هیجان‌ انگیزترین شهربازی های دنیا

هیجان‌ انگیزترین شهربازی های دنیا

هیجان‌ انگیزترین شهربازی های دنیا : برای بسیاری از مردم سفر فقط در بازدید از جاذبه‌های گردشگری یک نقطه خلاصه نمی‌شود، بلکه مراکز تفریحی نیز بخشی از سفرشان را تشکیل می‌دهد.

یکی از این مکان‌ها شهربازی‌ها یا پارک‌های تفریحی هستند. از آنجا که هیجان همواره بخش جدایی‌ناپذیر زندگی بشر بوده، امروزه در بسیاری از نقاط جهان امکاناتی فراهم شده تا لذت هیجان را برای علاقه‌مندان آن بیشتر کند.

علاوه بر سینما، کنسرت، گردش در طبیعت و تفریحات هیجان‌انگیزی مثل بانجی ‌جامپینگ، شهربازی‌ها به مکان‌هایی تبدیل شده‌اند که در بین افراد مختلف و در سنین متفاوت جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده‌اند، به خصوص شهربازی‌هایی که با طراحی‌‌های خاص سعی کرده‌اند هیجان استفاده از وسایل بازی و سرگرم‌کننده را دوچندان کنند.

برخی از این شهربازی‌ها در دنیا به شهرت بسیاری دست یافته‌اند و توانسته‌اند به نوعی جاذبه گردشگری در این نقاط تبدیل شوند. این شهربازی‌ها تلاش کرده‌اند تا در کنار هیجان و طراحی وسایل بازی ویژه تفریحی تمام استانداردهای لازم را در جهت حفظ امنیت کسانی که از این دستگاه‌ها استفاده می‌کنند فراهم کرده و ایمنی لازم آنها را تامین کنند.

اگر از آن دسته افرادی هستید که در زندگی به دنبال هیجان می‌گردند،در ادامه در مجله گردشگردی جهانگردان  با هیجان انگیزترین شهربازی های جهان آشنا شوید.

شهربازی فراری ورلد امارات:

شهربازی فراری ورلد امارات
شهربازی فراری ورلد امارات

شهربازی فراری ورلد ابوظبی دارای سریع ترین ترن هوایی جهان می باشد. ترن هوایی این شهربازی که فرمولا روسا نام دارد در سال ۲۰۱۰ افتتاح شده است. این وسیله در ارتفاع ۵۰ متری از سطح زمین با سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت حرکت کرده و هیجان را به اوج خود می رساند. گردشگران تور امارات جالب است بدانند که سرعت این ترن هوای در ۵ ثانیه به ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می رسد. به همین دلیل این شهربازی در لیست هیجان انگیز ترین شهربازی های جهان قار گرفته است. هزینه استفاده از این وسیله هیجان انگیز در حدود ۲۷۰ تا ۵۲۰ درهم می باشد.

سرزمین عجایب؛ کانادا

سرزمین عجایب کانادا علاوه بر اینکه بزرگترین شهربازی کانادا است به عنوان امن ترین شهربازی دنیا شناخته می شود چرا که از سال تاسیس آن تا به حال هیچ حادثه منجر به صدمات جانی در آن اتفاق نیفتاده است. این شهربازی سالانه میزبان بیش از سه میلیون بازدید کننده از سراسر دنیا است و جایگاه خاصی بین گردشگرانی که به کانادا سفر می کنند دارد. در این پارک بیش از ۲۰۰ جاذبه گردشگری و ۶۸ وسیله سواری هیجان انگیز وجود دارد. بزرگترین رولر کوستر و پارک دایناسورها در دنیا را می توانید در سرزمین عجایب کانادا تجربه کنید. هزینه بلیط ورودی این پارک حدود ۵۰ دلار است که در خرید اینترنتی شامل تخفیف نیز می شود.

دنیای والت دیزنی؛ فلوریدا

هیجان‌ انگیزترین شهربازی های دنیا
هیجان‌ انگیزترین شهربازی های دنیا

بزرگ ترین شهربازی جهان والت دیزنی واقع در فلوریدا می باشد. در واقع هیچ پارک تفریحی و شهربازی در دنیا نمی‌تواند با جذابیت و هیجان دنیای باشکوه والت‌دیزنی رقابت کند. همین موضوع باعث شده است تا سالانه بیش از ۵۲ میلیون نفر از این شهربازی دیدن کنند. در بخش‌های مختلف این پارک موضوعات جذابی چون آواتار، دنیای جنگ ستارگان و انیمیشن یخ زده، شور و نشاط را به بازدیدکنندگان منتقل می کند. توصیه میکنیم اگر به این شهر بازی رفتید در استودیوهای هالیوود دیزنی، برج وحشت (Tower of Terror) را از دست ندهید!

شهربازی پورت اَوِنچرا ورد- اسپانیا

پارک تفریحی پورت اونچرا ورد در جنوب کاتالونیا در سالو قرار گرفته و یکی از پربازدیدترین پارک‌های این کشور محسوب می‌شود. این پارک همچنین به عنوان ششمین پارک پربازدید اروپا نیز شناخته شده است. این منطقه تفریحی علاوه بر شهربازی، سرزمین ماشین‌های فراری، پارک آبی و شش هتل را نیز شامل می‌شود.

در واقع می‌توان آن را بزرگترین منطقه تفریحی در جنوب اروپا دانست. این پارک تفریحی پنج تم مختلف مدیترانه‌ای، فار وست، مکزیکی، چینی و پلینزی دارد. هیجان‌انگیزترین وسیله بازی در این بخش فیورس باکُ نام دارد. این وسیله پرهیجان از اهرمی ساخته شده که صندلی‌هایی به دو طرف آن متصل هستند و مسیری پرپیچ و خم را با سرعت تمام طی می‌کند؛ مسیری که بر فراز شهربازی قرار دارد.

وسیله بازی هیجان‌انگیز دیگری در تم چینی این پارک بزرگ جای گرفته که دراگون کان نام دارد. وسیله‌ای هیجان‌انگیز که با سرعت بیش از ۱۱۰کیلومتر بر ساعت حرکت می‌کند و مسیری پیچ‌درپیچ و دایره مانند را طی می‌کند، به طوری که در طول مسیر چندین بار کاملا برعکس می‌شوید و هیجان بسیاری را تجربه می‌کنید. سقوط آزاد هم از دیگر وسایل بازی مهیج این قسمت است، به طوری که از ارتفاعی ۱۰۰متری سقوطی فوق‌العاده را تجربه خواهید کرد.

شهربازی یوروپا پارک- آلمان

یوروپا پارک در قلب اروپا و در کشور آلمان خودنمایی می‌کند. این پارک که بزرگترین پارک آلمان و دومین پارک مشهور اروپا پس از دیزنی‌لند پاریس به شمار می‌رود، در جنوب‌غربی آلمان قرار گرفته است.

هیجان‌ انگیزترین شهربازی های دنیا
هیجان‌ انگیزترین شهربازی های دنیا

از امکانات تفریحی یورو پارک می‌توان به سیزده ترن هوایی و قدیمی‌ترین قطار معدنی آن اشاره کرد، در واقع این پارک بیشتر به دلیل ترن‌هایش شناخته می‌شود که یکی از هیجان‌انگیزترین و معروف‌ترین این ترن‌ها ترن هوایی مگاکاستر است. از آنجا که این ترن هوایی به رنگ آبی است با نام آتش آبی مگاکاستر نیز شناخته می‌شود. این وسیله بازی نفسگیر طوری طراحی شده که فقط ظرف ۵/۲ثانیه سرعتی از صفر تا صد کیلومتر را تجربه خواهید کرد.

یکی دیگر از این ترن‌ها، ترن آبی مگاکاستر نام دارد که سفری ماجراجویانه را برای مسافرانش به همراه می‌آورد. این ترن که ترکیب منحصر به فردی از ترن هوایی و ترن آبی است، پس از سوار شدن به این ترن و طی مسیری هوایی وارد آب می‌شود و مسیری فوق‌العاده را درون آب طی می‌کند.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید