دانستنی های هزینه سفر به ترکیه

دانستنی های هزینه سفر به ترکیه

دانستنی های هزینه سفر به ترکیه : ترکیه یکی از کشورهای همسایه‌ی  ایران است و با این کشور مرز مشترک داریم،  به همین دلیل انتخاب‌های مختلفی برای سفر ترکیه پیش روی ما می باشد . اولین قدم  که برای مسافرت به ذهنمان خطور می کند ، مسافرت با هواپیما است . اگر می‌خواهید به روش هوایی به ترکیه سفر کنید، تا انتهای مقاله با جهانگردان همراه شوید.

دومین روش سفر به کشور ترکیه، استفاده از تورها می باشد، که اکثر مسافران ترجیح می‌دهند با تور به ترکیه سفر کنند. بیشتر شرکت‌های مسافربری بلیت‌های هواپیما و همچنین هتل‌های مختلفی را در کشور ترکیه از قبل برای مدت بلند، مثلاً برای یکسال خریداری می‌کنند. به همین دلیل در نهایت هزینه سفر به ترکیه برای مسافران بسیار ارزان‌تر خواهد بود. دراکثر موارد دیده شده است که قیمت تور با تمام امکانات حتی از قیمت بلیت هواپیما کمترمی شود.

قیمت تور ترکیه در فصل های مختلف سال نوسان زیادی دارد و دلیل آن تفاوت در میزان تقاضای مشتریان می باشد. به نمونه در فصول سرد سال که استفاده از آب دریا و ورزش‌های آبی در ترکیه ممکن نیست، قیمت تورهای آنتالیا بسیار کاهش می یابد.

البته تور بعضی از شهرهای توریست پذیر کشور ترکیه دارای قیمت ثابتی است ، مثل شهر وان که در نزدیکی مرز ایران است، در  بیشتر فصول سال دارای قیمت تور ثابتی می باشد.

شهر وان ترکیه به ‌تازگی به مرکز خرید ایرانیان مبدل شده  است و چون در این شهر نمایندگی اکثر برندهای وسایل خانگی و پوشاک است ، ایرانیانی که فقط برای خرید از این کشور را دارند به این شهر مسافرت می‌کنند. معمولاً در فصول مختلف سال (مثلاً اول پاییز و بهمن‌ماه) تخفیفات بی نظیری شامل اجناس این شهر می‌شود وایران های بسیاری به این شهر سفر می کنند.

سفر به ترکیه بدون تور

اگر قصد دارید بدون تور به استانبول سفر کنید، چند راه پیش رو وجود دارد . اول اینکه با خودروی شخصی خودتان به این شهر سفر کنید . برای مسافرت با اتوبوس به این شهر باید بدانید که مسافرت با اتوبوس به استانبول ( تهران به استانبول) حدود ۳۶ ساعت طول می‌کشد که به مقصد برسد و باید به این زمان ،زمان تلف شده در مرز دو کشور را نیز اضافه نمود.

این زمانی که در مرز تلف می شود در فصل های مختلف سال متفاوت است برای مثال برای سفر به ترکیه در نوروز ،باید زمان زیادی را در مرز بمانید ، دقت داشته باشید که برای سفر با اتومبیل شخصی هم این مشکل وجود دارد .

روش بعدی سفر به استانبول استفاده از پروازهای هواپیمایی می باشد . قیمت خرید بلیت هواپیمای استانبول در فصول مختلف سال متفاوت است . سفر در مهر ماه که معمولا فصل بازگشایی مدارس در ایران می باشد ، تقریبا ارزانترین زمان برای مسافرت به ترکیه است.

در سفر بدون تور شما باید همه‌ی موراد را از قبل مد نظر داشته  باشید که به عنوان مثال مهم‌ترین آن‌ها، مسئله‌ی اقامتگاه است. برای دیدن قیمت پرواز و هتل های ترکیه می توانید از سایت های آژانس های مسافرتی استفاده کنید و قیمت  و آدرس  آنها را قبل از سفر بررسی کنید ، یکی از بهترین سایت هایی که می توانید هم قیمت هتل و هم قیمت پرواز های ترکیه را بررسی کنید سایت سفر آنلاین می باشد .

دانستنی های هزینه سفر به ترکیه
دانستنی های هزینه سفر به ترکیه

سفر به ترکیه با قطار

روش بعدی هم که برخی ممکن است به آن علاقمند باشند استفاده از قطار است. قطار تهران استانبول با سفری ۴۸ ساعته شما را از تهران به استانبول خواهد رساند. این قطار از شهرهای زنجا، تبریز و شهر وان در ترکیه عبور می کند.

دانستنی های هزینه سفر به ترکیه
دانستنی های هزینه سفر به ترکیه

هزینه سفر به ترکیه با ماشین شخصی

سفر با خودروی شخصی تفاوت‌هایی با دیگر انواع سفر دارد و شما می‌توانید از مسیر لذت ببرید، هر جا خواستید بیشتر بمانید یا بعضی مقصدها را کلاً حذف کنید.

اگر شما از تهران قصد سفر به ترکیه را داشته باشید، باید حدود ۶۵۰ کیلومتر تا تبریز برانید. از تبریز شما ۳ گزینه‌ی مختلف برای ورود به ترکیه دارید. ۱ – مرز بازرگان ۲- مرز رازی در نزدیکی شهر خوی آذربایجان غربی ۳ – مرز سرو در نزدیکی شهر ارومیه

انتخاب بین این ۳ گذرگاه بستگی به مقصد شما دارد ولی تقریباً بهترین گذرگاه خروجی همان مرز بازرگان است.

اگر قصد دارید به استانبول سفر کنید، حدود ۱۵۰۰ کیلومتر تا استانبول را باید رانندگی کنید. قبل از سفر باید توجه داشته باشید که این‌گونه سفر هزینه‌های جدایی دارد. کسانی که می‌خواهند در خاک ترکیه رانندگی کنند باید گواهینامه‌ی خود را بین‌المللی کنند. . برای کاپوتاژ کردن یا همان دریافت پلاک بین‌المللی باید هزینه ی جداگانه پرداخت کنید .

مهمترین هزینه سفر به ترکیه با خودروی شخصی ، هزینه بنزین است دقت داشته باشید که هزینه بنزین در کشور ترکیه شناور است ، در حال حاضر قیمت بنزین در کشور ترکیه بسیار بالاست و قیمت هر لیتر بنزین در این کشور ۲۸ لیر می باشد.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید