فاصله تهران تا سایر شهرها با قطار و هواپیما

فاصله هوایی تهران با شهرهای ایران چقدر است؟

فاصله هوایی تهران با شهرهای ایران چقدر است؟

سفر نیز مثل هر کار دیگری نیازمند برنامه‌ریزی صحیح و اصولی دارد. پیش از برنامه‌ریزی برای سفر لازم است مشخص نمایید با چه وسیله‌ای قصد سفر دارید ،

سپس مدت زمانی که در راه هستید تا به مقصد برسید را در نظر بگیرید. اگر قصد خرید بلیط هواپیما برای سفر از تهران به شهرهای دیگر  ایران را دارید با ما در جهانگردان  همراه شوید . در این ادامه این مطلب فاصله تهران از شهرهای مختلف ایران را برایتان بازگو می نماییم.

شیراز

شیراز یکی دیگر از شهرهایی است که فاصله‌اش تا تهران بسیار زیاد است و به همین دلیل نیز بهترین راه سفر به این شهر سفر هوایی است. شیراز و تهران حدودا ۹۴۲ کیلومتر با هم فاصله دارند. پروازهای تهران به شیراز بین ۱ ساعت و ۲۵ دقیقه تا ۱ ساعت و ۳۵ دقیقه طول می‌کشند. پس از فرود در فرودگاه بین‌المللی شهید دستغیب شیراز باید حدودا ۲۵ دقیقه راه را تا مرکز شهر طی کنید.

فاصله هوایی تهران با شهرهای ایران چقدر است؟
فاصله هوایی تهران با شهرهای ایران چقدر است؟

مشهد

مشهد یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری درایران است. از آنجایی که فاصله تهران و مشهد بسیار طولانی و در حدود ۸۹۳ کیلومتر است، خیلی‌ها برای سفر به مشهد ترجیح می‌دهند بلیط هواپیما تهران مشهد را خریداری کنند. پرواز تهران به مشهد به طور میانگین بین یک تا یک و نیم ساعت طول می‌کشد. دلیل متغیر بودن مدت زمان پرواز این است که معمولا نوع هواپیما وشرایط آب وهوا بر مدت زمانی که پرواز طول می‌کشد تاثیر می‌گذارد.

هواپیماهایی که از تهران و دیگر شهرها به مشهد پرواز می‌کنند در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد مشهد فرود می‌آیند. فاصله فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد با مرکز شهر حدودا ۶ کیلومتر است. با حدود ۲۰ دقیقه رانندگی از فرودگاه هاشمی‌نژاد به مرکز شهر مشهد می‌رسید.

فاصله هوایی تهران با شهرهای ایران چقدر است؟
فاصله هوایی تهران با شهرهای ایران چقدر است؟

اصفهان

اگرچه فاصله اصفهان و تهران چندان زیاد نیست و چیزی در حدود ۴۵۰ کیلومتر است اما باز هم خیلی‌ها جهت صرفه‌جویی در وقت و یا راحتی بیشتر سفر با هواپیما را ترجیح می‌دهند. پرواز تهران به اصفهان ۱ ساعت طول می‌کشد. هواپیماهایی که از تهران به اصفهان می‌آیند در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان فرود می‌آیند که در بزرگراه شهرک صنعتی جی اصفهان قرار دارد.

از فرودگاه شهید بهشتی تا مرکز شهر اصفهان حدودا ۴۰ دقیقه با ماشین در راه خواهید بود.

فاصله هوایی تهران با شهرهای ایران چقدر است؟
فاصله هوایی تهران با شهرهای ایران چقدر است؟

یزد

یزد نسبت به اصفهان کمی از تهران دورتر است. فاصله تهران و یزد حدودا ۶۲۷ کیلومتر است. اگر بخواهید با هواپیما از تهران به یزد بروید حدودا بین یک تا یک‌ونیم ساعت در راه خواهید بود. هم‌چنین پس از فرود در فرودگاه بین‌المللی شهید صدوقی یزد حدودا ۲۰ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارید.

اهواز

اهواز نیز مثل شیراز و بقیه شهرهای جنوبی از تهران خیلی دور است و حدودا ۸۳۰ کیلومتر با آن فاصله دارد. پروازهای تهران به اهواز معمولا حدود یک ساعت طول می‌کشند. البته گاهی مدت زمان این پرواز طولانی‌تر می‌شود و تا ۱ ساعت و نیم هم می‌رسد. پس از فرود هواپیما در فرودگاه بین‌المللی اهواز، که در بخش شمال شرقی شهر و در منطقه سه‌راه فرودگاه قرار دارد، حدودا ۲۰ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارید.

 

کرمان

کرمان از اهواز و شیراز هم فاصله بیشتری تا تهران دارد. فاصله تهران و کرمان حدودا ۹۹۵ کیلومتر است و سفر زمینی از تهران به کرمان بسیار طولانی. اگر بخواهید با هواپیما به این شهر سفر کنید حدودا یک ساعت و نیم در راه هستید. فرودگاه بین‌المللی کرمان یا فرودگاه بین المللی آیت‌الله رفسنجانی کرمان تا مرکز شهر حدودا ۱۵ دقیقه فاصله دارد.

 

تبریز

تهران و تبریز حدودا ۶۳۰ کیلومتر با هم فاصله دارند. اگر قصد خرید بلیط هواپیما تهران تبریز را دارید باید بدانید مدت زمان پرواز تهران به تبریز با توجه به نوع هواپیما متفاوت است. طول پرواز تهران به تبریز بین ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۲۰ دقیقه است. هواپیماهایی که از تهران و دیگر شهرها به مقصد تبریز پروازمی‌کنند در فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز فرود می‌آیند. فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی در بولوار شهید بابایی قرار دارد. فاصله این فرودگاه تا مرکز شهر حدودا ۱۵ دقیقه است.

 

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید