سفر به مارماریس- هتل های مارماریس -

سفر به مارماریس شهری توریستی در ترکیه

سفر به مارماریس – مارماریس یک شهر ساحلی، یک شهر بندری در جنوب غربی سواحل مدیترانه ترکیه در استان موگلا واقع شده است و یک مقصد گردشگری  است.در سفر به  مارماریس دریای مدیترانه و دریای اژه را به همراه شبه جزیره ای طولانی و باریک تقسیم می کند.

شهر مارماریس یکی از مقاصد پرطرفدار گردشگری کشور ترکیه در کنار دیگر شهر های استانبول و آنتالیا و ازمیر  است. دلایل زیادی وجود دارد که به این شهر سفر کنید؛ منظره‌های بی‌نظیر، مکان‌های تاریخی، فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی در این شهر، سفری پر از هیجان، ماجراجویی، تفریح و آموزش و همچنین آفتاب مدیترانه‌ای همه با هم در مارماریس گرد هم آمده‌اند. از سواحل شن سفید گرفته تا آثار تاریخی این شهر، باعث شده است که مارماریس نسبت به دیگر شهرهای جهان متمایز باشد.

سفر به شهر توریستی مارماریس- جهانگردان- سفر برای همه

مارماریس یکی از محبوب ترین شهرهای تفریحی ترکیه و بزرگترین استراحتگاه ها در سواحل دریای اژه است. با محیط اطراف، خط ساحلی طولانی، چشم انداز برجسته از تپه های پوشیده از کاج، خلیج ها و ورودی های مجزا، سواحل شگفت انگیز، شهرهای باستانی، اسکله ها و هر نوع جاذبه. مارماریس در طول فصل تابستان پذیرای حدود ۴۰۰۰۰۰ نفر است.

مارماریس یک استراحتگاه دوست‌داشتنی است که در آن شنا در خلیج‌های خلوت و همچنین در مقابل هتل‌های مرکز شهر امکان‌پذیر است. دریا همیشه شفاف است. مارماریس دارای وسعت طولانی سواحل شنی طلایی، خلیج های کوچک، خلیج ها و جزایر است. مارماریس در طول سال ۳۰۰ روز آفتابی دارد.

سفر به مارماریس- هتل های مارماریس -

آب و هوای مارماریس

مارماریس دارای آب و هوای مدیترانه ای گرم تابستانی است که با تابستان های گرم و خشک و زمستان های معتدل بارانی مشخص می شود. بارش باران و باران بین ماه های مه و اکتبر بسیار بعید است.

تابستان ها گرم و خشک است و درجه حرارت به ویژه در طول موج های گرما در ماه های جولای و آگوست بالا است. اکتبر هنوز گرم و روشن است، اگرچه بارانی است، و بسیاری از گردشگران ترجیح می دهند در اوایل پاییز، به خصوص در ماه سپتامبر، از آن بازدید کنند، زیرا دما به اندازه قبل گرم نیست.

زمستان ها معتدل و مرطوب است. زمستان فصل بارانی است و بارندگی های عمده بعد از نوامبر می بارد. میزان بارندگی سالانه می تواند به ۱۲۳۲٫۷ میلی متر (۴۸٫۵۳۱ اینچ) برسد. بارندگی در روزهای پراکنده در زمستان متمرکز می‌شود و به صورت ابرهای شدید می‌بارد که گاهی اوقات در مناطق مستعد سیل باعث سیل ناگهانی می‌شود.

سفر به مارماریس- هتل های مارماریس -

مناظر اصلی و نقاط مورد علاقه در سفر به مارماریس

بهترین جاذبه‌های مارماریس، دیدنی‌های‌ طبیعی آن و دریای فیروزه‌ای و سواحل بسیار تمیز آن است اما با این حال، جاذبه‌های زیبا و معروفی در این شهر وجود دارند

مرکز شهر مارماریس

مرکز شهر مارماریس توسط مرکز تاریخی، بندر مارماریس و مارینا نتسل مارماریس در شرق، ساحل و تفرجگاه لانگ، سیتلر و آرموتالان در غرب قابل بررسی است.

شهر قدیمی مارماریس – مرکز تاریخی در سفر به مارماریس

منطقه ای که با قلعه مارماریس، بندر مارماریس و مارینا مارماریس هم مرز است، “شهر قدیمی مارماریس” (مرکز تاریخی مارماریس) نامیده می شود. قدمت بناهای تاریخی در مرکز مارماریس به قرن شانزدهم در دوران امپراتوری عثمانی باز می گردد.

سفر به مارماریس- هتل های مارماریس -

بندر مارماریس و نتسل مارینا

بندر مارماریس، با بارها، میخانه‌ها، مغازه‌ها و رستوران‌های پر جنب‌ و جوشش که در امتداد خیابان کوردون، خیابان بارباروس و تفرجگاه ردیف شده‌اند، پر جنب‌ و جوش‌ترین مکان مرکز مارماریس است که در آن می‌توانید جمعیتی را در حال پیاده‌روی، استراحت و لذت بردن از تعطیلات مارماریس ببینید.

سفر به مارماریس- هتل های مارماریس -

قلعه تاریخی و موزه مارماریس

قلعه مارماریس در سال ۱۰۴۴ قبل از میلاد ساخته شده و از آثار برجسته به جای مانده از جهان باستان است که از نظر معماری و ساخت، فوق‌العاده است. این قلعه در حال حاضر موزه است و یکی از جاذبه‌های مارماریس به حساب می‌آید. در بازدید از آن می‌توانید مجموعه‌ای از آثار تاریخی و هنری از زمان عثمانیان را در این منطقه مشاهده کنید.

منطقه دالیان

منطقه دالیان مارماریس، از نظر جغرافیایی در استان موغله و بین مارماریس و فتحیه قرار گرفته‌ است. دالیان پر است از ویرانه‌های به جای مانده از دوران باستان که جاذبه‌هایی مانند ساحل ایزتوزو، حمام گِل، کارِتاکارِتاس و شهر باستانی کائونوس در آن قرار گرفته‌اند.

کوههای مارماریس

یکی از بهترین مناظر طبیعی برای طبیعت گردی در ماماریس کوه‌های آن هستند. این کوه‌ها، یکی از جاذبه‌های طبیعی فوق‌العاده است و باعث می‌شود تا این جاذبه یکی از مناطق این شهر باشد. به همین خاطر، تورهای گردشگری بسیاری برای بازدید از مارماریس، مردم خود را برای گشت و گذار در این کوه‌ها می‌برند.

از دیگر جاذبه‌های مهم دیدنی مارماریس میدان جوان مارماریس، شهر باستانی کاریان و پارک آبی آتلانتیس می‌باشد.

فرودگاه مارماریس

از آنجایی که مارماریس یک شهر کوچک تعطیلات با جمعیت کمی است و فقط در تابستان بسیار فعال است، مارماریس فرودگاه خود را ندارد. اما ۲ فرودگاه وجود دارد که می توانید آنها را برای پرواز انتخاب کنید. فرودگاه دالامان

نزدیکترین فرودگاه به مارماریس فرودگاه بین المللی دالامان (DLM) است که ۹۰ کیلومتر با شهر فاصله دارد، اما فرودگاه بین المللی دیگری نیز وجود دارد  فرودگاه بدروم (BJV) BODRUM که ۱۳۰ کیلومتر با مارماریس فاصله دارد.

البته اکثر شرکت های مسافرتی ترانسفر فرودگاهی خود را به شهر ترتیب می دهند، اما می توانید گزینه انتقال فرودگاه خصوصی مارماریس را نیز بررسی کنید.

خدمات شاتل توسط دو شرکت مختلف HAVAŞ و MUTTAŞ انجام می شود. خدمات شاتل از فرودگاه دالامان بیشتر به ورود پروازها بستگی دارد. همچنین گزینه دیگری مانند تاکسی وجود دارد که در دسترس است اما باید در نظر داشت که سرویس تاکسی گرانتر از خدمات شاتل است.

همچنین ترانسفرهای فرودگاهی خصوصی از دالامان به مارماریس وجود دارد که با شروع قیمت‌هایی مانند ۳۰ پوند برای هر وسیله نقلیه می‌توان به عنوان ارزان‌ترین و سریع‌ترین راه به مارماریس در نظر گرفت.

سفر به مارماریس- هتل های مارماریس -

رستوران و غذاخوری ها در سفر به مارماریس

صرف غذا در مارماریس می‌تواند به تجربه‌های منحصربه‌فرد برای گردشگران تبدیل شود. بیشتر رستوران‌ها و کافه‌های این شهر در کنار ساحل بنا شده‌اند، از این‌ رو مکان‌هایی بسیار دلپذیر، پرطرفدار و مناسب برای گذران وقت و صرف غذا هستند. رستوران‌هایی که علاوه بر چشم‌اندازی زیبا دارای موسیقی زنده هستند، این تجربه را به خاطره‌های فراموش‌نشدنی تبدیل می‌کنند.

سفر به مارماریس- هتل های مارماریس -

بهترین رستوران های مارماریس عبارتند از:

  • میا مارماریس
  • استیک اند بار (استیک و بار)
  • ریکیز چیپی (Ricky’s Chippy)
  • کازینز استیک هاوس (استیک خانه عموزاده ها)
  • رستوران لا فرچون (La Fortune)
  • رستوران فانوس دریایی در Icmeler
  • رستوران مجستیک در ایچملر
  • رستوران تاج محل در Siteler و Icmeler

هتل ها در سفر به مارماریس

هتل‌های متنوعی در این شهر بندری وجود دارد و هتل‌های ۵ ستاره مارماریس اقامت لوکس و عالی را برای مهمانان خود به ارمغان می‌آورد.

سفر به مارماریس- هتل های مارماریس -

هتل بلو بی پلاتینیوم یک هتل ۵ ستاره و لوکس در مارماریس است که این هتل نیز همانند این شهر زیبا نیلگون و آبی‌رنگ است. با قدم گذاشتن در لابی هتل و بخش‌های دیگر آن، به‌راحتی متوجه اسمی که این هتل دارد می‌شوید. رنگ آبی جزوی از این هتل است و آرامش مطلق را در این محیط جذاب و لوکس فراهم کرده و نورهای کم‌رنگ آبی و بنفش محیط رویایی را در بسیاری از بخش‌ها ایجاد کرده است. از این هتل تا ساحل کمتر از ۳ دقیقه پیاده‌روی فاصله است.

اتاق‌های زیبای هتل که در بسیاری از آن‌ها رنگ آبی به چشم‌ می‌خورد، بسیار زیبا و مجلل هستند و در آن‌ها از کاشی‌های براق و درخشان استفاده شده است. همه اتاق‌ها بهترین امکانات رفاهی را برای مهمانان مهیا کرده و همه آن‌ها مجهز به اینترنت بی‌سیم، تهویه مطبوع، حمام اختصاصی و لوازم بهداشتی است.

سفر به مارماریس- هتل های مارماریس -

هتل دی ریزورت گرند آزور مارماریس هتلی ۵ ستاره و لوکس است که در سال ۲۰۱۳ به‌طور کامل بازسازی شد. از این هتل تا ساحل کمتر از ۳ دقیقه پیاده‌روی فاصله است. هتل دارای یک چشم‌انداز فوق‌العاده از دریای نیلگون است و محوطه هتل یک گزینه عالی برای قدم زدن و سپری کردن اوقاتی خوش با دوستان و خانواده است.

اتاق‌های هتل با پنجره‌های بزرگ و نمایی پانورما از دریا به میزبانی از مهمانان خود می‌پردازد. اتاق‌ها به‌گونه‌ای طراحی و دکور شده‌اند که مهمانان بیشترین حس راحتی را در آن خواهند داشت. تمامی اتاق‌های هتل مجهز به اینترنت بی‌سیم، تهویه، تلویزیون و حمامی مرمرین با لوازم بهداشتی هستند.

سفر به مارماریس- هتل های مارماریس -

هتل گرین نیچر ریزورت اند اسپا هتلی ۵ ستاره و لوکس در مارماریس است که شما با قدم گذاشتن در محوطه زیبای آن شیفته آن خواهید شد که تنها ۵۰۰ متر با ساحل فاصله دارد. نورپردازی‌هایی که در این هتل و در بخش‌های مختلف آن انجام شده، آن را در شب زیباتر و باشکوه‌تر کرده است.

سفر به مارماریس- هتل های مارماریس -

هتل گرند پاشا هتلی ۵ ستاره و مدرن است که در نزدیکی ساحل قرار دارد و تنها با پیاده‌روی کوتاهی می‌توان به ساحل رسید. تمامی اتاق‌ها در این مجموعه دارای تراس هستند و مهمانان می‌توانند از دیدن منظره فوق‌العاده هتل در هر موقع از شبانه‌روز لذت ببرند. همه اتاق‌ها دارای اینترنت بی‌سیم، تلویزیون، یخچال و حمام اختصاصی هستند.

استخر روباز و سرپوشیده در این هتل برای تفریح مهمانان در نظر گرفته شده و فضایی سرگرم کننده با کادری حرفه‌ای نیز برای کودکان در این هتل در نظر گرفته شده است. مرکز آبگرم و سالن ماساژ نیز خدمات عالی را به مهمانان خود ارائه می‌دهد.

سفر به مارماریس- هتل های مارماریس -

هتل آکوا هتلی زیبا، لوکس و درخشان است که تنها با ۲ دقیقه پیاده‌روی به ساحل دسترسی خواهید داشت. در لابی هتل نورهای ریزی که در سقف تعبیه شده، روی سنگ‌های مرمرین لابی منعکس می‌شود و فضایی رویایی را ایجاد کرده است.

امکانات تفریحی که این هتل برای مهمانان در نظر گرفته، بسیار متنوع است و استخرهای آن گزینه‌ای است که در فصل تابستان همیشه موردعلاقه کودکان و جوانان است و آنان لحظاتی سرشار از انرژی را در این محیط تجربه خواهند کرد. ورزش‌های دیگری همچون تنیس و بسکتبال نیز برای علاقه‌مندان وجود دارد و مهمانان همچنین می‌توانند از خدمات اسپا و مرکز سلامت این هتل نیز بهره ببرند و لحظات مملو از آرامش را در آن تجربه کنند.

در این شهر توریستی هتل های۵ ستاره ۴ و ۳ ستاره عالی دیگر هم بسیار هست که می توانید لحظات خوشی را در آنها سپری نمایید.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید