مراکز خرید مشهد

معرفی بهترین مراکز خرید مشهد

بهترین مراکز خرید مشهد کدامند؟

در شهر مشهد، بسیاری از جاذبه‌های دیدنی وجود دارند که هر سال، گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کنند. از جمله گزینه‌هایی که برای زائران و شهروندان جذاب است، مراکز خرید لوکس و متعدد می‌باشند. در فهرست جاهای دیدنی شهر مشهد می‌توان مجتمع تجاری الماس شرق، مرکز خرید آرمیتاژ، مجتمع تجاری وصال، مرکز خرید پروما، مجتمع کیان سنتر، بازار رضا، مرکز خرید آرمان، بازار بزرگ مرکزی، بازار غدیر، بازار امین، بازار جنت و مرکز خرید خورشید را نام برد.

اکثر گردشگران و زائران، سفر به مشهد را با بازدید از مراکز خرید لوکس و جدید و همینطور بازدید از پاساژهای قدیمی و معروف، به عنوان یکی از بخش‌هایی که به امکان خرید وسایل مورد نیاز و سوغاتی می‌پردازد، تکمیل می‌کنند. به همین دلیل است که روز به روز بازارها و پاساژهای این شهر زیادتر می‌شوند و مسافران می‌توانند با فراغ بال دست به انتخاب خود بپردازند. به طور کلی، مراکز خرید در فهرست جاذبه‌های دیدنی شهر مشهد قرار دارند و بازدید از آن‌ها برای گردشگران و زائران محلی بسیار جذاب است. در ادامه در جهانگردان به معرفی مراکز خرید مشهد می پردازیم پس تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید .

مجتمع تجاری الماس شرق مشهد

مرکز تجاری الماس شرق در منطقه تجاری گردشگرانی سپاد واقع شده است. این ساختمان با معماری مدرن و اسلامی خود، به دلیل شکل گنبدی الماس‌شکلی که در بخش پوشیده شده از آن قرار دارد، توجه همه را به خود جلب می‌کند و به همین دلیل با نام “مجتمع الماس” شهرت دارد. این مرکز خرید، شامل ۶ طبقه با بیش از ۱۵۰۰ واحد تجاری، بخش‌های متنوعی از جمله رستوران، فست فود، کافی شاپ، پارکینگ چند طبقه، سالن نماز، سالن اجتماعات، آب‌نمای جامپینگ و آژانس‌های هواپیمایی را در بر می‌گیرد.

مراکز خرید مشهد
مراکز خرید مشهد

در مرکز خرید الماس شرق، شما با گزینه‌های مختلفی برای خرید مواجه خواهید شد. این گزینه‌ها شامل لوازم خانگی، ظروف و کریستال، پوشاک برند، کیف و کفش، کامپیوتر و تلفن همراه، صنایع دستی و سایر اقلام متنوعی می‌شود. با وجود این تنوع گسترده، شما هیچگاه با خالی دستی از این مرکز خرید خارج نخواهید شد.

یکی از بخش‌های محبوب تر مجتمع الماس شرق، شهربازی معروف به “شهربازی سرزمین عجایب” است که با بازی‌هایی از جمله دستگاه‌های شبیه‌ساز، کنسول‌های بازی رایانه‌ای، بولینگ، بیلیارد و دارت، زمانی پر شور و شادی را به گذراندن تضمین می‌کند. همچنین در این شهربازی مشهد، شما می‌توانید از سینمای ۶ بعدی، اتاق عکاسی، اتاق گریم، کارگاه خلاقیت کودکان و بوفه نیز استفاده کنید.

مجتمع الماس شرق در مشهد، فاصله حدود ۲۰ دقیقه با خودرو تا حرم دارد. هتل‌هایی مانند هتل درویشی، هتل حیات شرق و سایر هتل‌های مشهد با ارائه سرویس رایگان رفت و برگشت به مرکز خرید، دسترسی گردشگران به این مکان را آسان کرده‌اند.

  • آدرس: انتهای بلوار خیام شمالی
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۳۱۱۱
  • ساعت کاری: از ساعت ۱۰ تا ۲۱

مجتمع تجاری وصال

مجتمع تجاری گردشگری وصال، شامل ۶ طبقه و بیش از ۴۰۰ واحد تجاری است که فروشگاه‌هایی با برندهای معتبر را در خود جای داده است. با این حال، بخش قابل‌توجهی از واحدهای این مجتمع به‌صورت تخصصی به مبلمان و لوازم چوبی مختلف اختصاص یافته‌اند. در واقع، طبقه‌های اول تا چهارم این مرکز خرید به عنوان نمایشگاه دائمی مبلمان طراحی شده‌اند و به همین دلیل، این مجتمع گزینه‌ی بسیار مناسبی برای خرید انواع مبلمان از جمله مبل‌های کلاسیک و مدرن، میزهای ناهارخوری و سایر لوازم چوبی منزل است.

علاوه بر بخش مبلمان، در سایر واحدهای مرکز خرید وصال، محصولات متنوعی از جمله لباس، کیف و کفش، لوازم آرایشی و بهداشتی، خشکبار، سوغاتی، عطر و… به فروش می‌رسند.

مراکز خرید مشهد
مراکز خرید مشهد
  • آدرس: بلوار خیام شمالی، منطقه گردشگری سپاد، بلوار بهارستان، بهارستان ۶
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۱۱۵۵۵۵
  • ساعت کاری: مجتمع تجاری گردشگری وصال در ایام کرونا از ساعت ۹ تا ۲۰ با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان بازدیدکنندگان است.

خرید بلیط هواپیمای مشهد

مرکز خرید پروما مشهد

  • آدرس: بلوار فردوسی، میدان جانباز،
  • تلفن: ۰۵۱۳۷۶۳۷۴۰۱
  • ساعت کاری: شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۲۴، جمعه از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۲۴

مرکز خرید پروما در سال ۱۳۸۳ به بهره‌برداری رسید و تجهیزات مدرنی دارد که آن را از سایر مراکز تجاری مشابه متمایز می‌کند. این مجتمع چهار طبقه است و اولین مرکز خرید بلوار فردوسی و یکی از محبوب‌ترین مجتمع‌های این بلوار با بیش از ۲۵۰ واحد تجاری است. در اینجا، برخلاف برخی مراکز خرید، گزینه‌های خرید مختلف در هر طبقه جمع‌آوری شده‌اند، به‌طوری‌که بازدیدکنندگان در مدت کوتاهی می‌توانند وسایل موردنیاز خود را تهیه کنند.

در فروشگاه‌های مرکز خرید پروما، انواع محصولاتی مانند کیف و کفش، لباس‌های آقایان، خانم‌ها و کودکان، لباس‌های شب و مجلسی، لباس‌های راحتی، عطر و ادکلن، ساعت، بدلیجات، کالاهای هدیه و… به فروش می‌رسند.

مراکز خرید مشهد
مراکز خرید مشهد

سوپرمارکت بزرگ و مجهز این مجتمع نیز به شما امکان می‌دهد تا خوراکی‌هایی اعم از نان، شیرینی، خشکبار، مواد پروتئینی، لبنیات، میوه و… را به‌راحتی در یک محل تهیه کنید.

اگر همراه با فرزندتان به این مجتمع مراجعه می‌کنید، حتما به طبقه سوم بروید و از شهربازی سرپوشیده کودکان و نوجوانان، سالن بولینگ و بیلیارد لذت ببرید. همچنین، می‌توانید از کافی‌شاپ و فست‌فود نیز استفاده کنید. این بخش‌ها، گزینه‌های عالی برای رفع خستگی پس‌از خرید محصولات مختلف هستند. پارکینگ، فروشگاه کتاب، نمازخانه، وضوخانه و… نیز برخی از دیگر بخش‌های مجتمع پروما هستند.

برج تجاری آلتون

  • آدرس: بلوار دانشگاه، بین دانشگاه ۲۲ و ۲۳
  • تلفن: ۰۵۱۳۸۴۹۱۳۵۱

برج آلتون که از تاسیس آن زمان زیادی نمی‌گذرد، به یک مرکز خریدی محبوب بین گردشگران تبدیل شده است. این برج ۲۵ طبقه دارد که فقط سه طبقه آن برای واحدهای تجاری اختصاص دارد و بیشترین کالایی که در آن به فروش می‌رسد، کیف و کفش، به‌ویژه کالاهای چرمی از برندهای معتبر هستند. همچنین، کالاهای دیگری نظیر لوازم خانگی، صوتی و تصویری و پوشاک نیز در این مجتمع موجود هستند.

مراکز خرید مشهد
مراکز خرید مشهد

این مکان جزو بهترین گزینه‌ها برای خرید کالاهای لوکس است و با توجه به تنوع قیمت و کیفیت، به هر نوع سلیقه و بودجه‌ای می‌تواند پاسخ دهد. در هنگام حراج‌های فصلی، این برج بهترین مکان برای خرید کالاهای باکیفیت با قیمت مناسب است. همچنین، در طبقه چهارم برج آلتون، رستوران معروف پسران کریم وجود دارد که افراد زیادی به‌دنبال صرف غذای سنتی ایرانی به این محل مراجعه می‌کنند.

 

مرکز خرید آرمیتاژ مشهد

  • آدرس: نبش هفت تیر هشت، خیابان گلشن
  • تلفن: ۰۵۱۳۱۹۰۵
  • ساعت کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از ۱۰ تا ۲۲ و پنجشنبه و جمعه و روزهای تعطیل از ۱۰ تا ۲۳

مرکز خرید آرمیتاژ گلشن با ۳۴ طبقه و ۱۵۰ متر ارتفاع، بخش تجاری خود را در طبقات منفی ۱ تا مثبت ۳ قرار داده است. وجود سه ورودی از خیابان‌های گلشن و حاشیه هفت تیر، به بازدیدکنندگان این مرکز خرید لوکس فرصت دسترسی آسان را می‌دهد. همچنین پل روگذری نیز در خیابان هفت تیر قرار دارد که گردشگران را به طبقه دوم تجاری هدایت می‌کند.

برای خرید هایپرمارکتی، لوازم الکترونیک، وسایل آشپزخانه، کافی‌شاپ و کالای خواب به طبقه منفی ۱ مراجعه کنید که شعبه بانک ملت نیز در این طبقه فعالیت دارد.

مراکز خرید مشهد
مراکز خرید مشهد

طبقه همکف برای خرید پوشاک، عطر، ساعت، عینک و جواهرات مخصوص است. طبقه اول برای خرید لوازم آرایشی بهداشتی، طلا و جواهرات، پوشاک و محصولات چرمی مناسب است. طبقه دوم بیشتر برای اهالی مشهد مناسب است و برای خرید مبلمان، دکوراسیون داخلی و تزیینات منزل در نظر گرفته شده است.

در طبقه سوم، بخشی کودک و نوجوان به وسیله شهر مشاغل کارالند، پوشاک، اسباب‌بازی، کالای خواب و کافه کودک فراهم شده است که برای کودکان و خانواده‌های دارای فرزند جذابیت دارد.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید