10 مورد از بهترین رستوران‌های رشت

۱۰ مورد از بهترین رستوران‌های رشت

۱۰ مورد از بهترین رستوران‌های رشت

رشت مرکز گردشگری غذایی در استان گیلان

جهانگردان : رشت، پایتخت استان گیلان، با داشتن فرهنگ و تاریخ غنی، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارد، اما یکی از مهمترین جاذبه‌های این شهر، غذاهای محلی و سنتی آن است. رشت به دلیل داشتن آب و هوای مرطوب و اقلیمی معتدل، برای کشاورزی و دامپروری بسیار مناسب است. این شرایط منجر به تولید محصولات کشاورزی و دامی با کیفیت عالی در این منطقه شده است. بنابراین، غذاهای محلی رشت از مواد اولیه تازه و با کیفیت تهیه می‌شوند.

غذاهای محلی رشت عمدتاً از مواد خوراکی محلی تهیه می‌شوند که از کیفیت بالایی برخوردارند. برخی از غذاهای محلی رشت عبارتند از: کته ماستی، کته کشکی، کته نونی، کته برنجی، آش رشتی، ماست کله قوچی، قیمه، ته‌چین، ماکارونی، خورشت‌های مختلف و … این غذاها به دلیل طعم و طراوت خاصی که دارند، به سراسر کشور معروف هستند و گردشگران بسیاری به رشت سفر می‌کنند تا این غذاها را تجربه کنند.

علاوه بر غذاهای محلی، رشت همچنین به دلیل داشتن رستوران‌ها و کافه‌های با طراحی زیبا و معماری سنتی، یک مقصد گردشگری برای دوستداران غذاهای سنتی و نوشیدنی‌های محلی است. این مکان‌ها غالباً غذاهای محلی را در منوی خود قرار می‌دهند و برای گردشگران فرصتی مناسب برای تجربه غذاهای محلی رشت ایجاد می‌کنند.

با توجه به تنوع و کیفیت غذاهای محلی رشت، این شهر به عنوان مرکز گردشگری غذایی در استان گیلان شناخته می‌شود. گردشگرانی که به رشت سفر می‌کنند، علاوه بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری، می‌توانند از تجربه غذاهای محلی لذت ببرند و به عنوان یک مسافر غذایی، رشت را به یادگار ببرند.

از معروف‌ترین و بهترین‌ها در رشت می‌توان موارد زیر را نام برد:

  • رستوران رازقی
  • رستوران شورکولی
  • رستوران میرزای رشت
  • رستوران شکم الملوک
  • رستوران حاج حسین
  • رستوران چلو شیش
  • رستوران گیلان گراند
  • کافه رستوران پاییز
  • خانه کنتاکی پلاس رشت
  • رستوران گیله جا

رستوران رازقی رشت

یکی از بهترین رستوران‌های رشت رازقی است که شعب مختلفی دارد. غذاهای محلی و باکیفیت، خدمات و رضایتمندی مشتریان باعث شده رازقی در گروه پرطرفدارترین قرار گیرد. ازدیاد سفارش‌ها شما را مجبور به رزرو از قبل می‌کند. این رستوران در چهارراه گلسار واقع است و پیشنهاد می‌کنیم طعم غذاهای اصیل گیلکی را در این رستوران تجربه کنید.

آدرس : رستوران رازقی رشت در گلسار ، نبش خیابان ۱۲۳ قرار دارد.

رستوران شورکولی از بهترین رستوران‌های رشت

اگر به معنای واقعی می‌خواهید در هوای شمالی و حیاط‌های زیبا، موسیقی روح‌نواز و فضایی سنتی را تجربه کنید شورکولی بهترین گزینه است. این رستوران جزو بهترین رستوران‌های رشت حساب می‌شود و غذاهای اصیل گیلکی دارد. شورکولی در چهارراه گلسار است و فراموش کردن فضا و لذت غذای خوشمزه در این رستوران غیرممکن است.

آدرس : رستوران شورکولی رشت در گلسار ، ابتدای بلوار توحید قرار دارد.

10 مورد از بهترین رستوران‌های رشت
10 مورد از بهترین رستوران‌های رشت

رستوران میرزای رشت

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های رشت میرزا است که فضای باز پر از انرژی و حس‌وحال شمالی دارد. خوردن غذاهای محلی و اصیل گیلکی در این رستوران به‌یاد ماندنی می‌شود. اگر هوس غذاهای فرنگی هم کردید، در این رستوران که در چهارراه گلسار است پیدا می‌کنید.

آدرس : رستوران میرزا در رشت ، گلسار ، بلوار دیلمان غربی ، کوچه بوستان قرار دارد.

 

رستوران شکم‌الملوک از بهترین رستوران‌های رشت

یک رستوران شناخته شده با فضای لوکس واقع در هتل بزرگ کادوس است که انواع غذاهای لذیذ را می‌توانید در این رستوران تست کنید. پیشنهاد می‌کنیم برای یک بار هم که شده به بلوار منظریه و این رستوران سری بزنید.

آدرس : رستوران شکم الملوک در منظریه ، هتل کاکتوس قرار دارد.

رستوران حاج حسین

یکی دیگر از معروف‌ترین و بهترین رستوران‌های رشت که در میدان زرجنوب واقع است، رستوران حاج حسین است. علت شهرت این رستوران مواد اولیه و تازه، طعم بی‌نظیر غذاها به‌همراه ارائه خدمات به مشتریان است.

آدرس : رستوران حاج حسین رشت در میدان زرجوب ، جنب پل آهنی قرار دارد.

10 مورد از بهترین رستوران‌های رشت
10 مورد از بهترین رستوران‌های رشت

رستوران چلو شیش از بهترین رستوران‌های رشت

یکی از رستوران‌هایی که بهتر است قبل از رفتن رزرو را فراموش نکنید، چلو شیش رشت است. همیشه شلوغ بودن این رستوران نشان‌دهنده رضایت مشتریان است. علاوه‌بر سرو غذاهای ایرانی و گیلانی، فروشگاهی که محصولات شمالی، انواع ترشیجات و شیرینی‌های محلی را ارائه می‌دهد، دارد. این رستوران در خیابان ۱۵ خرداد میزبان شما است.

آدرس : میدان توشیبا – خیابان پانزده خرداد. خیابان کنار هتل پامچال – به سمت بیمارستان حشمت – رو به روی بنفشه ۳٫

رستوران گیلان گراند

خدمات بی‌نظیر و غذاهای باکیفیت این رستوران در سالن‌های مختلف، اتاق‌های شمالی، باغچه و حیاط همه و همه گیلان گراند را در گروه بهترین‌ها قرار می‌دهد. می‌توانید زیباترین خاطره‌ها را در این کافه‌رستوران ثبت کنید.

آدرس : گیلان رستوران گراند در رشت ، گلسار ، بلوار گیلان ، نبش ۱۷۲ قرار دارد.

 

کافه پاییز رشت

یکی از مرتفع‌ترین کافه‌های رشت است که فضایی چشم‌نواز و دوست داشتنی به شما هدیه می‌دهد. خاطرات در این کافه هیچ وقت فراموش نمی‌شوند و در ذهن می‌مانند. انواع غذا های ایتالیایی و میان وعده های سبک هم سرو می شود که طعم به یاد ماندنی دارند.

آدرس : کافه پاییز رشت در صابرین ، برج ایرانیان ، طبقه ۱۱ قرار دارد.

 

کافه پاییز رشت

یکی از مرتفع‌ترین کافه‌های رشت است که فضایی چشم‌نواز و دوست داشتنی به شما هدیه می‌دهد. خاطرات در این کافه هیچ وقت فراموش نمی‌شوند و در ذهن می‌مانند. انواع غذا های ایتالیایی و میان وعده های سبک هم سرو می شود که طعم به یاد ماندنی دارند.

آدرس : کافه پاییز رشت در صابرین ، برج ایرانیان ، طبقه ۱۱ قرار دارد.

 

خانه کنتاکی پلاس رشت

یکی دیگر از بهترین رستوران‌های رشت است که بسیاری از غذاهای سوخاری، ساندویچ‌ها و انواع سالاد در آن یافت می‌شود. اگر بعد از غذا هوس یک نوشیدنی خوشمزه و دلچسب هر کردید از منوی کافه ای این مجموعه غافل نشوید.

آدرس : خانه کنتاکی رشت در چهار راه گلسار ، جنب فرانداری قرار دارد.

 

رستوران گیله جا از بهترین رستوران‌های رشت

رستوران گیله جا در رشت یکی از بی نظیر ترین ها که از صبحانه تا غذاهای ایرانی و بین المللی را سرو می کند. یکی از نکات جالب هم این است که اگر برای صبحانه هوس پلو کباب هم کنید برایتان سرو می کنند. این رستوران دارای سالنی تمیز و زیبا است و همچنین دارای یک سالن تشریفات برای برگزاری مهمانی های شما عزیزان هستند.

آدرس : رستوران گیله جا در رشت – بلوار انصاری – نرسیده به خیابان بهاران ( بین گلباغ نماز و سه راه دیلمان ) قرار دارد.

 

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید