مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری : یکی از بهترین روش های مهاجرت برای کارآفرینان و صاحبان کسب و کار، سرمایه گذاری در کشور کانادا می باشد . از مهمترین فواید روش مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری کانادا این مورد می باشد که علاوه بر بهره‌ مندی از شرایط اقتصاد آزاد و در حال رشد این کشور، شخص متقاضی می تواند به همراه کل خانواده اقامت دائم کشور کانادا را دریافت نماید.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

در این مقاله به شرایط و قوانین ایالت های مختلف کانادا برای سرمایه گذاری، حداکثر و حداقل مبلغ مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری، حداقل نمره آیلتس مورد نیاز و مدارکی که باید برای اثبات سابقه مدیریت کسب و کار و توانایی مالی ارائه شود، خواهیم پرداخت.

سرمایه گذاری در کانادا روشی مناسب اما نسبتا طولانی جهت اخذ اقامت دائم

اگر تمایل دارید در خصوص سرمایه گذاری در کانادا اطلاعاتی به دست آورید باید به اطلاع برسانیم که در حال حاضر برنامه فدرال سرمایه گذاری در کانادا بسته است و دولت فدرال کانادا هیچ روش اخذ اقامت و یا مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را در حال حاضر ندارد. اما راه های زیادی برای سرمایه گذاری در کانادا وجود دارد که منجر به اخذ اقامت از طریق ایالت ها و دولت های محلی می گردد. در حال حاضر ایالت های منیتوبا، ساسکاچوان، جزایر پرینس ادواردز و کبک برنامه های اخذ اقامت را ارائه می کنند.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

شرایط ویزای سرمایه گذاری کانادا

در روش مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری پیچیدگی های زیادی وجود دارد و مشاوره با یک وکیل مهاجرت کانادا در این خصوص لازم به نظر می رسد. در اولین قدم باید اقدام به اخذ مدرک زبان خود نمایید. اکثر برنامه های اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری نیازمند نمره آیلتس جنرال در حد نمره ۵ می باشند. برخی از برنامه ها نیازمند مدرک لیسانس هستند. علاوه بر این باید بتوانید ثابت کنید که سابقه چند ساله در اداره یک شغل در کشور محل سکونت خود و مدیریت یک بیزنس را دارید.

جهت ارائه مدارک شغلی ارائه جواز کسب، سوابق شغلی، آگهی روزنامه رسمی تغییرات شرکت و غیره مفید می باشد و جهت تکمیل پرونده ویزای سرمایه گذاری کانادا کمک می نماید.

همچنین در بسیاری از برنامه های اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری لازم است شما تمکن مالی خود را اثبات نمایید. این تمکن مالی با مدارک مالی و بانکی و همچنین اسناد ملکی قابل ارائه می باشد. اکثر برنامه های مهاجرتی کانادا تمکن مالی در حد ۳۵۰ هزار دلار کانادا را مطالبه می نمایند.

کمترین مبلغ سرمایه گذاری در کانادا چقدر است ؟

مبلغ سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کشور کانادا نسبت به سایر کشورهای جهان کم تر است و افراد متقاضی این نوع مهاجرت می توانند تنها با ۱۰۰ تا ۳۵۰ هزار دلار (کانادا) در این کشور سرمایه گذاری کنند.

اگر بتوانید اثبات کنید که دارائی مناسب جهت اقامت سرمایه گذاری کانادا را دارید، در مرحله بعدی باید در یکی از ایالت های کانادا طبق شرایط و قوانین همان ایالت اقدام به سرمایه گذاری نمایید. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در هر ایالت کانادا متفاوت است. بطور مثال ایالت منیتوبا برای شهر وینی پگ که مرکز استان منیتوبا می باشد، مبلغ ۲۵۰ هزار دلار کانادا جهت سرمایه گذاری در کانادا مطالبه می نماید. اگر در یکی از شهرهای اطراف وینی پگ که حداقل ۵۰ کیلومتر با آن فاصله دارد اقدام به سرمایه گذاری نمایید مبلغ ۱۵۰ هزار دلار کانادا نیاز خواهید داشت.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

شرایط اخذ اقامت کانادا از طریق سرمایه گذاری 

لازم به ذکر است که هم اکنون در هیچ کدام از برنامه های مهاجرت سرمایه گذاری کانادا به طور مستقیم اخذ اقامت امکان پذیر نیست و سرمایه گذار باید ابتدا ویزای سرمایه گذاری کانادا را اخذ نماید و به مدت ۲ سال در ایالت مورد نظر حضور داشته باشد و پس از دو سال بتواند اقامت دائم کانادا را اخذ نماید. در دو سالی که در ایالت مذکور ساکن هستید، لازم نیست کسب و کار سود دهی را اداره نمایید. اما باید به طور مرتب به اداره مهاجرت و اداره ایالتی گزارش کسب و کار خود را بدهید. همچنین در مدت این دو سال ترک ایالتی که در آن ساکن هستید و سفر به ایران موجب ابطال اقامت کانادا برای مدت طولانی می گردد.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری
مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

مزایای سرمایه گذاری در کشور کانادا

کشور کانادا با ایجاد شرایط مناسب برای سرمایه گذاری و راه اندازی کسب و کار، توانسته به یک قطب اقتصادی در جهان تبدیل شود؛ مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری مزایای بسیاری برای مهاجران به ارمغان می آورد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم:

  • امکانات و شرایط مناسب شغلی، زندگی و تحصیلی
  • دریافت اقامت دائم ( برای خود فرد و همسر و فرزندان)
  • برخورداری از تحصیلات رایگان برای فرزندان کمتر از ۱۸ سال
  • برخورداری از خدمات بیمه بصورت رایگان
  • عدم نیاز متقاضی به مدارک تحصیلی بالا جهت سرمایه گذاری در کانادا (سرمایه گذاری نیازمند برخورداری از سابقه و تجربه کار مدیریتی و داشتن سرمایه به مقدار کافی می باشد)
  • فرد متقاضی تنها با داشتن مهارت معمولی در زبان های انگلیسی یا فرانسه (بدون نیاز به مدارک و نمرات در سطح بالا) می تواند در کانادا سرمایه گذاری نماید.

معایب سرمایه گذاری در کشور کانادا

در کنار مزایای بسیار سرمایه گذاری در کانادا، این روش معایبی نیز دارد:

  • مسافت طولانی بین کشور کانادا و ایران، ممکن است برای افرادی که تمایل به رفت و آمد بین دو کشور را دارند، کمی مشکل ساز باشد.
  • تعداد روش های اقدام برای سرمایه گذاری کانادا نسبت به سایر کشور های اروپایی کمتر است. روش خودحمایتی از جمله محبوب ترین روش های سرمایه گذاری در کشورهای اروپایی، برای دولت کانادا وجود ندارد.
  • دولت کانادا بر روی سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت، بخصوص شرکت های خصوصی، کمی سختگیرانه تر از کشورهای اروپایی عمل می کند.
با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید