکبر کیش نیز یکی دیگر از رستوران های جزیره کیش است که بهترین غذاها را به طعمی منحصر به فرد ارائه می کند و مسافران زیادی از این رستوران استفاده می کنند و به دیگران نیز توصیه می کنند تا در سفر خود به کیش از این رستوران استفاده کنند. رستوران عمو اکبر در بلوار فردوسی روبروی بازار پانیذ واقع شده است.

دیدنی های کیش

از جاذبه های تاریخی جزیره کیش می توان به پایاب و کاریز و حریره اشاره کرد. شهر باستانی حریره یکی دیگر از دیدنی ها و جاذبه های کیش است که یک شهر قدیمی با ۸۰۰ سال قدمت و مساحت ۱۲۰ هکتار است که در زمان خودش شهری بزرگ و آباد بوده است. شهر حریره کیش در سال ۳۶۷ تا ۹۱۲ هجری قمری در دوران طلایی خود به سر می برده است. مهمترین بناهای کشف شده در حریزه می توان به عمارت اعیانی و حمام و آب انبار و همچنین قنات و مسجد جامع حریره اشاره کرد.

پارک های ساحلی و تفریحی کیش مثل تم پارک آبی اوشن، پارک هنر، ساحل مرجانی، باغ وحش آکواریوم، دلفیناریوم، باغ پرندگان کیش و سواحل ماسه ای مرجانی اشاره کرد. شهر زیرزمینی کاریز و کلبه هور و کشتی یونانی از دیگر مناطق جالب برای گردشگران است که توریست زیادی را به سوی خود می کشاند.

پارک آبی اوشن در جزیره کیش واقع است که مساحت آن حدود ۵٫۶ هکتار است. اولین تم پارک آبی ایران و اولین پارک آبی روباز ایران که بر اساس داستان راز قلعه خورشید طراحی شده است. تم پارک آبی اوشن کیش در سال ۱۳۹۵ افتتاح شد و امکاناتی مثل رستوران و راید و استخر و سالن اسپا دارد. تم پارک آبی اوشن ویژگی های منحصر به فردی برای کشوری مسلمان نشین دارد که برای بانوان نیز قابل استفاده می باشد. داستام تم پارک بر اساس یک ماجرای دزدان دریایی است که به یک جزیره حمله می کنند.

سفر به کیش

آکواریوم یا آبزی دان جزیره کیش محیطی است مصنوعی برای نگهداری آبزیان. آکواریوم که یک فضا برای نگهداری ماهی ها و آبزیان است دارای ماهی های آب شیرین و آب شود با فضایی جذاب و نورپردازی عالی است که توریست های جزیره کیش را به خود جذب کرده است.

جزیره هندورابی که از توابع جزیره کیش است با وسعتی حدود ۲۳ کیلومتر مربع از نظر طبیعی و تاریخی جزو مناطق گردشگری محسوب می شود. حدود فاصله هندورابی با جزیره کیش ۲۸  کیلومتر است که جمعیت زیادی در این جزیره زندگی می کنند و از طریق سید ماهی امرار معاش می نمایند.

پارک ساحلی میرمهنا در ساحل شمالی و غربی جزیره کیش واقع است که گردشگران و مسافران برای گذراندن اوقات فراغت خود به این پارک می روند و از فضای زیبا و دریای زیبای خلیج فارس بهره می برند.

اسلکه تفریحی کیش که ۴۳۷ متر طول و ۱۸ متر عرض دارد از چوب ساخته شده است که برای تفریح و سرگرمی از آن استفاده می شود. در این اسکله سینما ۴ بعدی و کلوپ تفریحات دریایی، رستوران و کافه و مراکز تفریحی دیگر وجود دارد. دیدن غروب آفتاب و لاک پشت های دریایی و پرندگان دریایی و ماهیگیری از جذابیت های این اسکله تفریحی کیش است.

سفر به کیش

پارک دلفین ها که حدود ۱۷۰ هکتار می باشد شامل استخر دلفین ها و شیرهای دریایی و نهنگ ها می باشد که یکی از جاذبه های گردشگری جزیره کیش است که فقط به موجودات دریایی اکتفا نکرده و باغ های پرندگان و پروانه ها و همچنین باغ ارکیده و کاکتوس نیز در این پارک وجود دارد. حدود ۴۷ گونه پرنده و جانور در این مجموعه نگهداری می شود.

سفر به کیش

کشتی یونانی یکی از جاذبه های کیش است که متعلق به کشور یونان می باشد و به صورت اتفاقی در گل فرو رفته است و از نظر تاریخی اهمیت خاصی ندارد. داستان آن شاید این باشد که ناخدای کشتی دید کافی برای هدایت نداشته و به گل نشسته است. 

لاک پشت های دریایی یا لاکپشت پوزه عقابی که در ماه های اسفند تا مرداد در مناطق حافظت شده سواحل مرجانی کیش برای تخم گزاری می آیند را برای تماشا حتما انتخاب کنید. این لاک پشت ها به سمت ساحل شنا کرده و برای تخمگذاری چاله می کنند و پس از تخمگذاری به دریا باز میگردند.

درخت سبز که در قسمت شمالی جزیره کیش در جایی که به دره پرتغالی ها معروف است واقع شده است. این بخش از جزیره در اطراف درختان کهنسال موسوم به درخت لور یا انجیر معابد شکل گرفته که حدود ۶۰۰ سال قدمت دارد. بسیاری از مردم برای حاجت گرفتن به این منطقه می آیند و به شاخه های این درخت دخیل می بندند.

شهر زیرزمینی کاریز که در آن قنات های زیادی وجود دارد و قدیمی ترین آنها به ۲۵۰۰ سال قدمت نیز می رسد. برای دیدن چگونگی سیستم قنات از شهر زیرزمینی کاریز در جزیره کیش می توانید دیدن نمایید. طول تونل های این قنات ها به ۸ کیلومتر می رسد و سازه های باستانی آن بسیاری از گردشگران را جذب می کند. در این شهر تاریخی غرفه های صنایع دستی و چایخانه سنتی نیز وجود دارد که گردشگران از آنها بهره می برند. قنات تاریخی کاریز به همت یک شخص ایرانی-آلمانی به نام منصور حاج حسینی که دوست داشت این بنای قدیمی احیا شود، بازسازی شد.

تفریحات کیش

آب انبار دوقلو که مانند معماری یزد می باشد دارای دو گنبد و پنج بادگیر است که وظیفه آنها تردد و ورود و خروج هوا است که برای ایجاد تهویه طبیعی و دمای انجماد برای نگهداری آب ها تعبیه شده است. بادگیرها و آب انبارها جزئی از معماری سنتی ایرانی محسوب می شود.

ساحل مرجانی که یکی از محبوبترین مکان های جزیر کیش است در بخش شرقی جزیره کیش واقع شده است که طرفداران زیادی دارد. در ساحل آن درختان نخل و آلاچیق های زیبایی برای تفریح وجود دارد که تماشای غروب خورشید از این منطقه بسیار زیباست. در این مکان، کلوپ های تفریحی و ورزشی زیادی برای مسافرین هست که می توانید بازی مورد علاقه خود را انجام دهید.

 

مسیر دوچرخه سواری جزیره کیش که یکی از زیباترین مناظر در کشورمان است حدود ۷۵ کیلومتر است که هیچ وسیله نقلیه دیگری در آن تردد ندارد و با خیال راحت می توانید دوچرخه سواری کنید. در ایستگاه های دوچرخه سواری امکان کرایه دوچرخه وجود دارد. علاوه بر دوچرخه، سه چرخه  دو چرخه دونفره و اسکوتر نیز برای کرایه موجود است که به صورت ساعتی محاسبه می شود. 

چند نکته در مورد سفر به کیش

در تعطیلات سفر نکنیم زیرا همیشه پروازهای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه گرانتر از روزهای دیگر است. برای بلیط بازگشت نیز این نکته صدق می کند. در تعطیلات رسمی زمستان نیز قیمت پروازهای کیش بسیار گران تر از حالت عادی است. ارزانترین بلیط های سفر به کیش در ماههای مهر و اسفند است.

اگر کار اداری ندارید سفر خود را در عصر انجام دهید. صبح ها بخاطر تعداد مسافر بیشتر بلیط گرانتر است. و بلیط های لحظه آخری را همیشه مد نظر قرار دهید تا بتوانید با هزینه کمتری سفر کنید.  برای سفر زمینی به کیش نیز باید تا بندرعباس با وسیله شخصی یا اتوبوس یا قطار سفر کنید و از آنجا به بعد به بندر چارک بروید و بعد از آن چنانچه قصد داشته باشید وسیله شخصی خود را به جزیره کیش منتقل کنید باید مبلغ ۱۹۰ هزار تومان بپردازید. شناورهای مسافربری در بندر چارک از ساعت  ۸ صبح تا ۶ عصر فعال هستند.

 

حمل و نقل عمومی در کیش

در جزیره کیش تاکسی های سفید یا تاکسی تلفنی وجود دارد که به ازای هر کیلومتر نرخ مشخص شده ای دارد. تاکسی های فرودگاهی نیز معمولا نرخ کرایه بالاتری نسبت به این تاکسی ها دارند و تاکسی های زرد رنگ نیز که تاکسی های شهری هستند نرخ آنها کمتر از دو نوع دیگر است که در تمام جزیره می توانید از آنها استفاده نمایید.

روش دیگر نیز رنت یا اجاره خودرو در کیش است که مسافران برای راحتی خود از این شیوه استفاده می کنند. این خودروها اکثرا خودروهای عبور موقت هستند که در منطقه تجاری اجاره عبور و مرور دارند. برای مثال هزینه یک شب اجاره پورشه پانامرا مبلغی حدود یک میلیون تومان است.

 

عنوان همیشگی جزیره زیبای کیش

در آخر این مطلب باید یادآوری کنیم که از هنگام سفر به کیش تا لحظه آخر سفرتان از عنوان “جزیره زیبای کیش” استفاده می شود. از لحظه فرود هواپیمایتان به جزیره کیش که خلبان خیرمقدم شما را با همین عنوان بیان می کند و تا گشت و گذارهای داخل جزیره که تابلوهایی با همین نام زیاد خواهید دید و هنگام پایان سفر به کیش که دوباره با همین عنوان “جزیره زیبای کیش” از شما خداحافظی می کنند.