1 همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

برای صدور ویزای الکترونیکی ابتدا باید مراحل ثبت نام ویزای الکترونیکی در سایت ویزای الکترونیکی کشور مقصد را کامل نمایید. پس از وارد کردن اطلاعات، تهیه مدارک و پرداخت هزینه‌های مربوطه پس از مدت زمانی که مشخص شده است ، برای دریافت ویزای الکترونیکی خود اقدام نمایید.

شرایط گرفتن ویزای الکترونیکی هر کشور با کشور دیگر، متفاوت می باشد برای پی بردن به از شرایط و مراحل دریافت این نوع ویزا می‌توانید به سایت صدور ویزای الکترونیکی کشور مورد نظر  خود مراجعه کنید. برای دریافت ویزا الکترونیکی ایران به صورت فردی یا گروهی، می‌توان از از طریق سایت روادید الکترونیکی وزارت خارجه اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای الکترونیکی

برای دیدن مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای الکترونیکی هر کشور، باید سامانه رسمی کشور مورد نظر را بررسی کنید. مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای الکترونیکی شامل گذرنامه، برنامه سفر، رزومه علمی، کاری و حرفه‌ای، اسکن عکس پرسنلی، اسکن صفحات پاسپورت هستند.

مدت زمان دریافت ویزای الکترونیکی

از ویژگی‌های بارز ویزای الکترونیکی، می‌توان به کوتاه شدن مدت زمان ویزای الکترونیکی نسبت به ویزای حضوری در سفارت اشاره کرد. مدت زمان دریافت ویزای الکترونیکی هر کشور متفاوت است ، اما نتیجه این ویزاها اغلب بین ۵-۱۰ روز کاری مشخص خواهد شد. انصراف یا پیگیری ویزای الکترونیکی نیز طریق همان سامانه امکان پذیر خواهد بود.

با توجه به محدودن بودن مدت زمان ویزای الکترونیکی، بهتر است فاصله زیادی بین تاریخ بلیط هواپیما و زمان اخذ ویزا زیاد نباشد.

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی چیست ؟

دریافت ویزا الکترونیکی دارای چه مراحلی است ؟

مراحل دریافت ویزا الکترونیکی با توجه به نوع ویزا درخواستی و کشور موردنظر متفاوت خواهد بود. برای درخواست ویزا الکترونیکی ابتدا صدور ویزا الکترونیکی کشور مقصد مطمئن شوید؛ این کشورها خدماتشان را از طریق وب سایت دولتی در دسترس قرار می‌دهند. مراحل درخواست ویزای الکترونیکی به طور کلی شامل مراحل زیر است:

جستجوی سایت سفارت کشور مقصد
تکمیل فرم‌های مربوطه
بارگذاری مدارک
پرداخت هزینه ویزا
صدور ویزا پس از مدت زمان اعلامی

همه چیز درباره ویزای الکترونیکی
همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

معایب و مزایای ویزای الکترونیکی

ویزای الکترونیکی نوآوری بزرگی برای متقاضیان و کشورهای محسوب می‌شود. از مزایای ویزای الکترونیکی می‌توان به کاهش مراجعین سفارت‌ها و صرفه جویی در زمان و هزینه اشاره کرد.

ویزای الکترونیکی نیز مانند هر پروسه اداری دیگر، معایبی هم دارد؛ به همین دلیل تنها چند کشور سرویس ویزای الکترونیکی خود را دایر کرده‌اند. سرقت هویت افراد، جعل مدرک و عدم جمع آوری بیومتریک (اثر انگشت و عکس دیجیتال) از معایب ویزای الکترونیکی به شمار می‌روند.

چه کشورهایی ویزای الکترونیکی به ایرانی ها می‌دهند؟

تعداد محدودی از کشورها خدمات ویزای الکرونیکی فعال دارند؛ کشورهایی که ویزای الکترونیکی برای ایرانیان صادر می‌کنند، عبارتند از:

تاجیکستان
اتیوپی
هند
قطر
زامبیا
اوگاندا
سودان جنوبی
جمهوری بنین
عمان
کامبوج
گابن
جیبوتی
لسوتو
مالاوی
سورینام
سنت کیتس و نویس
قرقیزستان
ساحل عاج
سائوتومه و پرنسیپ

ترکیه، دبی امارات، روسیه، و هند که از مقاصد پرطرفدار به حساب می‌آیند نیز سرویس ویزای الکترونیک فعال دارند. هزینه ویزای الکترونیکی ترکیه، ویزای الکترونیکی گرجستان، ویزای الکترونیکی دبی امارات و ویزای الکترونیکی هند با توجه به نوع ویزایی که درخواست می‌دهید، متفاوت خواهد بود.

همه چیز درباره ویزای الکترونیکی
همه چیز درباره ویزای الکترونیکی

انواع ویزای ایران

انواع ویزای ایران شامل توریستی، تجاری، مولتی و اقوام، زیارتی، تحصیلی، سرمایه گذاری، مطبوعات، ویزای عبور یا ترانزیت و سیاسی خواهد بود که با توجه به هدف و مدت زمان اقامت متفاوت خواهند بود. قیمت ویزای ایران با توجه به نوع ویزای درخواستی متغیر است.

تمدید ویزا درایران

برای تمدید ویزا در ایران با توجه به کشور متقاضی باید مدارکی را آماده و پس از آن اقدام کنید. برای تمدید ویزا می‌توانید به طور مستقیم به دفاتر پلیس اتباع خارجی مراجعه کنید یا از طریق آژانس‌های مسافرتی که مجوز لازم برای همکاری با وزرات امور خارجه را دارند، اقدام کنید. همچنین برای تمدید ویزا همانند صدور ویزا به عکس پرسنلی، اصل پاسپورت و کپی از برگه ویزای فعلی نیاز خواهید داشت.

پاسخ به سوالات متداول

هزینه ویزای الکترونیکی چقدر است؟
هزینه ویزای الکترونیکی با توجه به کشور مقصد تعیین می‌شود. نوع ویزا بر تعیین قیمت ویزای الکترونیکی تاثیرگذار خواهد بود.

برای اخذ ویزای الکترونیکی چه مدارکی لازم است؟
مدارک برای اخذ ویزای الکترونیکی هر کشور متفاوت خواهد بود اما داشتن گذرنامه، شناسنامه، نامه تمکن مالی، گواهی اشتغال از مدارک مشترک در بین کشورها محسوب می‌شود.

در دریافت ویزای الکترونیکی به چه مواردی باید دقت کرد؟
مدت زمان ویزای الکترونیکی محدود است. بهتر است برای جلوگیری از بروز به مدت زمان اقامت و تاریخ بلیط خود توجه نمایید.

 

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید