وقت سفارت آمریکا

پس از وقایع آبان ۱۳۵۸ و تعطیلی سفارت و کنسولگری ایالات متحده در ایران، متقاضیان ایرانی ویزا و وقت سفارت آمریکا مجبورند به یکی از کشورهای همسایه که سفارت امریکا در آن‌ها دایر است سفر کرده و امور مربوط به درخواست ویزای خود را پیگیری کنند.

حتماً از این موضوع باخبر هستید که هر فرد ایرانی که می‌خواهد وارد کشور آمریکا شود، ابتدا باید برای اخذ وقت سفارت آمریکا و یک ویزای غیرمهاجرتی برای اقامت موقت یا ویزای مهاجرتی برای اقامت دائم اقدام کند.

در صورت دریافت هر یک از انواع ویزای آمریکا، می‌توان به یکی از مبادی ورود مثل فرودگاه رفته و از افسر مهاجرت و حفاظت مرزی گمرک، مجوز ورود به آمریکا را درخواست کرد.

پیش از توضیح شرایط و نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا و اینکه کدام سفارت امریکا بهتر است ، بد نیست اندکی در خصوص ویزای این کشور و انواع مختلف آن توضیح دهیم تا ضمن شناخت بیشتر انواع ویزای ایالات متحده آمریکا، بتوانید برای سفر خود برنامه‌ریزی بهتری داشته باشید.

انواع ویزای آمریکا

به طور تقریبی نزدیک به ۱۸۵ نوع ویزا برای ورود به ایالات متحده آمریکا وجود دارد که تمامی آن‌ها در دو شاخه اصلی ویزای مهاجرتی و غیرمهاجرتی تقسیم‌بندی می‌شوند.

ویزای مهاجرتی آمریکا همان‌گونه که از نامش پیداست با هدف مهاجرت به امریکا و اقامت دائم این کشور صادر می‌شود و ویزای غیرمهاجرتی انواع ویزاهای توریستی، تحصیلی، کاری و … آمریکا را در بر می‌گیرد.

از آنجایی که هدف از این مطلب، آشنایی شما عزیزان با نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا است، از تشریح ویزای مهاجرتی این کشور صرف‌نظر کرده و تنها انواع ویزای غیرمهاجرتی آمریکا را به اختصار معرفی می‌کنیم.

ویزای توریستی آمریکا

بر اساس آخرین آپدیت وب‌سایت رسمی سفارت ایالات متحده، ویزای توریستی آمریکا (Visitor Visa) موسوم به ویزای تایپ B، نوعی از ویزای غیرمهاجرتی و موقت آمریکا است که خود به سه دسته زیر تقسیم بندی می‌شود:

به طور معمول ویزای B1 آمریکا برای قرادادهای تجاری و شرکت در کنفرانس‌ها صادر می‌شود، این در حالی است که ویزای B2 برای گردش، دیدار اقوام و آشنایان و یا انجام معاینات پزشکی و اقدامات درمانی در آمریکا صادر می‌گردد.

ویزای B1/B2 نیز نوعی ویزای توریستی-تجاری است و در واقع تلفیقی از ویزای B1 و B2 محسوب می‌شود.

 

وقت سفارت آمریکا
وقت سفارت آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا

تحصیل در آمریکا و یا تکمیل تحصیلات آکادمیک در دانشگاه‌های معتبر و پرآوازه این کشور، رویای بسیاری از علاقه‌مندان علم و دانش از سراسر دنیا است. از این رو می‌توان برای ادامه تحصیل در ایالات متحده آمریکا از ۳ طریق زیر اقدام کرد:

ویزای کار آمریکا

ویزای H1 یا ویزای کار آمریکا برای متقاضیانی صادر می‌شود که ضمن دارا بودن یک تخصص حرفه‌ای، از طرف یک کارفرمای آمریکایی دعوت به کار شده‌اند. از شرایط اصلی اخذ این نوع ویزای کار آمریکا، گرفتن وقت سفارت آمریکا ، انجام مصاحبه، داشتن حداقل مدرک لیسانس از سوی متقاضی و همچنین وجود کارفرمای واجد شرایط از سوی اداره مهاجرت آمریکا است.

انواع دیگر ویزای موقت آمریکا با عنوان های O,K,R,E است که هر کدام برای یک موضوع مشخص صادر می‌شوند.

نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا

در حال حاضر شرکت جهانگردان سرویس تعیین وقت سفارت آمریکا را در هر یک از کشورهای ترکیه، امارات و ارمنستان ،عمان و … به مشتریان عزیز ارائه می‌نماید.

مراحل گرفتن وقت سفارت آمریکا با ثبت‌نام آنلاین در وب‌سایت کنسولگری مجازی آمریکا آغاز شده و در نهایت با حضور در سفارت آمریکا در کشور موردنظر و مصاحبه ویزا پایان خواهد یافت.

به طور کلی، نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا را می‌توان به صورت زیر عنوان کرد:

یکی از اصلی‎‌ترین نکات موثر در برنامه‌ریزی سفر به ایالات متحده امریکا، آگاهی از اولین فرصت موجود برای گرفتن وقت سفارت آمریکا و کنسولگری مناسب در یکی از کشورهای همسایه با ایران مثل سفارت آمریکا در ارمنستان است.

معمولاً با توجه به تعداد بالای متقاضیان دریافت ویزا و محدودیت پذیرش هر یک از کنسولگری‌ها، فاصله زمانی تا اولین وقت سفارت آمریکا بسیار متغیر است و ممکن است بیش از ۶ ماه و یا حتی یکسال طول بکشد.

بر همین اساس، گاهی ممکن است در چند روز شرایط گرفتن وقت سفارت آمریکا فراهم شود، اما در مواردی هم پیش می‌آید که رزرو وقت سفارت آمریکا تا چندین ماه طول کشیده و به اصطلاح فهرست آن تکمیل باشد.

این موضوع به نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا ارتباط چندانی نداشته و حجم بالای درخواست‌ها این روند را برای متقاضی سخت و زمان‌بر کرده است.

اگر با نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا مشکل داشته و به دلیل شلوغی بیش از حد، قادر به رزرو شخصی وقت سفارت آمریکا در عمان و یا سایر کشورهای همسایه مثل امارات، ترکیه و ارمنستان نیستید، می‌توانید از خدمات ما، برای این منظور استفاده کنید.

مدارک مورد نیاز وقت سفارت آمریکا

بنابر جدیدترین آمار ارائه شده در وب‌سایت رسمی دولت ایالات متحده آمریکا، مدارک مورد نیاز برای تعیین وقت سفارت آمریکا و اسنادی که متقاضی باید پس از ثبت‌نام آنلاین، باید در یک روز مقرر به همراه خود به کنسولگری آمریکا ببرد، شامل موارد زیر می‌شود:

مدارک روز مصاحبه در سفارت آمریکا

زمانی که فرد موفق به گرفتن وقت سفارت آمریکا و آپلود مدارک ویزا شود، باید در روز مصاحبه سفارت آمریکا، حتماً مدارک زیر را به همراه داشته باشد؛ مدارکی که با اسناد گرفتن وقت سفارت آمریکا متفاوت است:

اولویت تعیین وقت سفارت آمریکا

واقعیت امر این است که نوع ویزای درخواستی شما برای امریکا، در رزرو و نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا دخیل است. در ادامه انواع ویزاهایی که وقت سفارت آمریکا آنها یکسان است گروه‌بندی شده‌اند:

معمولاً تعداد وقت سفارت آمریکا برای ویزاهای توریستی یعنی گروه B و سپس گروه یعنی دانشجویی بیشتر از سایر ویزاهاست.

برخی از کنسولگری‌ها به طور مقطعی تمرکز خود را بر روی نوع خاصی از ویزا افزایش می‌دهند، به همین خاطر حتماً پیش از اقدام به برنامه‌ریزی قطعی برای سفر، از نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا برای نوع ویزای درخواستی و شرایط جاری در کنسولگری موردنظر مطمئن شوید.

کارشناسان شرکت مسافرتی جهانگردان، با سال‌ها تجربه در امر گرفتن وقت سفارت آمریکا  در ترکیه و همچنین آشنایی با روند کاری هر یک از کنسولگری‌های کشورهای همسایه، آماده ارائه خدمات تخصصی به متقاضیان محترم ویزای ایالات متحده آمریکا هستند.

تعیین وقت سفارت آمریکا با جهانگردان

شرکت جهانگردان با بهره‌مندی از کادری مجرب و برخورداری از دانش روز و زیرساخت‌های لازم هم‌چون دفاتر برون‌مرزی و پروازهای اختصاصی و برخورداری از بیش از یک دهه سابقه‌ درخشان در ارائه خدمات ویزا و وقت سفارت، پیکاپ ویزا و اخذ اقامت کشورهای کانادا و حوزه شینگن، بهترین انتخاب را پیش روی متقاضیان محترم وقت سفارت آمریکا قرار می‌دهد.

شرکت جهانگردان ،خدمات تعیین وقت سفارت آمریکا و پیکاپ ویزای آمریکا را در  کشورهای ترکیه، امارات،عمان و ارمنستان ارائه می‌دهد تا متقاضیان محترم بتوانند بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای، شاهد پیشرفت روند اخذ ویزای خود باشند.

در برخی مواقع به درخواست متقاضی، وقت سفارت آمریکا در عمان نیز گرفته می‌شود. اما افسر پرونده این اختیار را دارد تا در کشورهایی به جز کشورهای تعیین‌شده برای متقاضیان ایرانی، به زبان انگلیسی و یا زبان اختصاصی و بومی آن کشور با متقاضی مصاحبه کند.

از این رو پیشنهاد ما به شما این است که از میان گزینه‌های در دسترسی مثل سفارت آمریکا در ترکیه و یا سفارت آمریکا در ارمنستان و امارات انتخاب خود را انجام داده و برای گرفتن وقت سفارت آمریکا به طور شخصی و یا از طریق ما اقدام نمایید.

وقت سفارت آمریکا از ترکیه

در حال حاضر شرکت جهانگردان در دو شهر آنکارا و استانبول آماده ارائه خدمات وقت سفارت آمریکا به مشتریان عزیز است. به دلیل دایر بودن دفتر نمایندگی در آنکارا، طبعاً خدمات وقت سفارت آمریکا در ترکیه و به ویژه آنکارا به شکلی مطلوب‌تر در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت، اما امکان رزرو و گرفتن وقت سفارت آمریکا در ارمنستان، امارات و سایر کشورها نیز وجود دارد.

وقت سفارت آمریکا از امارات

شرکت جهانگردان ،خدمات وقت سفارت آمریکا در امارات را در شهرهای دبی و ابوظبی به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

یکی از مواردی که باید در رزرو وقت سفارت آمریکا در دبی یا ابوظبی به آن توجه داشت، نیاز به ویزا برای ورود به امارات است که طبعاً هزینه مضاعفی در پی داشته و هماهنگی برنامه کاری را برای زمان موردنظر کمی دشوار می‌کند.

اگر برای شما این سوال پیش آمده که وقت سفارت امریکا در ارمنستان بهتر است یا وقت سفارت آمریکا در ترکیه یا امارات، باید بگوییم که بهتر و بدتری در این رابطه وجود نداشته و تنها از جنبه شلوغی و خلوتی وقت سفارت آمریکا می‌توان به این سوال جواب داد که کدام سفارت امریکا بهتر است.

از آنجایی که گرفتن وقت سفارت آمریکا در امارات نیاز به اخذ ویزا دارد، به طور حتم جمعیت کمتری از ایران برای رزرو وقت سفارت امریکا در دبی و ابوظبی درخواست می‌دهند و این مورد می‌تواند یک جنبه برتری محسوب شود.

اما این موضوع برای سفارت آمریکا در ترکیه صدق نکرده و به علت عدم نیاز به دریافت ویزا، وقت‌های مصاحبه سفارت به سرعت پر شده و شلوغی بیشتری را شاهد خواهید بود.

باید به این نکته نیز اشاره کنیم که عموماً پیگیری وقت سفارت آمریکا برای متقاضیان ایرانی ویزای توریستی و تحصیلی، در شهر دبی به انجام می‌رسد و شهر ابوظبی بیشتر مربوط به امور ویزای اقامتی ایرانیان است.

وقت سفارت آمریکا در عمان

اگر مایل باشید تا از گزینه دیگری به غیر از وقت سفارت آمریکا در ترکیه، امارات و یا ارمنستان استفاده کنید، می‌توانید به سراغ وقت سفارت آمریکا در عمان بروید.

خوشبختانه سفر توریستی به عمان برای شهروندان ایرانی نیازی به ویزا نداشته و شما این امکان را دارید تا به طور شخصی برای رزرو وقت سفارت آمریکا در عمان و شهر مسقط اقدام کنید.

فقط باید پیش از رزرو وقت سفارت آمریکا در عمان یک آزمایش مدیکال مورد تائید سفارت ایالات متحده آمریکا را انجام دهید. چون نتیجه آزمایش مدیکال یکی از مدارک مورد نیاز برای تعیین وقت سفارت آمریکا در عمان است.

در صورتی که در مورد انتخاب مقصد ایده‌آل برای رزرو وقت سفارت آمریکا از ایران مطمئن نیستید، می‌توانید از مشاوره و خدمات شرکت جهانگردان برای این منظور استفاده کنید.

وقت سفارت آمریکا از ارمنستان

ارمنستان و شهر ایروان یکی دیگر از گزینه‌های موجود برای گرفتن وقت سفارت آمریکا است که شرکت جهانگردان ،نمایندگی و کارگزاری فعال در آنجا دارد.

با توجه به ویژگی‌های مثبت کنسولگری آمریکا در ایروان و استقبال بسیاری از متقاضیان ایرانی برای رزرو و گرفتن وقت سفارت آمریکا و حتی انگلیس در این شهر، خدمات تور ارمنستان را نیز با هدف رفاه حال مشتریان عزیز ارائه میگردد.

مواردی نظیر رزرو هتل، بلیط رفت و برگشت، لیدر و راهنمای ایرانی، همگی از مزایای تور ارمنستان برای گرفتن وقت سفارت آمریکا و وقت سفارت انگلیس محسوب می‌شوند.

تقویم وقت سفارت آمریکا

برای اطلاع از تقویم وقت سفارت آمریکا در هر یک از کنسولگری‌های این کشور، باید پس از تکمیل فرم درخواست ویزا، تشکیل حساب کاربری در وب‌سایت کنسولگری، پرداخت هزینه و ثبت نهایی، از قسمت Appointment  schedule نزدیک‌ترین وقت موجود را جستجو کنید که عموماً به دلیل آپدیت مستمر این تقویم، نتیجه مطلوب حاصل نخواهد شد.

کارشناسان ویزا و وقت سفارت ما با پیگیری لحظه به لحظه تقویم وقت سفارت آمریکا ، نزدیک‌ترین وقت موجود را رزرو کرده و در اولین فرصت به متقاضیان محترم اطلاع خواهند داد.

به دلیل حجم بالای درخواست‌های گرفتن وقت سفارت آمریکا از ایران ، چندان نباید بر روی انتخاب کشور ارائه‌دهنده خدمات حساسیت نشان دهید، چون در حقیقت وقت سفارت آمریکا در ترکیه با ارمنستان و یا امارات تفاوت خاصی نداشته و موضوع مهم، پیگیری امور آزمایش مدیکال و انجام مصاحبه ویزا در اسرع وقت است.

پس از جستجو در رابطه با اینکه کدام سفارت امریکا بهتر است اجتناب کرده و تمرکز اصلی خود را بر روی گرفتن وقت سفارت آمریکا از یکی از شعبات رسمی کنسولگری آمریکا در کشورهای همسایه بگذارید.

 

اعلامیه رسمی دولت آمریکا برای اجتناب از تهدیدات امنیتی متقاضیان دریافت ویزا

بنابر اطلاعات وب‌سایت whitehouse.gov طی هماهنگی رئیس‌جمهور آمریکا با وزیر امنیت داخلی و مشورت با وزیر امور خارجه و مدیر اطلاعات ملی، محدوده‌ای در نظر گرفته شده که طی آن دولت‌های خارجی ملزم به ارائه اطلاعاتی هستند که طی آن دولت آمریکا قادر به تائید هویت متقاضیان ورود به خاک کشور آمریکا به عنوان مهاجر، غیرمهاجر و افرادی که تحت قوانین مهاجرتی از مزایای دیگر این کشور استفاده می‌کنند،خواهد بود.

از این طریق دولت آمریکا می‌تواند به ارزیابی دقیق‌تر متقاضیان دریافت ویزا و ورود به ایالات متحده امریکا پرداخته و از نبود هرگونه تهدید امنیتی و یا تهدید عمومی برای این کشور مطمئن شود.

قوانین وضع شده به شرح زیر است:

وزارت امنیت داخلی آمریکا تک تک کشورها را نسبت به قوانین وضع‌شده ارزیابی کرده است که در نتیجه ۱۶ کشور براساس تحلیل پروتکل‌های مدیریت هویت، عملکردهای اشتراک‌گذاری اطلاعات و فاکتورهای ریسک، نامساعد inadequate شناخته شدند. ۳۱کشور براساس معیارهای ذکرشده در دسته دارای ریسک at risk و در حال تبدیل به وضعیت نامساعد قرار گرفته‌اند.

بر همین اساس، وزارت امور خارجه آمریکا طی یک بازه زمانی ۵۰ روزه تمامی دولت‌های خارجی شامل گروه‌های دارای ریسک و نامساعد را تشویق به بهبود عملکرد بر مبنای قوانین وضع‌شده خود کرده است.

از این رو، دعوت به مشارکت همگانی آمریکا نتایج خوبی را در پی داشته است . برای مثال، ۲۹ کشور نمونه اسناد مسافرتی را برای مقابله با جعل اسناد در اختیار وزارت امنیت داخلی آمریکا قرار داده‌اند و ۱۱ کشور نسبت به اشتراک اطلاعات تروریست‌های شناخته‌شده و مشکوک موافقت خود را اعلام کرده‌اند.

کشورهایی نظیر چاد، ایران، لیبی، کره‌شمالی، سوریه، ونزوئلا و یمن از همکاری با آمریکا در این موضع سر باز زدند و به همین خاطر مشمول محدودیت‌های مختلف دریافت ویزا و ورود به کشور آمریکا محسوب می‌شوند.

در بیانیه رئیس‌جمهوری آمریکا، متقاضیان ایرانی به دلایل زیر شامل محدودیت و سخت‌گیری بیشتر دریافت ویزای آمریکا خواهندشد:

متاسفانه این سخت‌گیری و محدودیت‌ها برای ایرانی‌ها بوده و چنان‌چه قادر به دریافت حق شهروندی کشوری نظیر ترکیه باشید، از این قاعده مستثنا شده و می‌توانید از کلاس‌های دیگر انواع ویزای آمریکا بدون محدودیت استفاده نمایید.

پیکاپ ویزای آمریکا

اکنون که به خوبی با جزئیات گرفتن وقت سفارت آمریکا در ترکیه و سایر کشورهای همسایه آشنا شدید، بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که خدمات پیکاپ ویزا یا همان پیکاپ پاسپورت یکی دیگر از خدمات شرکت جهانگردان، است که با هدف تسریع مراحل اخذ ویزا و کاهش هزینه‌های متقاضیان محترم در این روند ارائه می‌شود.

در حال حاضر، خدمات پیکاپ ویزای آمریکا شرکت جهانگردان در کشورهای مختلفی مثل ترکیه، امارات و ارمنستان ارائه می‌شود.

نحوه گرفتن وقت از سفارت آمریکا

برای ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی به صورت اینترنتی و از طریق سایت https://ais.usvisa-info.com/ انجام می شود. برای گرفتن وقت سفارت ازین سایت به صورت آنلاین باید ثبت نام انجام دهید.

برای سفر به آمریکا و اقامت موقت در این کشور نیاز به اخذ ویزای غیرمهاجرتی و طی کردن مراحل دریافت آن دارید که تعیین وقت سفارت آمریکا یکی از مهم ترین آن هاست. از آنجایی که برای دریافت ویزای هر کشور، مراجعه به سفارت یا کنسولگری آن کشور لازم و ضروری است و سفارت و بخش کنسولگری آمریکا در کشورمان فعالیت ندارد، شهروندان مقیم ایران برای انجام امور مربوطه باید برای دیدار با افسران ویزا و انجام انگشت نگاری به یک کشور ثالث مراجعه کنند.

نحوه گرفتن وقت سفارت آمریکا

نحوه گرفتن وقت از سفارت آمریکا برای ویزاهای مهاجرتی و غیر مهاجرتی به صورت اینترنتی و از طریق سایت https://ais.usvisa-info.com/ انجام می شود. برای گرفتن وقت سفارت ازین سایت به صورت آنلاین باید ثبت نام انجام دهید.

برای متقاضیان مقیم ایران سه سفارت آمریکا واقع در آنکارا کشور ترکیه، دوبی در امارات متحده و ایروان در ارمنستان وجود دارند که به زبان فارسی و انگلیسی نیز مصاحبه انجام می دهند. البته می توانید درکشورهای دیگر نیز اقدام کنید اما ممکن است که درخواست شما در صورتی که به زبان آن کشور و یا انگلیسی نباشد با تأخیر بررسی شود.

گرفتن وقت سفارت برای ارائه مدارک و اطلاعات بیومتریک (انگشت نگاری و عکس دیجیتال) و در صورت نیاز مصاحبه و ملاقات با افسران و مسئولان پرونده شما انجام می شود که یکی از مهمترین مراحلی است که در فرآیند دریافت ویزای آمریکا لازم است طی شود.

مراحل درخواست وقت سفارت آمریکا

زمانی که قصد دارید برای درخواست ویزا اقدام کنید و سپس وقت سفارت آمریکا و مصاحبه با افسران ویزای این کشور را انجام دهید باید ابتدا مدارک ویزای مورد نظر خود را آماده کنید.

می توانید مدارک مورد نیاز ویزای توریستی آمریکا و ویزای تحصیلی آمریکا را با کلیک بر روی لینک های مربوطه بررسی و سپس آماده کنید.

و یا از طریق سایت سفارت آمریکا از مدارک و شرایط سایر انواع ویزای این کشور مطلع شوید. پس از گردآوری مدارک و اطلاعات خواسته شده از طریق مراحل زیر شروع کنید.

  1. اولین مرحله برای درخواست ویزای آمریکا ورود به لینک بالا و انتخاب بین دو دسته ویزای غیر مهاجرتی و مهاجرتی است. پس از انتخاب گزینه Nonimmigrant visa باید ملیت خود را انتخاب کنید.
  2. پس از مطالعه قوانین از طریق این لینک (https://ceac.state.gov/CEAC/) می توانید سفارت در کشور مناسب خود را انتخاب کنید (که بهتر است انکارا یا استانبول، دوبی و یا ایروان باشد).
  3. سپس وارد صفحه فرم درخواست آنلاین ویزا DS-160 خواهید شد، در این مرحله لازم است یک اکانت اختصاصی برای خودتان بسازید. اطلاعاتی که باید در این بخش وارد کنید شامل اطلاعات شخصی مانند نام و نام خانوادگی، تاریخ تولد و ایمیل فعال است. اطلاعاتی که وارد می کنید باید دقیق باشد زیرا امکان ویرایش وجود ندارد. توجه کنید ایمیل وارد شده باید در دسترستان باشد زیرا تمامی اطلاعیه و شماره تأییدیه فرم DS-160 و نتیجه درخواست ویزا و مصاحبه و روند تقاضا از طریق این ایمیل به دستتان می رسد.
  4. در ادامه فرآیند تکمیل فرم، ثبت آدرس و تلفن، اطلاعات پاسپورت (کشور صادرکننده پاسپورت و شماره پاسپورت)، اطلاعات خانواده، همسر، شغل و… را باید ثبت کنید.
  5. تکمیل فرآیند پیکاپ پاسپورت و پرداخت هزینه های درخواست ویزای غیر دائم (MR) به شماره حسابی که اعلام شده است.
  6. در انتها اولین وقت آزاد سفارت مورد نظر به شما نمایش داده می شود.

وقت فوری سفارت آمریکا

به صورت کلی می توان گفت چیزی تحت عنوان وقت فوری سفارت آمریکا وجود ندارد و تمامی تایم ها به صورت آنلاین و طبق برنامه زمانی آزاد سفارت تعیین می شود. البته وقتی که دریافت می کنید در یک بازه زمانی ۱ الی ۶۰ روزه مطابق با تایم خالی سفارت تعیین می شود که دلیل متغیر بودن آن بستگی به تعداد متقاضیان در آن سفارت و در آن بازه زمانی مشخص دارد.

برخی از متقاضیان که بنا به دلایل خاصی همچون دلایل پزشکی و یا سایر رویدادهای مهم که نیاز به شرکت در آن را دارند، می توانند از طریق ایمیل درخواست وقت فوری با شرح دلیل عجله خود را ارسال کرده و شانس خود را برای قانع کردن مسئولان سفارت برای بررسی درخواست زودهنگام خود افزایش دهند.

نکات دریافت وقت سفارت آمریکا

وقت هایی که توسط سفارت مربوطه به شما داده می شود کاملاً بستگی به حجم درخواست ها دارد و ممکن است در سفارت های دیگر بتوانید زودتر وقت خود را دریافت کنید.

وجود هرگونه نقص و ایراد در اطلاعات می تواند سبب عدم بررسی درخواست ویزای شما و لغو قرار مصاحبه تان شود، لذا توصیه می شود از مشاوره کارشناسان این حوزه کمک بگیرید.

هزینه ای که برای درخواست ویزا و وقت سفارت پرداخت می کنید بنابه نوع ویزا متفاوت است. هزینه ویزا در صورت لغو قرار سفارت و یا رد درخواست ویزا عودت داده نمی شود.

هزینه پرداخت شده در صورت کنسلی تا یکسال پس از تاریخ درخواست معتبر است، اما پس از این زمان هزینه منقضی خواهد شد و برای ثبت دریافت دوباره ویزا باید مجدداً هزینه آن را بپردازید.

پیش از ثبت نام حتماً وب سایت رسمی سفارت در کشور ثالث را مطالعه کنید و شرایط و ضوابط آن را بخوانید.

پرداخت هزینه های ویزای مورد نظر شما به صورت آنلاین و با استفاده از مستر کارت و یا ویزا کارت (کارت اعتباری بین المللی) باید انجام شود. در صورت عدم دسترسی، می توانید از طریق مؤسسات مهاجرتی، که خدمات وقت سفارت را ارائه می دهند این هزینه را پرداخت کنید.

تنها افرادی می توانند برای انجام مصاحبه به سفارت مورد نظر خود مراجعه کنند که به صورت آنلاین وقت خودرا گرفته باشند. در واقع می توان گفت فلسفه وقت سفارت برای نظم بخشیدن به روند بررسی درخواست های مراجعین و دریافت مدارک آن هاست.

بدون هماهنگی و داشتن فرم ها و مدارک لازم و رسید پرداخت هزینه ها از مراجعه حضوری بپرهیزید.

تقویم زمانی وقت سفارت آمریکا

برای دسترسی و اطلاع از تقویم زمانی سفارت های امریکا در ترکیه، ارمنستان و امارات با مشاوران و کارشناسان ما در ارتباط باشید. برای اطلاع از تقویم زمانی سفارت و وقت های خالی باید مبلغی را به حساب سفارت آمریکا وارد کنید که دراین صورت از راهنمایی مشاورین مجموعه می توانید کمک بگیرید.

اگر تجربه دریافت وقت سفارت آمریکا را در هریک از کشور های ترکیه، ارمنستان،عمان و یا امارات را دارید از تجربه خود برای ما و دیگر خوانندگان در قسمت نظرات همین صفحه بنویسید.