ترفند های کاهش قیمت بلیط هواپیما

ترفند های کاهش قیمت بلیط هواپیما

ترفند های کاهش قیمت بلیط هواپیما

تهیه و خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب یکی از کار های دشواریست که هنگام برنامه ریزی سفر باید به آن توجه کرد و به آن اهمیت داد ، چرا که بخش بزرگی از بودجه سفر شامل خرید بلیط میشود . در ادامه با جهانگردان همراه شوید تا با ترفند های کاهش قیمت بلیط هواپیما آشنا شوید.

بهره از مسیر های مختلف یا سفر دو پروازه

گاهی برای سفر به خارج از کشور بهتر است پرواز مستقیم از شهر خود انجام ندهید .
شاید کمی تعجب آور باشد اما با رعایت این نکته به صورت واضح متوجه تفاوت اساسی قیمت ها خواهید شد .
به عنوان مثال اگر اهل شیراز هستید و قصد سفر به کشور ترکیه (استانبول) را دارید ، بهتر است اقدام به خرید پرواز غیر مستقیم کنید . با این صورت که ابتدا یک بلیط مسیر شیراز به تهران سپس اقدام به خرید بلیط تهران به استانبول کنید . البته باید دقت شود که بلیط تهران-استانبول ۴ الی ۵ ساعت بعد از زمان رسیدن پرواز شیراز-تهران باشد چرا که در پرواز های خارجی حداقل ۳ ساعت قبل از پرواز باید در فرودگاه حضور داشت .
در این حالت اگر قیمت بلیط شیراز-استانبول ۱۵ میلیون تومان باشد ، هزینه بلیط شیراز-تهران و تهران-استانبول با ۱۰میلیون تومان قابل خرید خواهد بود.
معمولا در این حالت نرخ پرواز های خارجی از مبدا پایتخت (تهران) کمتر خواهد بود .

ترفند های کاهش قیمت بلیط هواپیما
ترفند های کاهش قیمت بلیط هواپیما

توجه به فصل سفر و تعطیلات

یکی دیگر از ترفند های کاهش قیمت بلیط هواپیما  ، توجه به فصل سفر و تعطبلات است.

اگر شما تمایل دارید سفر خود را در تعطیلات مانند عید نوروز یا تابستان و یا مناسبت های مذهبی مانند شهادت و ولادت ها انجام دهید ، خبر بدی برایتان دارم چون که قیمت بلیط در این ایام به بیشترین حد خود در سال میرسد . چرا که به دلیل استقبال زیاد مسافران در این ایام و کمبود بلیط های سیستمی تنها بلیط های چارتری با قیمت بالا قابل رزرو خواهند بود .
به عنوان مثال در ایام شهادت امام رضا که زائرین زیادی قصد سفر به مشهد را دارند به دلیل استقبال زیاد این مسیر ، نرخ بلیط هواپیما رو به افزایش خواهد بود حتی در ایام تابستان نیز شاهد افزایش نرخ بلیط مسیر های آنتالیا – تفلیس – تایلند و… خواید بود .

توجه به بازه زمانی خرید بلیط

یکی دیگر از پر اهمیت ترین نکاتی که هنگام خرید بلیط ارزان باید به آن دقت شود این است که هر چه زود تر باید نسبت به تهیه بلیط اقدام شود چرا که هر چه زود تر برای رزرو اقدام کنید پرواز های بیشتری قابل رزرو هستند و میتوانید از بین پرواز ها خوش قیمت ترین را رزرو کنید .
بهترین زمان رزرو از دو هفته تا یکماه قبل از پرواز میباشد .

ترفند های کاهش قیمت بلیط هواپیما
ترفند های کاهش قیمت بلیط هواپیما

بلیط لحظه آخری

این مورد کاملا برعکس مبحث قبل میباشد و کمی ریسک پذیر است.
احتمالا این عبارت را بارها شنیده اید . اما بلیط لحظه آخری چسیت و چگونه میتوان آن را تهیه کرد ؟
برای درک بهتر مفهوم بلیط لحظه اخری بهتر است ابتدا با مفهوم بلیط چارتری آشنا شوید .
بلیط های چارتری نیز به بلیط هایی گفته میشود که برخی آژانس های هواپیمایی اقدام به اجاره صندلی های آن هواپیما میکنند .

بلیط لحظه آخری از نوع بلیط های چارتری است .
نرخ این بلیط ها را نیز آژانس های اجاره کننده تایین میکنند . یعنی هر موقع که بخواهند میتوانند نرخ بلیط ها را افزایش یا کاهش دهند.
گاهی این آژانس ها نمیتوانند تمام بلیط های خود را بفروشند . چون این امر موجب ضرر بزرگی برای آژانس ها میشود ، مجبورند نرخ بلیط ها را سریعا کاهش دهند تا تمام صندلی های اجاره شده آنها قبل از زمان پرواز بفروش رود. دقیقا یک معامله دو سر سود!!

ترفند های کاهش قیمت بلیط هواپیما
ترفند های کاهش قیمت بلیط هواپیما

نکته دیگری که در خرید بلیط های لحظه آخری حائز اهمیت است این است باید به زمان خرید بلیط دقت شود .
بلیط های لحظه اخری به طور معمول یک روز قبل از پرواز تا ۳ ساعت قبل از پرواز قابل خرید میباشند که نسبت به بلیط های باقیمانده هر چه به زمان پرواز نزدیک تر شود ، نرخ بلیط کاهش خواهد یافت .
چرا ریسک پذیر ؟!!
در کل رزرو بلیط های لحظه آخری کمی ریسک پذیر است چرا که زمانبندی شما دچار مشکل خواهد شد .
برای تهیه بلیط های لحظه اخری باید از بلیط های سیستمی گذشت و روز قبل از یا روز پرواز اقدام به رزرو کرد
این احتمال هم میرود که بلیط لحظه اخری به طور کامل فروش رود و یا حتی قیمت ان نیز پایین نیاید.
به همین دلیل خرید بلیط لحظه اخری کمی ریسک پذیر است .
نکته دیگری که حائز اهمیت است ، اینکه ایرلاین ها و تامین کنندگان پرواز سایت فروش بلیط الکترونیکی را تا حداکثر ۲ الی ۳ ساعت قبل از پرواز میبندند و دیگر شما قادر به تهیه بلیط به صورت مجازی نخواید بود . از طرفی تهیه بلیط پای پرواز نیز با نرخ مصوب محاسبه خواهد شد و دیگر قادر به تهیه بلیط ارزان نخواهید شد .

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید