انواع کلاس های پروازی

معرفی انواع کلاس های پروازی

معرفی انواع کلاس های پروازی

اصطلاحات مخصوص هواپیما کم نیستند اما مهمترین آنها که به تعداد دفعات زیاد  در زمان خرید بلیط با آن سر و کار داریم، اسم و نوع کلاس پرواز می باشد . قیمت بلیط هواپیما در هر کدام از این کلاس‌های پروازی متفاوت می باشد  و گاهی در پروازهای داخلی و خارجی کمی تفاوت دارند اما مفهوم کلی‌آنها یکسان است. در این مطلب در مجله گردشگری جهانگردان به سراغ توضیح و بررسی هر یک از این کلاس‌های پروازی می‌رویم و در انتها، به معرفی سایتی جامع و کامل برای خرید بلیط هواپیما می‌پردازیم.

کلاس اکونومی

اقتصادی‌ترین و ارزان‌ترین صندلی‌های هواپیما در قسمت اکونومی به فروش می‌رسند و بخش بزرگی از هواپیما را هم تشکیل می‌دهند. بسته به شرکت هواپیمایی، ممکن است از مانیتور برای سرگرمی و یا اینترنت بتوانید استفاده کنید. در برخی از پروازهای طولانی مدت هم در زمان خرید بلیط اکونومی مشخص می‌شود که این هزینه شامل غذا و نوشیدنی در طول پرواز می‌شود یا خیر. در پروازهای کوتاه هم برخی از ایرلاین‌ها با بسته‌های خوراکی کوچکی از مهمانان پذیرایی می‌کنند.

انواع کلاس های پروازی
انواع کلاس های پروازی

کلاس پیرمیوم اکونومی 

بخش پیرمیوم اکونومی نسبت به اکونومی امکانات بیشتری دارد. برای مثال تعداد صندلی‌ها در هر ردیف کمتر شده، صندلی‌ها راحت‌تر و بزرگ‌ترند، و فضای بیشتری در اختیار مسافران است. قیمت بلیط پروازهای این کلاس از اکونومی کمی بالاترند اما همچنان در محدوده بلیط‌های ارزان قیمت قرار می‌گیرد.

انواع کلاس های پروازی

بیزینس کلاس 

تجربه پرواز در بیزینس کلاس برای اکثر مسافران منحصر به فرد است. در این بخش امکانات و خدمات ویژه‌ای برای مسافران قرار داده می‌شود. صندلی‌ها بسیار راحتند و به حالت خوابیده در می‌آیند، فضای زیادی در اختیار مسافران است، و در بدو ورود از مهمانان پرواز به صورت مخصوص پذیرایی می‌شود. در زمان تحویل بار به ایرلاین یا سوار شدن به هواپیما هم مسیر جداگانه‌ای برای مسافران این پرواز در نظر گرفته می‌شود. بلیط‌های بیزینس کلاس هم نسبت هم به دیگر بلیط‌هایی که گفته شد قیمت بالاتری دارند.

انواع کلاس های پروازی
انواع کلاس های پروازی

فرست کلاس 

لوکس‌ترین و مجلل‌ترین پذیرایی‌ها در بخش فرست کلاس هر هواپیمایی ارائه می‌شود. این قسمت از تعداد زیادی صندلی تشکیل نشده و در برخی از ایرلاین‌ها به صورت یک اتاق ویژه و مخصوص برای مسافر طراحی شده‌اند. گران قیمت‌ترین بلیط‌ها متعلق به فرست کلاس هستند و از خدمات پذیرایی مخصوص و غذاهای سفارشی در طول پرواز هم می‌توان استفاده کرد.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

برای خرید آسان و سریع بلیط پروازهای داخلی و خارجی می‌توانید از سایت سفر آنلاین اقدام کنید. با تنها چند کلیک و انتخاب مبدا و مقصد و تاریخ‌های رفت و برگشت، لیستی از بلیط‌های هواپیما به همراه اطلاعات کامل پرواز برایتان نمایش داده می‌شود.

سپس باتوجه به فیلترهای قرار گرفته شده در سایت، می‌توانید بلیط هواپیما سیستمی یا چارتری را بخرید یا آنها را براساس ایرلاین و قیمت مشاهده کنید. سفر آنلاین خدمات پشتیبانی تلفنی ۲۴ ساعته ارائه می‌کند و مراحل کنسلی بلیط هواپیما را هم به صورت غیرحضوری می‌توانید پیش ببرید. سایت سفر آنلاین پایین قیمت‌ها برای پروازهای با ایرلاین‌های داخلی و خارجی دارد و می‌توانید در سایت سفر آنلاین امکان خرید بلیط هواپیما لحظه آخری نیز فراهم می باشد.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید