آشنایی با سریلانکا

آشنایی با سریلانکا

آشنایی با سریلانکا

سریلانکا کجاست؟

سریلانکا با نام رسمی جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی سریلانکا یک کشور جزیره ای است که در جنوب آسیا، اقیانوس هند و جنوب کشور هند واقع شده است.پایتخت سیاسی آن سری جایاواردنپورا کوته و پایتخت تجاری آن شهر کلمبو است.

در ادامه این گزارش به معرفی سریلانکا میپردازیم و اینکه چرا باید سریلانکا را دید ؟

پس تا پایان این گزارش با ما همراه باشید :

به سریلانکا خوش آمدید. جزیره ای مملو از تجربیات متنوع و آنقدر اصیل که هیچ مقصد جزیره ای آسیایی دیگری در این اندازه به آن نزدیک هم نمی شود از سواحل بکر و جشنواره های پر جنب و جوش گرفته تا تاریخ باستان و شگفتی های مدرن تعطیلات شما در اینجا بسیار فریبنده خواهد بود شما بارها و بارها به این جزیره باز خواهید گشت.

جشنها و رویدادهای تاریخی:

جشنها به گونه ایی شاداب و پرشور هستند که شما بازدید بعدی خود را برنامه ریزی خواهید کرد. شاهد عظمت پراهرا  باشید یک راهپیمایی خیره کننده که میراث بودایی سریلانکا را گرامی می دارد. آرامش و سکون را تجربه کنید زمانی که کل جزیره به نشانه تولد،روشنگری و درگذشت لرد بودا روشن میشود. شور و شوق جشنواره نالور جفنا را احساس کنید و در سال نوی شادی آور سینهالی وتامیل شرکت کنید زمانی که سنت ها زنده میشوند یکبار که به سرزمین مقدس سری لانکا سفر کنید به عنوان یک معتقد مذهبی بازخواهید گشت.

صنایع دستی سریلانکا

صنایع دستی سری لانکا به اندازه ای پیچیده هستند که شما نیاز به یک سفر دیگر برای رمزگشایی از کل داستان خواهید داشت. ازدقت حساسی که در پارچه های دستبافت بافت های دومبارا و دست بافته های بیرالو تجلی می یابد تا هنر دستی جذاب ماسکهای شیطان دست نقاشی شده و لکشا، صنایع دستی سریلانکا پنجره ای به روح جزیره هستند هر قطعه به شما داستانی را بازگو نموده و هرچه بیشتر در آن تامل میکنید، ارزش هنری سریلانکا را عمیق تر میفهمید و باعث میشود که بازگشت شما به این جزیره حتمی شود.

 

معماری در سریلانکا

معماری در این کشور آنقدر جذاب است که می خواهید اتاقی را رزرو کنید. از جذابیت استعماری ساختمانهای هلندی انگلیسی و پرتغالی درکمربند ساحلی سریلانکا گرفته تا زیبایی پیچیده معماری سنتی سریلانکا در معابد و کاخ های باستانی، سازه های این جزیره، تاریخچه آن را به شما بازگو میکند .پیشگامان مدرنیسم استوایی مانند جفری باوا و مینت دی سیلوا شاهکارهای معاصری را ساخته اند که به طور یکپارچه با محیط سرسبز خود ترکیب میشوند. سفر شما در میان شگفتی های معماری سریلانکا شما را دعوت می کند تا برای مدتی بیشتر در این جزیره اقامت کنید.

طبیعتی باشکوه و بکر

شاهکارهای طبیعت به قدری باشکوه که مسافران هرگز دست از تعجب بر نخواهند داشت. کشف آبشارهایی مانند با مباراکاندا ودانهیندا جایی که شتاب آبهای شفاف و صاف چشم نواز است. سفر از طریق ارتفاعات سبز و زیبای مناطق گشت چای و در حیرتماندن از کوههای باشکوهی که به آسمان میرسند پیچ و خم کنار رودخانه های آرام مانند ماهاولی و گم شدن در مناظر دلنشینی که به وفور در این جزیره بهشتی وجود دارد. زیبایی مناظر طبیعی سری لانکا منبع بی پایان و حیرت آوری است که شما را به بازگشت برای تماشای شاهکارهای طبیعت دعوت میکند.

در اینجا بخوانید : تور لحظه آخری استانبول از شیراز

یک آبشخور بسیار وحشی ، که شما را به بازدیدی دوباره دعوت میکند. سفری را در میان مناظر دست نخورده سریلانکا آغاز کنید جایی که تنوع طبیعت شما را در اشتیاق برای یک شب زنده داری در طبیعت رها میکند پلنگهای گریزان سریلانکا در یالا فیل های آسیایی باشکوه Wloattu  و . Udawalawe چشم گردهای

( لوریس ) لاغر و خجالتی در سنها راجا نهنگ های آبی با شکوه میریسا ،کبوترهای سبز پازرد در کومانا ،دلفین های اسپینر بازیگوش Kalpitiga،و خیلی بیشتر .شما میخواهید دور دیگری از برخورد با شگفتی های وحشی که این جزیره را به بهشت تنوع زیستی تبدیل میکند تجربه کنید.

تاریخ و فرهنگی باستانی

تاریخی چنان باستانی که شما نیاز به یک زندگی دیگر برای درک کامل آن دارید. کاوش در تاریخ و فرهنگ غنی سری لانکا، جایی که به نظر میرسد زمان متوقف شده است. از سیگیریای باشکوه که مانند نگهبان باستانی قد برافراشته است، تا قلعه جذاب هلندی گال که جذابیت استعماری در آنجا با زیبایی ساحلی ملاقات میکند هر گوشه ای داستانی را روایت میکند. غار معبد دامبولا، معبد مقدس دندان، خرابه های باستانی انوراداپورا و پولوناروا ترانکویل میهینتال، گذشته و تاریخ سری لانکا گنجینه ای است که منتظر کاوش دوباره و دوباره است.

آشنایی با سریلانکا
آشنایی با سریلانکا

تجارب آرامش بخش سریلانکا

در سریلانکا یک تجربه شفا بخش ، آنچنان فرح بخش که شما زندگی بعدی خود را خواهید دید. تجربه ای احیا کننده را احساس کنید ، که در آن تولدمجدد خود را باور خواهید کرد. در حکمت باستانی auurveda و داروهای بومی غوطه ور شوید، جایی که جوانسازی و تعادل درداروهای طبیعت یافت می شوند. چه هنر آرام یوگا باشد و چه آرامش در میان مناظر خیره کننده سنت های سلامت سریلانکا نگاهی اجمالی به وجودی هماهنگ تر را ارائه میدهند. سفر شما به سوی یک خود تازه از اینجا آغاز می شود و جذابیت بازگشت به این جزیره مقاومت ناپذیر است.

ماجراجویی و هیجان در سری لانکا

ماجراجویی در سریلانکا یک سریال واقعی و پمپاژ کننده آدرنالین است که نمیخواهید آن را از دست بدهید. چه در حال فتح تپه های خروشان آبهای سفید، کایاک سواری در دریاچه های زیبای دست ساز، دوچرخه سواری در بلندی های شگفت انگیز ،موج سواری در میان امواج خروشان ،فرورفتن در اعماق شفاف، یا گشت و گذار کاملی در زمین های گلف سرسبز این جزیره پر از اکشن باعث میشود که همه چیز را فراموش کنید.

سواحلی بسیار دعوت کننده که شما متوجه خواهید شد چرا امواج همیشه باز می گردند. با سواحل کارت پستالی عالی مانند ،Unawatuna Trincomalee Nilaveli، میریسا Hikkaduwa خواهید ،Kalpitiyo و Negombo Passiludah فهمید که چراامواج نمی توانند هر روز برابر غلتیدن و بازگشتن به داخل دریا مقاومت کنند. در این جزیره گرمسیری آفتاب زده، جایی که آرامش باآب های فیروزه ای روبرو میشود، قطعه ای از بهشت را خواهید یافت که تضمین می کند روابط عاشقانه شما با سواحل سریلانکا بی پایان است.

مقصدی برای جشن عروسی

مقصد گردشگری برای عروسی ،جایی بسیار عالی که شما دسته گل عروسی خود را خواهید گرفت. در مکانهای افسانه ای مانند شهرسلطنتی کندی ،سواحل بهشتی بنتوتا یا منطقه تپه ای نووارا الیا عهد ازدواج خود را رد و بدل کنید. برای ساکنان عصر دیجیتال که بهدنبال ازدواج عالی ، همزمان با انجام کار و سرگرمی هستند سریلانکا مکانهای ایده آلی مانند منظره شهری ساحلی کلمبو یا سواحل پرزرق و برق گال را ارائه میکند جایی که میتوانید بی وقفه تجارت را با اوقات فراغت ترکیب کنید.

آشنایی با سریلانکا
آشنایی با سریلانکا

غذاهایی وسوسه انگیز

غذاها آنچنان دهان شما را آب می اندازند که میخواهید کت بارانی بپوشید. لذتهای آشپزی سریلانکا را بچشید و ادویه ها و طعم های معطر غذاهایی مانند برنج و کاری کاسه ماهی و میگوهای سرخ شده معروف به isso vade را بچشید وقتی خورشید غروب میکند زندگی شبانه سریلانکا با کلوب ها و بارهای پر جنب و جوش زنده میشود، و همچنین صدای اسپیکرها گشت و گذار در میان غذاهای خیابانی شلوغ این کشور ، چیزهای زیادی برای کاوش خواهند داشت، جایی که غذاهای لذیذ محلی مانند کوتو روتی – ترکیبی تند و سرخ شده ازروتی ، سبزیجات و کاری – و قیف رشته ای – پنکیک رشته فرنگی بخارپز شده برنج، ولع بیشتری برای این سفر فراموش نشدنی غذا رابرای شما به جای خواهند گذاشت.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید