shiraz to mashhad فاصله شیراز تا مشهد

فاصله شیراز تا مشهد چند کیلومتر است ؟

فاصله شیراز تا مشهد چند کیلومتر است

مسیر پیشنهادی:شيراز به مشهد ۱۳۵۰ كيلومتر

مسير يابي :شيراز،زرقان،مرودشت، سعادت شهر، صفا شهر ، ابركوه ،تفت، یزد، خرانق، رباط پشت بادام، طبس، ديهوك، فردوس، بجستان، فيض آباد، تربت حيدريه، ملك آباد، مشهد مقدس.

جدول مسیرپیشنهادی شیراز به مشهد مقدس، ۱۳۵۰ کیلومتر

 

ردیف مبداء مقصد فاصله مبداءتامقصد کیلومتر نوع جاده مسیرطی شده ازمبداء/کیلومتر مسیرمانده تامقصد/کیلومتر
۱ شیراز زرقان ۲۸ بزرگراه ۲۸ ۱۳۲۲
۲ زرقان مرودشت ۱۲ بزرگراه ۴۰ ۱۳۱۰
۳ مرودشت سعادت شهر ۶۶ بزرگراه ۱۰۶ ۱۲۴۴
۴ سعادت شهر صفاشهر ۷۳ بزرگراه ۱۷۹ ۱۱۷۱
۵ صفاشهر ابرکوه ۱۰۶ بزرگراه ۲۸۵ ۱۰۶۵
۶ ابرکوه تفت ۱۲۶ بزرگراه ۴۱۱ ۹۳۹
۷ تفت یزد ۲۴ بزرگراه ۴۳۵ ۹۱۵
۸ یزد خرانق ۷۶ بزرگراه/دوطرفه ۵۱۱ ۸۳۹
۹ خرانق رباط پشت بادام ۱۲۷ دوطرفه ۶۳۸ ۷۱۲
۱۰ رباط پشت بادام طبس ۱۶۲ دوطرفه ۸۰۰ ۵۵۰
۱۱ طبس دیهوک ۸۰ دوطرفه ۸۸۰ ۴۷۰
۱۲ دیهوک فردوس ۱۱۲ بزرگراه ۹۹۲ ۳۵۸
۱۳ فردوس بجستان ۶۶ بزرگراه ۱۰۵۸ ۲۹۲
۱۴ بجستان فیض آباد ۸۵ بزرگراه ۱۱۴۳ ۲۰۷
۱۵ فیض آباد تربت حیدریه ۵۷ بزرگراه ۱۲۰۰ ۱۵۰
۱۶ تربت حیدریه ملک آباد ۱۱۳ بزرگراه ۱۳۱۳ ۳۷
۱۷ ملک آباد مشهد ۳۷ آزاد راه ۱۳۵۰ ۰

مسافت شیراز تا مشهد با اتوبوس

با ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ کیلومتری که در مسیر شیراز تا مشهد پیش رو دارید، در صورتی که این روش را انتخاب کنید، خودتان را برای حداقل ۱۵-۱۶ ساعت راه آماده کنید. البته با یک برنامه‌ریزی درست می‌توانید هم از مسیر لذت برده و هم استراحت کافی داشته باشید. با این وجود، سفر با اتوبوس هم سختی‌های خودش را دارد.

فاصله شیراز تا مشهد چند کیلومتر است ؟
فاصله شیراز تا مشهد چند کیلومتر است ؟

مسافت شیراز تا مشهد با خودروی شخصی

اگر می‌خواهید در طول مسیر هر زمان که می‌خواهید توقف کرده و از هر جایی که به نظرتان دیدنی است، بازدید کنید، مسافت طولانی که پیش رو دارید، می‌تواند برایتان لذت‌بخش شود. در طول مسیر از شهرهای مختلف بازدید کرده و اگر فرصت دارید، یک روزی را در این شهر و روستاهای میان راه استراحت کنید و لذت ببرید.

 

مسافت شیراز تا مشهد با قطار

اگر قطار را انتخاب می‌کنید، می‌توانید در طول مسیر علاوه بر لذت بردن از مسیر، با همسفران خود گپ و گفت داشته باشید و هر زمان خسته شدید، در کوپه خود استراحت کنید. این روش زمینی، بعد از گذر از مرودشت، اقلید، سیوند، آباده، ایزد خواست، شهرضا، مهیار، سید آباد، بجستان، عباس آباد و تربت حیدریه طی حدود ۱۵ ساعته شما را به مشهد می‌رساند.

فاصله شیراز تا مشهد با هواپیما چقدر است؟

فاصله  شیراز تا مشهد با هواپیما ۹۹۳km کیلومتر می باشد.

فاصله شیراز تا مشهد چند کیلومتر است ؟
فاصله شیراز تا مشهد چند کیلومتر است ؟

نقاط دیدنی استان فارس در خط سیر جاده و شهر شيراز بشرح ذيل مي باشد:

۱-مبدأ سفر: شيراز

مقصد سفر: ايزدخواست

مسیر سفر: شيراز- مرودشت- بوانات- اقليد- آباده- ايزدخواست

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : عمارت كلاه فرنگي سورمق- كاروانسراي خان خوره- قلعه اسپاس- تخت جمشيد- نقش رستم- پاسارگاد- نقش رجب- امامزاده سيد علي ايزدخواست(ع)- امامزاده شاه نجف(ع)- چشمه ريز- جنگل بناب- آبشار تنگ براق- قدمگاه سده- تنگ بستانك .

۲-مبدأ سفر: شيراز

مقصد سفر: سپيدان

مسیر سفر: شيراز- سپيدان

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : آبشار مارگون- پيست اسكي سپيدان- تنگ تيزآب- برم شش پير- چله گاه .

۳-مبدأ سفر: شيراز

مقصد سفر: كازرون

مسیر سفر: شيراز- دشت ارژن- نورآباد- ممسني – كازرون

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : سرآب بهرام- دشت ارژن- هفت برم- تنگ بوان- شهر بيشاپور- غار شاپور- تنگ چوگان- درياچه پريشان- امامزاده سيد حسن (ع)- امامزاده بي بي زبيده .

۴-مبدأ سفر: شيراز

مقصد سفر: نی ریز

مسیر سفر: شيراز- سروستان- استهبان- فسا- داراب

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : كاخ ساسان سروستان- قمپ آتشكده –  پارک جنگلی دهن آسياب- آبشار استهبان –   امامزاده پيرمراد- درياچه بختگان- مسجد جامع نی ریز .

۵-مبدأ سفر: شيراز

مقصد سفر: لار

مسیر سفر: شيراز- فيروزآباد- لامرد- لار

فهرست جاذبه های گردشگری این مسیر : آتشكده فيروز آباد- قلعه دختر فيروز آباد- حمام وراوي- مقبره شيخ دانيال- غار سنگ شكنان- آبشار مرواريد شهر خفر- امامزاده پيرغار- شاه حبيب الله- حمام علي خان .

نقاط دیدنی شیراز :

بارگاه مطهر حضرت شاه چراغ(ع) – تکیه سبز پوشان – موزه تاریخ طبیعی شیراز – موزه نارنجستان – موزه عفیف آباد – موزه پارس – آرامگاه خواجوی کرمانی – دروازه قرآن – کاخ سروستان – قلعه انگشت گبری – بقعه شیخ یوسف سروستانی – ارگ کریم خانی – آرامگاه حافظ – آرامگاه سعدی – باغ ارم – بازار وکیل – مسجد وکیل – حمام وکیل – مسجد جامع عتیق – مسجد نو – امامزاده ابراهیم – مسجد نصیر الملک – کلیسای حضرت شمعون – آرامگاه سیبویه – آرامگاه بابا کوهی – عمارت هفت تنان – باغ عفیف آباد – بقعه امامزاده اسماعیل – امامزاده سید امیرعلی ابن حمزه – بنای نارنجستان قوام – بند امیر- منزل شاپوری – سرای مشیر– مدرسه خان – موزه قاجاریه – باغ دلگشا – دریاچه مهارلو – طبیعت دشت ارژن .

نقاط دیدنی سفر زمینی شیراز تا مشهد

اگر در مسیر سفر زمینی از شیراز به مشهد قرار دارید، اطراف مسیر شما پر از جاذبه‌های دیدنی است. بیشترین و مهم‌ترین جاذبه تاریخی در مسیر از شیراز به مشهد، بدون شک تخت جمشید است که در نزدیکی شهر مرودشت واقع شده است. در این منطقه، شما می‌توانید تاریخ باستان را به چشمان خود ببینید. همچنین، آرامگاه شاهان هخامنشی و ساختمان‌های دوره ساسانی مانند کاخ اردشیر پاپکان نیز در این منطقه وجود دارند.

فاصله شیراز تا مشهد
فاصله شیراز تا مشهد

شهر بعدی در مسیر سفر شما، ابرکوه در استان یزد است. یکی از جاذبه‌های بارز این شهر درخت سرو تاریخی است که بیش از ۴۵۰۰ سال قدمت دارد. همچنین، این منطقه دارای قلعه‌ها و مناره‌های باستانی زیادی است که برای بازدید جذابیت دارند.

بعد از ابرکوه، به شهرهای تفت و یزد می‌رسید. یزد یکی از مراکز مهم در مسیر شیراز به مشهد است و می‌تواند مکانی مناسب برای استراحت باشد. در یزد، آتشکده تاریخی، دخمه‌های زرتشتی، زندان اسکندر و بافت تاریخی این شهر از جمله جاذبه‌های تاریخی است که می‌توانید از آن‌ها لذت ببرید.

بعد از عبور از شهر یزد، وارد بزرگراه آسیا خواهید شد که شما را به مقصد طبس هدایت می‌کند. طبس فاصله زیادی از شهرهای قبلی و بعدی خود دارد، به همین دلیل توصیه می‌شود پیش از شروع سفر به سمت طبس، آذوقه کافی را تهیه کرده و باک خودرو را نیز پر کنید. جاذبه گردشگری برجسته شهر طبس باغ گلشن نام دارد که در دوران افشاری ساخته شده و در دوره‌های زندیه و قاجار توسعه یافته است.

فاصله شیراز تا مشهد
فاصله شیراز تا مشهد

در سفر زمینی از شیراز به مشهد، پس از عبور از طبس، به شهر فردوس در استان خراسان جنوبی خواهید رسید. این شهر در گذشته به نام “تون” شناخته می‌شد و تاریخ طولانی‌ای دارد. شهر تون در دوران گذشته یکی از بزرگترین شهرهای خراسان بزرگ بوده و امروزه می‌توان بناهای باقی‌مانده از شهر تاریخی تون را در فردوس مشاهده کرد. شهر فردوس امکانات اقامتی متعددی را نیز ارائه می‌دهد و برای استراحت در این سفر طولانی مناسب خواهد بود.

شهر بعدی در مسیر سفر زمینی از شیراز به مشهد، تربت حیدریه است که به مقصد نزدیکی دارد. تربت حیدریه به عنوان پایتخت زعفران شناخته می‌شود و جمعیت آن در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است. تربت حیدریه در مقایسه با شهرهای دیگری که به آن‌ها اشاره کردیم، تعداد محدودی جاذبه تاریخی دارد و به جای آن با زیبایی‌های طبیعی اطراف آن غنی است.

آبشار رودمعجن، پارک کوهستانی پیشکوه، مناطق شکار ممنوع بزمای و ژرف، و چشمه کاریز آب باریک تنها برخی از جاذبه‌های طبیعی تربت حیدریه هستند که پس از سفری در میان کویر، ارائه دهنده تجربه‌های خاصی برای شما خواهند بود.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید