shiraz جاهای دیدنی شیراز

جاهای دیدنی شیراز

جاهای دیدنی شیراز : طبیعت دلپذیر و آب‌وهوای خوش و آثار باستانی و باغ‌های زیبا و… هر کدام می‌توانند دلیلی برای سفر به شهر جذاب شیراز باشند. در ادامه این مطلب بخشی کوچک از آثار دیدنی شهر شیراز و اطراف آن را به شما معرفی می نماییم پس تا انتهای ایم مقاله با جهانگردان همراه شوید.

باغ ارم شیراز

باغ ارم یک باغ بهشتی است که در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده است. در این باغ زیبا یک بنای تاریخی متعلق به دوران قاجار وجود دارد و در اطراف آن جوی‌ها و آبراهه‌های زیبایی هست که به سمت بخش‌های مختلف باغ می‌رود. انواع درختان سرو و گیاهان زیبای این باغ آنقدر روح‌بخش و دل‌افزا هستند که می‌توان گفت به درستی نام ارم را بر این باغ گذاشته‌اند.

جاهای دیدنی شیراز
جاهای دیدنی شیراز

حافظیه مقسد اول مسافران

خیلی از ما ایرانی‌ها در هنگام سال تحویل کتاب حافظ شیرازی را باز می‌کنیم و تفالی به اشعار خواجه شیراز می‌زنیم. چه بهتر این که بلیط هواپیما بخریم و فال حافظ خود را در خود حافظیه بگیریم و حال‌وهوای عاشقانه‌ی بی‌نظیری را در آنجا تجربه کنیم؟ بوییدن عطر محبوبه‌های شب، آرامگاه حافظ و فال گرفتن در این مکان روحانی بسیار دلپذیر است.

تخت جمشید

اگر به دنبال دیدن شکوه و جلال گذشته‌ی ایران هستید، حتماً باید از تخت جمشید بازدید کنید. این مکان دیدنی و تاریخی که ۲۵ قرن پیش ساخته شده به اندازه‌ای زیبا و دیدنی است که هر کس آن را ببیند به ایرانی بودن خودش افتخار می‌کند. تخت جمشید با تالارها، سرستون‌ها و نقش‌برجسته‌هایش بسیار درخشان است و ما را با تاریخ میهن عزیزمان آشناتر می‌کند. هم‌چنین شما می‌توانید به نقش رستم بروید که در نزدیکی تخت جمشید قرار دارد و در آنجا چندین مقبره از پادشاهان هخامنشی را ببینید. بازدید از پاسارگاد را نیز در برنامه‌تان بگذارید.

جاهای دیدنی شیراز
جاهای دیدنی شیراز

بازار وکیل

درست است که نامش بازار است اما بازار وکیل یک مکان تاریخی و دیدنی است که شما می‌توانید هم از آن خرید کنید، هم انواع عرقیجات، نوشیدنی‌های سنتی و فالوده‌ی شیرازی را نوش جان کنید و هم مسحور زیبایی‌های این مکان تاریخی بشوید. سرای مشیر در بازار وکیل بخش زیبایی است که دارای فروشگاه‌های صنایع دستی است و شما می‌توانید انواع زیورآلات و سایر وسایل ساخته شده توسط هنرمندان کشورمان را از آنجا بخرید.

 

 ارگ کریمخانی

کمتر کسی است که نام کریمخان زند را نشنیده باشد. یکی از پادشاهان خوش‌نام و موسس سلسله‌ی زندیه که به مدت ۴۶ سال در شیراز حکومت کرد. او دستور داد که این ارگ را برایش در مرکز شهر بسازند و آن را به عنوان مکان زندگی خود برگزید. بازدید از این ارگ و سادگی و در عین حال زیبایی آن، ما را به خوبی با این شخصیت مهم تاریخی آشنا می‌کند.

سعدیه

هر چند شیراز با نام حافظ معروف است اما شعردوستان و افراد آشنا به ادبیات به خوبی نام سعدی را می‌شناسند و اشعار بی‌نظیر او را خوانده و شنیده‌اند. بسیاری از آوازهای استاد شجریان هم بر پایه‌ی اشعار این شاعر گرانقدر شکل گرفته است. با خرید بلیط از سفر آنلاین ، بازدید از آرامگاه سعدی بزرگ را در برنامه‌تان قرار دهید که چیزی از حافظیه کم ندارد و به ویژه در روزهای عید کاری بسیار دلنشین است.

جاهای دیدنی شیراز
جاهای دیدنی شیراز

شاهچراغ 

شاهچراغ یک زیارتگاه و عبادتگاه زیبا است که در آن سید امیر، برادر امام رضا ع به خاک سپرده شده است. شاهچراغ علاوه بر این که دارای یک بارگاه ملکوتی و معنوی است، معماری و آینه‌کاری بسیار زیبایی دارد که چشمان شما را می‌نوازد. اگر دوست دارید در لحظه‌ی تحویل سال در یک فضای روحانی و مذهبی باشید، هیچ جایی برای شما بهتر از شاهچراغ نیست.

دشت ارژن

دشت ارژن در فاصله‌ی شصت کیلومتری شیراز قرار دارد اما آنقدر زیبا است که حیف است در سفر به این شهر، بازدید از آن را از دست بدهید. دشت ارژن در بهار پر از شقایق است و زمین به اندازه‌ای قرمز است که گویی یک فرش قرمز برای شما پهن کرده‌اند و شما مثل سلبریتی‌ها می‌توانید روی آن قدم بردارید. بازدید از این دشت در روزهای بهار حسابی شما را سرحال و سرزنده می‌کند.

روستای قلات

اگر شما هم از کسانی هستید که نام این روستا را بارها و بارها شنیده‌اید، دل به دریا بزنید و راه خود را به سوی آن کج کنید چون می‌گویند سفر شما به شیراز بدون دیدن قلات کامل نمی‌شود. این روستای قدیمی ۲۵۰۰ سال عمر دارد و یک مکان عالی برای خوردن انواع غذاهای محلی و خرید کردن است. زیبایی‌های روستای قلات با چشمه‌ها و آبشارهای آن وصف‌نشدنی است.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید