مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل : کانادا با قرار گرفتن در نیمه‌ی شمالی قاره آمریکای شمالی، به دلیل زیبایی‌های منحصر به فرد طبیعی و همینطور تنوع بالای فرهنگی شناخته شده می باشد. این کشور دارای دو زبان رسمی می باشد و به طور همزمان از زبان‌های انگلیسی و فرانسوی در اسناد رسمی و دولتی استفاده می گردد.

همچنین کانادا به دلیل جمعیت پراکنده خود (با اینکه دومین کشور پهناور جهان محسوب می‌شود اما جمعیت آن کمتر جمعیت تنها به اندازه یک ایالت آمریکامی باشد) این کشور با زمستان های سردش نیز شناخته می شود . در برخی از بخش‌های کانادا، در تقریباً نیمی از سال همه جا با برف پوشانده می شود اما بعید به نظر می‌رسد که بتوانید در این بخش‌ها دانشگاهی یافت کنید.

دانشگاه‌های برتر کانادا

کانادا در بین کشورهای مقصد تحصیلی پیشرو در جهان، از موقعیت بسیار ویژه‌ای برخوردار است. مشهورترین استان‌ها برای دانشجویان بین‌المللی، استان‌های اونتاریو، بریتیش کلمبیا و کبک می‌باشند که میزبان برخی از برترین دانشگاه‌های کانادا هستند.

برای آن دسته از کسانی که به دنبال تحصیل در یک دانشگاه برتر در یکی از پیشرفته‌ترین کشورهای جهان هستند، درخواست تحصیل در کانادا می‌تواند گزینه‌ای بسیار جذاب باشد. در مجموع ۲۶ دانشگاه کانادایی در QS World University Rankings® ۲۰۱۹ حضور داشتند که سه دانشگاه در بین ۵۰ دانشگاه برتر بودند.

همچنین ۱۱ دانشگاه در بین ۳۰۰ دانشگاه برتر جهان حضور داشتند و این جایگاه تنها توسط تعداد انگشت شماری از کشورها قابل دستیابی است.
دو ورودی برتر کانادا عبارت‌اند از: دانشگاه تورنتو (۲۸ــــم) و دانشگاه مک‌گیل (۳۳ــــم) که به ترتیب در تورنتو و مونترال (دو شهر بزرگ کانادا) واقع شده‌اند. همچنین دانشگاه‌های آلبرتا، مک‌مستر، Université de Montréal، دانشگاه واترلو و دانشگاه وسترن، در رده‌های برتر ۲۲۰ دانشگاه برتر جهان قرار دارند.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

آموزش عالی در کانادا

بسته به دانشگاه، دریافت مدرک کارشناسی در کانادا می‌تواند سه یا چهار سال طول بکشد. همچنین بسته به نوع مدرک، دریافت مدارک تحصیلات تکمیلی پس از لیسانس بین یک تا سه سال طول می‌کشد.

در کانادا انواع مختلفی از ارایه دهندگان آموزش عالی وجود دارند که به این شرح هستند: دانشگاه‌ها (که به انجام تحقیقات می‌پردازند و هر دو دوره‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد را به متقاضیان ارایه می‌دهند)، کالج‌ها، دانشکده‌های فنی، هنرهای کاربردی با دانشکده‌های علوم کاربردی (که در آن‌ها به متقاضیان گواهینامه، دیپلم،مدرک کاردانی و لیسانس داده می‌شود).

از آنجایی که دانشگاه‌های کانادا توسط دولت‌های استانی اداره می‌شود، در نحوه آموزش آن‌ها تفاوت‌های جزیی وجود دارد. تحصیلات در کبک، به طور ویژه، از نظر زمان آغاز ترم‌های تحصیلی و مدت زمان تحصیلات با دیگر نقاط کانادا متفاوت است. برای مثال، دانش آموزان دوره متوسطه را یک سال زودتر به اتمام می‌رسانند و باید پس از آن یک دوره اجباری پیش دانشگاهی عمومی و کالج حرفه‌ای (CEGEP) را پشت سر بگذارند و این روش سال اول دانشگاه را از بین می‌برد.

 

شهریه در کانادا

به طور کلی هزینه تحصیلات و شهریه‌ها در کانادا نسبت به دیگر مقاصد انگلیسی زبان، یاآنگلوفون (ایالات متحده، انگلیس و استرالیا) ارزان‌تر است اما هنوز هم نسبت به هزینه تحصیلات در برخی کشورها، گران‌تر محسوب می‌شود. با توجه به فرصت های زیاد کسب اقامت دایم کانادا از طریق تحصیل، بسیاری از خانواده این راه را به منزله سرمایه گزاری در آینده کاری و اقامتی فرزندان خود تلقی می کنند.

متوسط شهریه سالانه در کانادا برای دانشجویان مقطع کارشناسی از ۱۷,۳۳۷ دلار کانادا (۱۳,۳۵۰ دلار آمریکا) شروع می‌شود. دانشگاه‌های کانادا هزینه‌های خود را مشخص می‌کنند و هزینه تحصیل نیز به نوع دوره و موضوع رشته بستگی دارد. برای مثال شهریه‌ها در کانادا برای دانشجویان هنر و علوم انسانی پایین‌تر است و دانشجویان مهندسی و پزشکی باید هزینه‌های بیشتری بپردازند.

در اینجا بخوانید : شرایط مهاجرت به کانادا 

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

کمک هزینه تحصیلی در کانادا

بورس‌ها تحصیلی و کمک هزینه‌های تحصیلی برای دانشجویان بین‌المللی که مایل به تحصیل در کانادا هستند، در هر دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در دسترس است. این موارد شامل بورس‌های ویژه برای دستاوردهای ورزشی و آکادمیک و بروسیه‌های تحصیلی خاص می‌شود. همچنین می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی که دانشگاه هدف شما به طور ویژه در نظر گرفته است، درخواست دهید.

در هر شرایطی در نظر داشتن این نکته بسیار حایز اهمیت است که شما باید در اولین فرصت برای بورس تحصیلی درخواست کنید زیرا این بورسیه‌ها محدود و به دست آوردن آن‌ها بسیار رقابتی است. همچنین به متقاضیان بین‌الملی توصیه می‌شود تا در خصوص فرصت‌های بورسیه تحصیلات در خارج از کشور که توسط سازمان‌های کشورشان ارایه می‌شود، تحقیق کنند.

یک نمونه از منابع بورسیه‌های تحصیلی در کانادا، برنامه بورسیه تحصیلی مشترک‌المنافع کانادا است که بورسیه‌های تحصیلی را را به دانشجویان سایر کشورهای مشترک‌المنافع ارایه می‌دهد.

مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل
مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

ارایه درخواست برای دانشگاه‌های کانادا

هنگامی که لیست کوتاهی از دانشگاه‌های مورد نظر خود را تهیه کردید، قدم بعدی که باید بردارید این است که با دفتر بین‌المللی هر دانشگاه تماس بگیرید تا بتوانید از راهنمایی آن‌ها در طول مراحل درخواست استفاده کنید. شما باید به طور مستقیم نسبت به ارایه درخواست به هر انستیتو اقدام کنید زیرا یک سیستم درخواست متمرکز و مرکزی وجود ندارد.
روند درخواست برای دانشگاه‌های کانادا به طور کلی ساده است. اغلب موسسات آموزش عالی کانادا به مدرک دیپلم پایان دوران دبیرستان نیاز دارند. برخی استان‌ها نیز از متقاضی، تکمیل یک دوره‌ی ۴۰ ساعته خدمات داوطلبانه اجتماعی را درخواست می‌کنند (این مورد ممکن است از دانشجوی بین‌المللی انتظار نرود بنابراین برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه آموزشی مورد نظر خود تماس بگیرید). همچنین ممکن است از دانشجویان بین‌المللی درخواست شود تا در خصوص مهارت زبانی خود در زبان‌های انگلیسی و یا فرانسوی، مدرک ارایه دهند.

برای برخی از برنامه‌های دانشگاهی و تقریباً برای همه‌ی دانشجویان بین‌المللی، شما ملزم به تهیه مقاله یا اظهارنامه شخصی در مورد تجربه هستید. در این میان مدارک دیگری نیز ممکن است مورد نیاز باشد که در اینجا آن‌ها را نام می‌بریم: نامه‌های مرجع، نمونه فعالیت‌های غیر درسی در دانشگاه یا مدرسه، مدارک خدمات اجتماعی، مشارکت در کارهای ورزشی جزییات جوایز و بورس‌های تحصیلی که برنده شده‌اید.
برای تحصیل در کانادا، نیاز به دریافت مجوز تحصیلی دارید و این مجوز به عنوان ویزای دانشجویی کانادا در طول دوران تحصیل در اختیار شما خواهد بود. اگر برنامه تحصیلی و دوره‌ی آن کمتر از ۶ ماه طول می‌کشد نیاز به مجوز تحصیلی ندارید.

فرم پرسشنامه جهت درخواست ویزای تحصیلی

 جهت اطلاعات بیشتر با این شماره تماس بگیرید : ۰۹۰۱۶۹۰۷۸۲۹ رسولی

جهت درخواست مشاوره و ارسال فرم پرسشنامه شماره تماس خود را به ایمیل rasooli@jahangardan.com ارسال کنید.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید