پرجمعیت ترین شهرهای جهان

پرجمعیت ترین شهرهای جهان را می شناسید ؟

پرجمعیت ترین شهرهای جهان را می شناسید ؟

برخی از شهرهای جهان در سال‌های اخیر، با رشد جمعیتی بالایی مواجه بوده اند  . اگر به تصاویر این شهرها نگاهی بیندازید،‌ انبوه مردم را می‌بینید که دسته‌دسته در حال رژه رفتن در خیابان‌ها هستند، اتومبیل‌های بی‌شماری که مدت‌ها پشت چراغ‌قرمز انتظار می‌کشند، برج‌های بلندی که همچون جنگل‌های بتونی در کنار یکدیگر قد برافراشته‌اند و میلیون‌ها نفر در آن‌ها زندگی می‌کنند.

در این مقاله فهرستی از شهرهای جهان بر پایه جمعیت را ارائه می‌دهیم و قصد داریم شما را با شهرهای پرجمعیت جهان آشنا کنیم.

فهترست ۱۰ شهر پرجمعیت دنیا 

توکیو در کشور ژاپن

شهر توکیو پرجمعیت‌ترین شهر جهان شناخته می‌شود و در رتبه‌ی نخست فهرست پرجمعیت ترین  شهرهای جهان جای دارد . جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۶ حدود ۳۸ میلیون نفر گزارش شده است. توکیو که به‌خاطر طراحی مدرن، استفاده از فناوری پیشرفته و خیابان‌های شلوغ خود شهرت دارد، به شلوغ ترین شهر دنیا معروف است.البته این شلوغی بیش از حد در میان جنگل انبوهی از آسمان خراش ها شاید برای خیلی از افراد خیلی جالب نباشید.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان
پرجمعیت ترین شهرهای جهان

سازمان ملل متحد پیش‌بینی کرده است که توکیو تا سال ۲۰۳۰، همچنان بالاترین میزان جمعیت را در میان شهرهای دنیا حفظ خواهد کرد؛ بااین‌وجود انتظار می‌رود جمعیت این شهر طی ۱۳ سال آینده کاهش یافته و به ۳۷ میلیون نفر کاهش پیدا کند .

دهلی در کشور هند

دهلی در شمال هند قرار دارد. این شهر در رتبه‌ی دوم پرجمعیت‌ترین شهرهای جهان قرار دارد و انتظار می‌رود پیش بینی می شود با توجه به رشد جمعیت در کشور هند و مهاجرت به شهرها ، این شهر با افزایش جمعیت بیشتری روبرو شود.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان

جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۶ میلیون  نفر بوده است. سازمان ملل متحد پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۳۰ تقریباً ۱۰ میلیون نفر بر جمعیت کنونیِ دهلی افزوده خواهد شد.

شانگهای در چین

نوبتی هم که باشه نوبت کشور چین هست ، چین پرجمعیت ترین کشور دنیاست پس به طبع باید شهرهای پرجمعیتی نیز داشته باشد . شانگهای به‌عنوان پرازدحام‌ترین شهر چین شناخته می‌شود. این شهر علاوه بر اینکه یکی از مقاصد مشهور گردشگری است، یکی از مهم‌ترین بندرهای تجاری دنیا را در خود جای داده و مرکز مالی کشور چین محسوب می‌شود.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان
پرجمعیت ترین شهرهای جهان

شانگهای در سال ۲۰۱۶ چیزی حدود ۲۴ میلیون نفر جمعیت را در خود جای‌داده بود و هم‌اکنون در رتبه‌ی سوم فهرست پرجمعیت‌ترین شهرهای دنیا قرار دارد.

بمبئی در هند

برای دومین بار در لیست پرجمعیت ترین شهرهای جهان یک شهر دیگر از کشور هند قرار دارد . بمبئی علاوه بر اینکه یکی از پرجمعیت‌ترین شهرهای هند و دنیا محسوب می‌شود، دارای ثروتی نزدیک به ۲۸۰ میلیون است و یکی از ثروتمندترین شهرهای هند به شمار می‌رود. جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۱ میلیون نفر گزارش شده است.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان
پرجمعیت ترین شهرهای جهان

سائوپائولو در برزیل

پنجمین شهر در لیست ما سائوپائولو در کشور برزیل است که جمعیت ۲۱ میلیونی را در خود جای داده ات .

سائوپائولو شهری است چندفرهنگی که صنایع متنوع در آن، رو به رشد هستند. این شهر در سال ۲۰۱۶ دارای جمعیتی برابر یا ۲۱٬۲۹۷٬۰۰۰ نفر بوده است.

هیجان‌ انگیزترین شهربازی های دنیا 

پکن در کشور چین

چهار شهر پرجمعیت دنیا در چین قرار گرفته‌اند و پکن دومین شهر شلوغ این کشور محسوب می‌شود. بر پایه‌ی گزارش‌ها، جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۱٬۲۴۰٬۰۰۰ نفر بوده و انتظار می‌رود این میزان تا سال ۲۰۳۰ به ۲۷٬۷۰۶٬۰۰۰ نفر برسد.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان

مکزیکوسیتی در مکزیک

مکزیکوسیتی و نواحی شهری پیرامون آن، آمیزه‌ای منحصربه‌فرد از فرهنگ باستانی و صنعت مدرن را ارائه می‌دهند.

این شهر نه‌تنها، پایتخت ازتک‌های باستان یعنی تنوچتیلان را در خود جای داده است، بلکه مرکز مالی و بازرگانی آمریکای لاتین نیز محسوب می‌شود. جمعیت مکزیکوسیتی در سال ۲۰۱۶ برابر با ۲۱٬۱۵۷٬۰۰۰ نفر گزارش شده است.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان
پرجمعیت ترین شهرهای جهان

اوزاکا در ژاپن

بر پایه‌ی گزارش‌ها، اوزاکا در سال ۲۰۱۶ دارای جمعیتی برابر با ۲۰٬۳۳۷٬۰۰۰ نفر بوده است؛ بااین‌حال جمعیت کنونی آن، به علت نرخ پایین زادوولد در سال‌های اخیر کاهش یافته و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۳۰، همچنان کاهش چشمگیری داشته باشد.

این در حالی است که جمعیت شهروندان خارجی‌تبارِ این شهر همچنان رو به افزایش خواهد بود.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان

قاهره  در مصر

قاهره شهری است که نام آن، به خاطر وجود اهرام جیزه،‌ با تاریخ باستانی مصر پیوند خورده است و به‌عنوان یکی از پرازدحام‌ترین کلان‌شهرهای دنیا نیز شناخته می‌شود.

قاهره علاوه بر صنعت گردشگری موفق، بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های مدرن فراوانی دارد. جمعیت این شهر در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۹٬۱۲۸٬۰۰۰ نفر گزارش شده است.

پرجمعیت ترین شهرهای جهان
پرجمعیت ترین شهرهای جهان

نیویورک-نوارک در ایالات متحده

ناحیه‌ی شهری بین نیویورک سیتی و شهر نوارک در ایالت نیوجرسی یکی از شلوغ‌ترین نواحی ایالات‌متحده است و در رده‌ی دهم این فهرست قرار دارد. گفتنی است بیش از دوپنجم کل جمعیت ایالت نیویورک در نیویورک سیتی زندگی می‌کنند. جمعیت این منطقه در سال ۲۰۱۶ برابر با ۱۸٬۶۰۴٬۰۰۰ نفر بوده است.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید