راهکارهایی برای کاهش هزینه های سفر

راهکارهایی برای کاهش هزینه های سفر

راهکارهایی برای کاهش هزینه های سفر : یکی از چالش هایی که مسافران با ن مواجه هستند، هزینه های سفر کردن است. اگر سفر شما هوایی باشد قیمت بلیط هواپیما یکی از مهمترین آن مواجه هستند، هزینه های سنگین سفر است.

اگر شما سفر هوایی را انتخاب کنید، قیمت بلیط هواپیما مهمترین بخش هزینه ها را در بر می گیرد. بعد از خرید بلیط هواپیما باید به فکر اقامت باشید. اگر قصد یک سفر چند روزه دارید حتما باید قبل از سفر برای رزرو هتل نیز اقدام کنید. بنابراین با یک حساب سرانگشتی متوجه می شوید که برای یک سفر چند روزه چه مقدار بودجه لازم است؟

شاید بسیاری از افراد در همین مرحله از خیر مسافرت بگذرند و به زندگی روزمره ادامه بدهند. اما بعضی ها به این راحتی ها کوتاه نمی آیند و سعی می کنند با به کار بردن راهکارهای ساده اما کلیدی با حداقل هزینه و بودجه،‌ خود را از یک تنوع بزرگ بی نصیب نکنند.

خرید آنلاین بلیط

وقتی همه امکانات برای راحتی و کاهش هزینه ها مهیاست، چرا از آن غافل باشید؟ یکی از بهترین راهکارها برای کاهش هزینه های سفر، خرید آنلاین بلیط است. استفاده از این روش می تواند مزایای زیادی را به شما هدیه بدهد ک

سایت سفرآنلاین یکی از معتبرترین و مطمئن ترین سایت های معتبر خرید اینترنتی بلیط هواپیماست. این سایت با همکاری ۹۰۰ ایرلاین داخلی و خارجی، شرکت های حمل و نقل ریلی و جاده ای می تواند بهترین قیمت ها را به شما پیشنهاد بدهد. با خرید بلیط چارتر و بلیط لحظه آخری می توانید به طور قابل توجهی از هزینه بلیط هواپیما بکاهید. برای خرید بلیط چاتری می توانید از سایت چارتر استفاده کنید چون قیمت هایی پایین تری نسبت به سایر سایت ها دارند.

انتخاب محل اقامت ارزان قیمت

بخش قابل توجهی از هزینه‌های هر سفر معمولا مربوط به محل اقامت می‌باشد، و گاهی لزوم ندارد که در سفرهای خود هتل‌های لوکس و چند ستاره را برای اقامت انتخاب کنیم، به جای آن می‌توان هتلی با امکانات متوسط یا یک مهمانسرا یا اقامتگاه بومگردی را انتخاب نمود که دارای هزینه‌های مناسب با خدمات نسبتاً خوبی می‌باشند.

راهکارهایی برای کاهش هزینه های سفر
راهکارهایی برای کاهش هزینه های سفر

مسافرت در فصول خلوت

ایران کشوری چهار فصل است و هر فصل آن دارای جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی است که می‌تواند سفر را برای مسافران بسیار لذت‌بخش نماید. اگر می‌خواهید سفری کم هزینه داشته باشید بهتر است فصول خلوت سال یعنی پاییز و زمستان را برای مسافرت انتخاب نمایید. در این ایام هزینه اقامت در هتل، حمل و نقل در شهر، خورد و خوراک و .. در تمامی شهرها پایین‌تر است. سفر به شیراز، مناطق جنوبی ایران، جزیره قشم، کیش و .. در پاییز و زمستان می‌توانند بسیار خاطره‌انگیز باشند.

بازدید از مکان های تفریحی رایگان یا کم هزینه در سفر

هزینه برخی از تفریحات در سفر معمولاً بسیار سنگین است و موجب می‌شود که هزینه‌های سفر به مقدار قابل توجهی افزایش یابد. اما اگر بازدید از این جاذبه‌های تفریحی و گردشگری پر هزینه را از برنامه سفر خود حذف کنیم و به جای آن بیشتر از اماکن دیدنی کم هزینه و رایگان بازدید نماییم می‌توانیم سفر کم خرج‌تری داشته باشیم.

 انتخاب سفر شبانه

اگر بلیط اتوبوس یا قطار خود را برای ساعتی رزرو نمایید که طول شب را در مسیر رسیدن به مقصد باشید و ساعات اولیه روز به مقصد برسید هزینه‌های شما کاهش می‌یابد، زیرا دیگر نیازی نیست هزینه یک شب اقامت بیشتر در هتل یا محل اقامتگاه را بپردازید. همچنین از طرفی به جای میل نمودن یک غذای سنگین در رستوران در قطار یا اتوبوس به خوردن یک غذای سبک مانند ساندویچ سرد اکتفا می‌کنید.

راهکارهایی برای کاهش هزینه های سفر
راهکارهایی برای کاهش هزینه های سفر

خرید به اندازه 

اینکه خرید یکی از بخش‌های لذت‌بخش هر مسافرتی است اصلا قابل انکار نیست، اما نباید در این مسئله افراط کرد و کالاهای بی‌مصرف را به دلیل هیجانات سفر خریداری نمود. بهتر است بودجه مشخصی را برای خرید در نظر بگیرد و بر اساس آن برای خرید کالاهای مختلف اقدام نمایید.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید