تعطیلات زمستان کجا بریم

تعطیلات زمستان کجا بریم؟ |معرفی مکان های دیدنی برای سفر در زمستان

تعطیلات زمستان کجا بریم؟

جهانگردان : بسیاری از افراد معتقدند که فصل زمستان مناسب برای سفر نیست و از دیدن روزهای تعطیل بیشتر در تقویم این فصل به خوشحالی چندان نمی‌پیوندند؛ اما در سال‌های اخیر سفرها تغییر کرده است و شهرهای شمالی دیگر تنها گزینه سفر محسوب نمی‌شوند. گرچه این شهرها هنوز در زمستان هم زیبایی‌های خاص خود را دارند.

در فصل سرد بیشتر شهرهای سردسیر، روزها پوشیده از برف هستند و رنگ سرخ آسمان شب آینده‌ای پر از برف را پیش‌بینی می‌کند. این جا ایران است و در این کشور وسیع، فصل بهار و تابستان تنها فصول مناسب برای سفر نیستند. می‌توانید در زمستان به مناطق گرمسیری که دارای آب و هوای دلپذیر هستند، سفر کنید و همچنین می‌توانید به شهرهای سرد بروید و از تجربه اسکی و سایر فعالیت‌های زمستانی بهره ببرید و از هیجان و ماجراجویی لذت ببرید بدون اینکه از آن دست بکشید.

مجموعه گردشگری توچال تهران

تعداد کمی از افراد وجود دارد که نام مجموعه گردشگری و پیست اسکی بین المللی توچال به گوششان نخورده باشد. در مجموعه گردشگری توچال تهران، تمام امکانات برای تجربه لحظات شاد و تفریحی در فصل زمستان فراهم است. برای شروع ماجراجویی خود، کافی است به بام تهران برسید. مسیر تله‌کابین توچال از ولنجک و بام تهران شروع شده و اگر تمایل دارید اسکی کنید، باید در ایستگاه ۷ تله‌کابین پیاده شوید.

اگر اسکی را دوست ندارید یا در این ورزش حرفه‌ای نیستید و فقط به تجربه لحظات شاد و هیجان‌انگیز زمستانی علاقه دارید، می‌توانید در همان ایستگاه اول به سمت سورتمه توچال یا اسنوموبیل‌ها بروید. زمانی که احساس خستگی و گرسنگی کردید، به کافه‌ها و رستوران‌های این مجموعه سر بزنید و از لحظات آرامش برخوردار شوید.

 

کوه‌های مریخی چابهار

این مقصد یکی از جاذبه‌های دیدنی زمستانی ایران است که به ویژه برای افرادی که میانه خوبی با برف و سرما ندارند و از دیدن تابش آفتاب از پنجره و لمس هوای مطبوع بهاری لذت می‌برند، بسیار جذاب است. آب و هوای چابهار و کوه‌های مریخی آن در دی‌ماه متعادل و بهاری می‌شود و به همین دلیل بهترین زمان برای بازدید از این کوه‌های عجیب و شگفت‌انگیز، زمستان است.

تعطیلات زمستان کجا بریم
تعطیلات زمستان کجا بریم

برای تجربه دیدن جاذبه‌های شگفت‌انگیز طبیعی چابهار، شما باید حدود ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر از چابهار به سمت بندر گواتر حرکت کنید. کوه‌های عجیبی که با دیدن آن‌ها مانند ورود به صحنه‌های فیلم‌های فضایی احساس می‌شود و جذب زیبایی آن‌ها خواهید شد. این کوه‌ها با رنگهای سفید و خاکستری طبیعی خود، شب‌ها تصاویر جذاب و دیدنی ایجاد می‌کنند. این طراحی منحصر به فرد کوه‌ها به دلیل فرسایش باد و باران به وجود آمده است.

آنچه این کوه‌ها را بیشتر شگفت‌انگیز می‌کند، فاصله کم مابین آن‌ها و دریای عمان و خط ساحلی است که تماشای مرز آن‌ها با دریا تبدیل به یکی از خاطرات فراموش‌نشدنی شما خواهد شد. این تجربه بی‌نظیر شما را با زیبایی‌ها و طبیعت فوق‌العاده این منطقه آشنا خواهد کرد.

 

پیست اسکی پیام در آذربایجان شرقی

خاطرات دلنشین و زمستانی برای بسیاری از ما به نام برف و برف‌بازی متصل است. اگر تجربه‌های خاص و خاطره‌انگیزی از دوران کودکی یا سال‌های گذشته در زمستان با برف در ذهنتان دارید و به دنبال تجربه‌ای با هیجان بیشتر در این فصل هستید، بهتر است به سمت پیست‌های اسکی و مجموعه‌های گردشگری زمستانی حرکت کنید. ورزش‌های هیجان‌انگیز زمستانی جای خود را در دل تعداد زیادی از علاقمندان به فعالیت‌های خاص این فصل پیدا کرده و در روزهای سرد سال، پیست‌های اسکی پر از افرادی است که به دنبال لحظات تفریح و ورزش در آنجا حاضر شده‌اند.

تعطیلات زمستان کجا بریم
تعطیلات زمستان کجا بریم

پیست اسکی پیام، واقع در نزدیکی شهر مرند در استان آذربایجان شرقی، یکی از مقاصدی است که می‌توانید برای تفریحاتی همچون اسکی و تیوپ سواری انتخاب کنید و در آنجا لحظه‌های شاد و پر از هیجان را تجربه کنید. این مجموعه فراگیر و گرم‌دلانه، امکاناتی را برای تمام افراد با سطوح مختلف تجربه فراهم کرده و فرصتی برای ایجاد خاطرات به یادماندنی در فصل سرد سال فراهم می‌آورد.

آبشار آبگرم در مشهد

روستای کلات یا کلات نادری، در شمال مشهد، از جاهای دیدنی بی‌نظیر در زمستان است و اگر از یک مشهدی بپرسیدید که در تعطیلات زمستان کجا سفر کنیم، احتمالاً به شما شهر کلات را پیشنهاد می‌دهد. آب و هوای این شهر در فصل زمستان تقریباً معتدل است؛ اما ممکن است شب‌هایی سرد باشد. همچنین، آب و هوای کلات در دی‌ماه سرد است و بهتر است سفر به این شهر را به بهمن و اسفند موکول کنید.

تعطیلات زمستان کجا بریم
تعطیلات زمستان کجا بریم

یکی از جاذبه‌های دیدنی کلات، آبشار آبگرم است که اطراف آن مناظر زیبا و بکری دارد که چشم گردشگران را وادار به خیره شدن می‌کند. احتمالاً سوال برخوردهای: “چرا در فصل سرما باید به آبشار سفر کنیم؟” را دارید. دلیل این انتخاب در حوضچه‌های آب گرم این آبشار مخفی است که دمای آب آن‌ها به تا ۳۵ درجه می‌رسد و برای آب‌تنی لذت‌برانده مناسب است. در نزدیکی این آبشار، باقی‌مانده یک کاروان‌سرای قدیمی نیز وجود دارد که دیدن آن نیز از جذابیت‌های این سفر کم نمی‌کند. این مکان با ترکیب دلنشینی از تاریخ و طبیعت، یک فرصت فوق‌العاده برای سفر و استراحت در زمستان فراهم می‌آورد.

هنگامی که به کلات سفر می‌کنید، امکان خوش‌گذرانی از دیدن دیگر جاذبه‌های منحصر به فرد این منطقه نیز وجود دارد. مثلاً بازدید از آرامگاه تاریخی “خواجه ربیع” که نمونه‌ای از معماری اسلامی و تاریخی است، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی خواهد بود. همچنین، کاخ “کلات نادری” که از دوره قاجار باقی‌مانده و به عنوان یک اثر با ارزش تاریخی شناخته می‌شود، برخوردار از جلب توجه گردشگران است.

اگر به هنرهای دستی علاقه دارید، بازار هنرهای دستی کلات یک فرصت مناسب است تا از هنرمندان محلی و آثار هنری سنتی این منطقه آگاهی پیدا کنید. این بازار با ارائه انواعی از صنایع دستی محلی، شما را در جاده‌ای از رنگ و خلاقیت هدایت می‌کند.

در نهایت، با حضور در رستوران‌ها و کافه‌های محلی، می‌توانید از آشپزی محلی لذت ببرید و با غذاهای خاص این منطقه آشنا شوید. سفر به کلات در زمستان یک ترکیب فوق‌العاده از تاریخ، فرهنگ و طبیعت را برای شما فراهم می‌آورد و لحظاتی شگفت‌انگیز در یادگار خواهید داشت.

پارک دلفین‌ها و مارینا پارک کیش

این مکان یکی از جاذبه‌های فصل زمستان در ایران است که به ویژه برای افرادی که از هواهای سرد خوشحال نمی‌شوند، جذاب است. اگر به دنبال یک مقصد سفر با آب و هوای گرم یا معتدل در زمستان هستید، جزیره کیش یکی از بهترین گزینه‌هاست.

سفر به کیش برای علاقه‌مندان به ورزش‌ها و تفریحات آبی یک تجربه بی‌نظیر است؛ زیرا می‌توانید بهترین و متنوع‌ترین فعالیت‌های آبی را در این جزیره شگفت‌انگیز تجربه کنید. اطلاعاتی که باید داشته باشید این است که در فصل زمستان هیچگونه اطلاعاتی از آب‌وهوای سرد در کیش وجود ندارد، به حدی که می‌توان گفت که این جزیره در این فصل از سال بهترین آب‌وهوا را ارائه می‌دهد.

تعطیلات زمستان کجا بریم
تعطیلات زمستان کجا بریم

پارک دلفین‌ها و مارینا پارک کیش به عنوان یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در جزیره کیش در فصل زمستان شناخته می‌شوند. اگر علاقه دارید با آبزیان هوشمند و دوست‌داشتنی یعنی دلفین‌ها آشنا شوید و می‌خواهید بازی و نوازش آن‌ها را تجربه کنید، به پارک دلفین‌ها سر بزنید. همچنین اگر می‌خواهید در دمای سرد زمستان اسکی روی آب، جت اسکی سواری و سایر تفریحات تابستانی را تجربه کنید و لحظات شادی را سپری کنید، مارینا پارک کیش را برای تفریح و لذت در فصل زمستان انتخاب کنید.

خرید بلیط هواپیما کیش

هنگامی که به کیش سفر می‌کنید، جزئیات بیشتری از زیبایی‌ها و تنوع‌های این جزیره را کشف خواهید کرد. یکی از مکان‌های جالب که در فصل زمستان هم جذابیت خود را حفظ کرده، بازار تجاری کیش است. در این بازار، می‌توانید از آثار هنری محلی، سوغاتی‌های متنوع و تولیدات هنرمندان محلی بهره‌مند شوید. گردش در این بازار، فرصتی است برای آشنایی با فرهنگ و هنر مردم این جزیره.

برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ، موزه حمیدیه در کیش یک مقصد جالب است. این موزه حاوی اشیاء تاریخی، آثار هنری و اطلاعات مربوط به تاریخ و فرهنگ این منطقه است. با بازدید از این موزه، به یک سفر در زمان خواهید رفت و بیشتر درک خواهید کرد از گذشته و تاریخ زیبای کیش.

همچنین، شاهد زیبایی‌های طبیعی جزیره خواهید بود. از سواحل آرام و زیبای کیش گرفته تا پارک‌ها و مناطق سبز این جزیره، هر کدام به شما تجربه‌های جدید و لحظاتی آرامبخش خواهند ارائه داد.

سفر به کیش در فصل زمستان باعث می‌شود تا شما لحظاتی دلپذیر و خاص را در این جزیره گذرانید و از تمامی زیبایی‌ها و امکاناتی که این مقصد دارد، بهره‌مند شوید.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید