کندوان نخستین روستای جهانی ایران

کندوان نخستین روستای جهانی ایران شد

کندوان نخستین روستای جهانی ایران شد

جهانگردان : کندوان، در استان آذربایجان شرقی در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری در سازمان جهانی گردشگری ثبت شد.

به گزارش ایسنا، معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: از میان هشت پرونده‌ای که از روستاهای ایران به سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) ارائه شده بود، «کندوان» در استان آذربایجان‌شرقی به عنوان نخستین روستای ایران در فهرست بهترین دهکده‌های جهانی گردشگری ثبت شد.

علی‌اصغر شالبافیان با حضور در مراسم اعلام بهترین دهکده‌های گردشگری در حاشیه بیست‌وپنجمین مجمع عمومی سازمان جهانی گردشگری که در شهر سمرقند ازبکستان در حال برگزاری است، گفت: روستای کندوان استان آذربایجان‌شرقی در رقابت با بیش از ۲۰۰ روستا از کشورهای مختلف توانست در فهرست دهکده‌های جهانی سازمان جهانی گردشگری جای بگیرد.

کندوان نخستین روستای جهانی ایران
کندوان نخستین روستای جهانی ایران

به گفته معاون گردشگری، هشت روستای ایران از جمله کندوان آذربایجان شرقی، بیشه لرستان، میمند کرمان، سهیلی قشم، پالنگان کردستان، قاسم آباد گیلان، کندلوس مازندران و ابیانه اصفهان برای شرکت در این رقابت به سازمان جهانی گردشگری معرفی شده بودند که از این بین، روستای کندوان توانست با کسب امتیازها و شاخصه‌های لازم در جایگاه روستاهای جهانی ثبت شود. 

 

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید