شهرهای دنیا برای خرید مقرون‌ به‌صرفه بهترین شهرهای دنیا برای خرید

بهترین شهرهای دنیا برای خرید مقرون‌ به‌صرفه

بهترین شهرهای دنیا برای خرید مقرون‌ به‌صرفه : همه گردشگران زمانسفر به کشورهای گوناگون، علاوه‌بر دیدن و گردش در شهر، دل مشغولی خرید سوغات یا خریدهای شخصی خود را دارند.

به همین دلیل همواره تلاش می‌کنند شهرهایی را به عنوان سفر انتخاب کنند که علاوه بر جاذبه گردشگری همچون بناهای تاریخی، کلیساهای مشهور، مکان‌ها تفریحی و تفریحات ساحلی، امکان خرید را هم برایشان فراهم نماید و جزو بهترین شهرهای دنیا برای خرید به حساب آید.

در ادامه مطلب در جهانگردان شما را با بهترین شهرهای جهان برای خرید کردن آشنا می نماییم ، شهرهایی که علاوه بر ویژگی های توریستی، مملو از مراکز خرید و بازارهای مدرن و سنتی هستند که برای گشت و گذار در آنها باید ساعت‌ها وقت بگذارید و خریدی لذت بخش را تجربه کنید.

بهترین شهرهای دنیا برای خرید مقرون‌ به‌صرفه کدامند ؟

بانکوک، تایلند

قیمت کم و تنوع زیاد پوشاک، پارچه، لوازم خانگی و الکترونیکی ناآشنا ولی باکیفیت در این شهر، آن را به محل مناسبی برای خرید تبدیل نموده است. در تایلند از برندهای لوکس و مشهور صرف نظر کنید و اجناس بی نام ونشان ولی مرغوب محلی را در فهرست خرید خود قرار بدهید. تنها نکته ای که باید در نظر داشته باشید، برچسب های سایز پوشاک است که اعداد درج شده روی آن ها با استاندارهای بین المللی همخوانی ندارند.

بهترین شهرهای دنیا برای خرید مقرون‌ به‌صرفه
بهترین شهرهای دنیا برای خرید مقرون‌ به‌صرفه

فروشگاه های داخل یا اطراف سیام سنتر (Siam Centre) و سیام پاراگون (Siam Paragon) در جاده سوکهومیت (سوخومویت) محل های خوبی برای آغاز خرید هستند. بازارهای بزرگ جاده پیچبوری (Petchburi) از جمله پلاتینیم فشن (Platinum Fashion)، بهترین جا برای خرید پوشاک و لوازم الکترونیکی محسوب می شوند.

مرکز خرید سنترال ورلد (Central World)، بازار شش طبقه MBK، بازار پرپیچ وخم پراتونام (Pratunam) و بازار آخر هفته چاتوچاک (Chatuchak)، هرکدام به تنهایی می توانند همه نیازهای خریداران را برآورده نمایند.

وان ، ترکیه

ترکیه، یکی از مقاصد گردشگری پرطرفدار میان مردم دنیا، به‌ویژه ایرانیان است. سفر به ترکیه، علاوه‌بر بازدید از جاذبه‌های گردشگری این کشور، امکان دسترسی آسان به بهترین مراکز خرید را برای مسافران به وجود می‌آورد.

بهترین شهرهای دنیا برای خرید مقرون‌ به‌صرفه
بهترین شهرهای دنیا برای خرید مقرون‌ به‌صرفه

وان، معروف‌ترین شهر ترکیه برای خرید پوشاک، لوازم منزل و سایر کالاهای مورد نیاز است. در حال حاضر، مراکز خرید جدید و مدرنی در وان افتتاح شده است، که حضور گردشگران به این شهر را بیش از پیش افزایش داده است. علاوه‌بر مراکز خرید، بازارهای سنتی وان نیز بهترین مکان برای خرید لباس، جواهرات، کالاهای چرمی و سوغاتی‌های این کشور است.

استانبول، آنتالیا و دیگر شهرهای ترکی نیز، علاوه‌بر امکان بازدید از شهر، فرصت خرید در بهترین پاساژهای ترکیه را برای شما فراهم می‌سازد.

شانگهای، چین

بدون تردید بازار شانگهای مملو از کالاهای تقلیدی از برندهای معتبر است ولی از طرف دیگر محل بسیار مناسبی برای اجناس باکیفیت ولی ناآشنا و غیر برند نظیر پوشاک، کفش، آثار هنری با قیمت فوق العاده کم است.

برای آغاز بهتر است سری به فروشگاه های معروف خیابان هنگ کنگ و مرکز خرید دیمئی (Dimei) بزنید که هر دو در طبقه زیرین میدان مردم در جاده ژیانگ یانگ (Xiangyang) واقع شده اند. جاده های هوائی های (Huaihai) و شانکشی (Shanxi) مرکز خرید لباس و جاده شانگشی شمالی مرکز خرید کفش هستند.

بهترین شهرهای دنیا برای خرید مقرون‌ به‌صرفه
بهترین شهرهای دنیا برای خرید مقرون‌ به‌صرفه

در بازار حراجی سانیا (Sanye) واقع در ایستگاه مرکزی قطار شانگهای می توانید عینک های مد روز بسیار ارزان قیمت پیدا کنید. برای خرید آثار هنرمندان معاصر چینی و صنایع دستی مدرن ارزان قیمت به ناحیه هنری موگانشان ۵۰ (۵۰ Moganshan) و برای خریدن اجناس عتیقه جالب به بازار شهر قدیم (Old Town Bazaar) بروید.

سائو پائولو، برزیل

در بازارهای این شهر می توان بهترین کفش ها و لباس های برزیلی را با قیمت های بسیار مناسب خریداری کرد. پوشاک مد روز در سائو پائولو به شکل چشمگیری ارزان تر از بازارهای مطرح جهانی است.

اجناس بازار SP معمولا با حراج های ۵۰ درصد و گاهی بیشتر به فروش می رسند. قدیمی ترین بازار شهر، بازار ایگواتمی (Iguatemi) است که هنوز هم مانند گذشته به عرضه کالاهای باکیفیت و مقرون به صرفه ادامه می دهد.

خیابان ژوزه پائولینو (José Paulino) مرکز حراج دائمی پوشاک است و خیابان ۲۵ مارس (۲۵ de Março) در مرکز شهر نیز محل بسیار مناسبی برای خرید لباس های مد روز به شمار می آید. محله ژاردینز (Jardins) باوجوداینکه خارج از محدوده تجاری شهر است ولی خیابان های آن مملو از فروشگاه های لباس با قیمت های منصفانه هستند.

 

فلورانس، ایتالیا

شاید باور نکنید ولی خرید در فلورانس مقرون به صرفه و حتی با استاندارهای اروپایی بسیار ارزان است. با سر زدن به فروشگاه های زنجیره ای یا فروشنده های مستقل این شهر، بدون نگرانی در خصوص کیفیت می توانید از خرید بهترین کالاهای ممکن با قیمت های باورنکردنی لذت ببرید. بهترین گزینه ها برای خرید در فلورانس، پوشاک، عطر، زیورآلات و لوازم تزیینی هستند.

خیابان های دل کورسو (del Corso)، بورگو سن لونزو (Borgo San Lorenzo)، میدان پیاتزا دل دومو (Piazza del Duomo) و چند خیابان دیگر در مرکز فلورانس، بهترین مکان ها برای خرید هستند. بازار سن لورنزو در خیابان دل آرینتو (Via DellAriento) مجموعه بی نظیری از پوشاک چرم را ارائه می نماید.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید