مکان های شگفت انگیز صورتی دنیا !

مکان های شگفت انگیز صورتی دنیا !

مکان های شگفت انگیز صورتی دنیا !

دنیای ما پر از زیبایی‌های خارق‌العاده است که هیچ‌گاه به اندازه کافی کاوش نشده‌اند. یکی از این زیبایی‌ها، نقاط صورتی و شگفت انگیز دنیا هستند. این نقاط سفید صورتی در مناطق مختلف جهان قابل مشاهده هستند و به دلیل طبیعت فراوان فیزیکی و شیمیایی خاص‌شان، جاذبه‌ای غیرقابل توضیحی دارند.در ادامه در مجله گردشگری جهانگردان شما رابا شگفت انگیز ترین نقاط صورتی دنیا آشنا خواهیم نمود پس تاانتهای مقاله با ما همراه شوید.

صخره‌های صورتی بوخارست

یکی از معروف‌ترین نقاط صورتی دنیا، صخره‌های صورتی بوخارست در رومانی هستند. این صخره‌ها که به طور محلی به نام “سفرتسا” شناخته می‌شوند، شکل‌هایی همچون چهره انسان را بر روی تپه‌ها ایجاد می‌کنند. این ساختارهای جالب و منحصر به فرد، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می‌کنند.

ساحل صورتی باربودا

بسیاری از سواحل باربودا هنگامی که شرایط مناسب هستند، مانند ساحل صورتی، رنگ صورتی کمرنگی به خود می گیرند. هنگامی که امواج دریا بسیار بلندند، آنها میلیون ها پوسته فرومینیور صورتی را به ساحل می آورند که ساحل را فرش می کنند. در واقع انقدر زیادند، که شما صدای خرد شدن آن ها را زمانی که به هم برخورد می کنند و به ساحل می ریزند می شنوید.

مکان های شگفت انگیز صورتی دنیا !
مکان های شگفت انگیز صورتی دنیا !

نکته: این ساحل کوچک در باربودا  گاهی به قدری صورتی می شود که در سال ۲۰۱۱ به نام پرینسس دیانا نام گذاری شد.

دسترسی: یک قایق مسافری هر روزه از آنتیگوا به اینجا می آید و همچنین هلیکوپترهایی نیز وجود دارند که به این ساحل دسترسی دارند.

جزیره  تنیا در تانزانیا

نقاط صورتی دیگری که در دنیا وجود دارند، اجساد ممیزه جزیره” تنیا” در تانزانیا است. این جزیره به دلیل روشن و رنگارنگ بودن سنگ موجود در آن شهرت دارد، سنگ‌هایی که در آب ساحل می‌افتند، به خاطر آفتاب شمالی پرتقالی رنگ می‌شوند و از روی زمین شبیه به نقاط صورتی به نظر می‌رسند.

ساحل صورتی پانتای مرا ، اندونزی

پارک ملی ثبت یونسکو کومودو، یک مقصد جذاب برای طبیعت دوستان در اندونزی است. آب های شفاف و ساحل نرم ماسه ای این جا، یک مقصد ایده‌آل است که چندین عکس حسادت برانگیز برای اطرافیانتان فراهم کند! در اینجا هم موجودات ریز (فورامینیفرا) باعث این زیبایی شگفت انگیز شده اند. این موجودات مرجان ها را به رنگ قرمز در می آورند و وقتی که مرجان ها در داخل آب قرار می گیرند، با شن های سفید دریا ترکیب می شوند و مثل یک جادو ساحل را به رنگ صورتی در می آورند.

صخره دریایی در ریو دو ژانیرو

همچنین، نقاط صورتی در ریو دو ژانیرو در برزیل مشاهده می‌شوند. صخره دریایی “ار ایپانما”، یکی از نشانه‌های شهر ریو دو ژانیرو است، که به خاطر شکل جالب و مشخص خود، محبوبیت زیادی را بین گردشگران به دست آورده است. این صخره، همچنین یکی از نقاط مهم مسابقات پاراگلاید ریو دو ژانیرو است.

دریاچه مهارلو در ایران

یکی از جاذبه های طبیعی استان فارس و شهر شیراز می باشد که در ۱۸ کیلومتری جنوب شرقی شهر شیراز واقع شده است. این دریاچه فصلی به دلیل جلبک هایی که در آن قرار دارد به دریاچه صورتی نیز شهرت پیدا کرده است. دریاچه مهارلو زیستگاه پرندگان بسیاری می باشد که این موضوع باعث شده این منطقه را شکار ممنوع اعلام نمایند.به جرات می توان گفت یکی از زیباترین نقاط صورتی و شگفت انگیز دنیا دریاچه مهارلو  شیراز می باشد

مکان های شگفت انگیز صورتی دنیا !
مکان های شگفت انگیز صورتی دنیا !

به طور خلاصه، نقاط صورتی و شگفت انگیز دنیا، با تنوع و زیبایی‌های منحصر به فرد خود، جذابیت بسیاری را در ارائه کرده و هر ساله گردشگران جهان را به سمت خود جذب می‌کنند. این نقاط یادآور این واقعیت هستند که دنیای اطراف ما پر از معجزه‌هایی است که منتظر کشف و کاوش توسط ما هستند.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید