شهرهای توریستی ایران

برترین شهرهای توریستی ایران

برترین شهرهای توریستی ایران : هر فردی با هدفی مشخص مسافرت می کند . بسیاری از افراد برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری ممتاز شهرهای مختلف، برخی برای تماشای طبیعت منحصربفرد، بسیاری برای آشنایی با فرهنگ مختص یک ناحیه و یا به دلیل های بیشمار دیگر به شهرها و کشورهای متفاوت سفر می‌کنند.

اما اگر تمام این دلیل ها را برای مسافرت داشته باشید، کشورمان ایران یکی از بهترین انتخاب ها برای سفر است. ایران به دلیل تاریخ غنی و شرایط جغرافیایی که از آن برخوردار است، تمامی اهداف شما از گردشگری را برطرف می‌سازد.

از دریای خزر تا خلیج فارس، تاریخ، فرهنگ و جاذبه‌های طبیعی ایران بی همتا و مثال نزدنی است. اگر شما نیز قصد سفر به هر یک از شهرهای ایران را دارید با خرید بلیط هواپیما  می‌توانید به مقصد مورد نظر خود سفر نمایید.

اما در این میان برخی از شهرهای ایران به دلیل جذب بیشتر گردشگران از سراسر ایران و جهان در زمره شهرهای توریستی ایران جای می‌گیرند. در ادامه تعدادی از برترین شهرهای توریستی ایران را به شما معرفی می‌کنیم. پس تا انتهای مقاله با جهانگردان همراه شوید.

برترین شهرهای توریستی ایران

تهران

هر چند تهران به عنوان شهری شلوغ و پرترافیک شناخته می‌شود اما همواره از لحاظ توریستی یکی از شلوغ‌ترین شهرهای ایران است. جدا از جاذبه‌های گردشگری و طبیعی تهران، به دلیل امکانات بالایی که این شهر دارد همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی بوده است. پس شما هم به ترافیک و دود تهران اهمیت ندهید و حتما به این شهر سفر کنید تا اوقات خوشی را در سفر به تهران سپری کنید. تهران علاوه بر داشتن موزه‌ها و کاخ‌های فراوان که نیازهای تاریخی شما را برطرف می‌کنند، گالری‌های هنری و کافه‌های بسیاری نیز دارد که می‌توانید حسابی در آن‌ها وقت بگذرانید. از میان برترین جاذبه های گردشگری تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

روستاهای اطراف تهران مثل روستای زرین دشت، روستای ابنیک، روستای افجه، روستای امامه، آبشار کلوگان تهران، دربند، تله سیژ دربند، پیست اسکی دیزین، پیست اسکی شمشک، کاخ موزه گلستان، کاخ سعدآباد، کاخ نیاوران، موزه آبگینه، موزه تماشاگه زمان، باغ موزه نگارستان، موزه ملی، موزه دفاع مقدس، عمارت مسعودیه، پارک آب وآتش، پل طبیعت، برج میلاد، میدان آزادی، باغ پرندگان تهران، سافاری پارک وحشت چیتگر، دریاچه چیتگر( خلیج فارس)، مجموعه تفریحی توچال، تله کابین توچال، بام تهران، کوشک احمدشاهی تهران، بازار بزرگ تهران، باغ موزه هنر ایرانی، باغ فردوس.

شهرهای توریستی ایران
شهرهای توریستی ایران

کلان شهر تهران، قلب تپنده ایران و یکی از شهرهای توریستی ایران است که همواره مورد توجه بسیاری از گردشگران خارجی نیز قرار می‌گیرد. تهران شهری است که در تمامی فصول سال شلوغ است. بنابراین بهترین زمان برای سفر به تهران عید نوروز است که این شهر خلوت می‌شود و میزان آلودگی آن به حداقل می‌رسد. در نتیجه می‌توانید شاهد آسمان آبی و زیبای تهران باشید و از تخفیفات عمده‌ای که برای هتل‌های تهران و تفریحات این شهر در نظر گرفته می‌شود نهایت استفاده را ببرید.

شیراز

شیراز شهر عشق، ادبیات، تاریخ و باغ‌های ایرانی است. شیراز زادگاه دو شاعر بلند آوازه و نامدار ایرانی حافظ و سعدی و مرکز فرمانروایی امپراطوری هخامنشی است. شیراز پایتخت کهن ایران و بیش از دو هزار سال قلب کشور در فرهنگ ایرانی بوده است. شیراز شهری است که ویرانه‌های تخت جمشید (پرسپولیس) گویای قدمت و اصالت آن است. از میان جاذبه‌های گردشگری شیراز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

تخت جمشید، آرامگاه کوروش، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، آرامگاه شاه شجاع، آرامگاه خواجوی کرمانی، باغ هفت تنان شیراز، آرامگاه شاه چراغ، بازار وکیل، حمام وکیل، مسجد وکیل، سرای مشیر، باغ جهان نما، باغ ارم شیراز، مسجد عتیق شیراز، مسجد نصیرالملک شیراز، دروازه قرآن شیراز، عمارت دیوانخانه شیراز، عمارت کلاه فرنگی شیراز، ارگ کریمخانی، باغ نارنجستان قوام، خانه زینت الملک، باغ دلگشا.

شهرهای توریستی ایران

شیراز یکی از شهرهای توریستی ایران است که در تمامی فصول سال گردشگران بسیاری را به سوی خود می‌کشاند، اما قطعا بهترین فصل سال برای سفر به این شهرِ سراسر زیبایی فصل بهار است. فصلی که شکوفه‌های بهارنارنج‌ زیبایی آن را چندین برابر و عطر آن‌ها مشامتان را نوازش می‌کند.

اصفهان

اصفهان یکی از توریستی‌ترین شهرهای ایران و بی شک یکی از زیباترین شهرهای جهان است. بی دلیل نیست که لقب« اصفهان، نصف جهان» را به این شهر بی‌همتا داده‌اند. اصفهان سومین شهر بزرگ ایران است که در زمان صفویه پایتخت ایران بود و به همین بسیاری از بناهای منحصر به فرد، از این دوران در اصفهان بر جای مانده است. معماری خارق‌العاده اصفهان، پل‌ها، مساجد و مناره‌های تاریخی آن و مهم‌تر از همه این‌ها میدان نقش جهان که همانند جواهری در این شهر می‌درخشد، همگی باعث شهرت اصفهان شده‌اند. از میان برترین جاذبه‌های گردشگری اصفهان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهرهای توریستی ایران
شهرهای توریستی ایران

کاخ چهلستون اصفهان، میدان نقش جهان( میدان امام) اصفهان، بازار قیصریه اصفهان، عمارت عالی قاپو اصفهان، مسجد امام اصفهان، مسجد شیخ لطف‌ اله اصفهان، مسجد جامع اصفهان، کاخ هشت بهشت اصفهان، پل خواجو اصفهان، سی و سه پل اصفهان، کلیسا و موزه وانک اصفهان، آتشگاه اصفهان، منارجنبان اصفهان، مسجد حکیم اصفهان، مسجد سید اصفهان، کاروانسرای عباسی، محله جلفا اصفهان، بازار قیصریه اصفهان، زاینده رود، مدرسه چهار باغ اصفهان، آکواریوم اصفهان، کوه صفه، چهار باغ عباسی، پارک جنگلی ناژوان، باغ پرندگان اصفهان، باغ گل‌ها اصفهان.

تبریز

تبریز با تاریخی در حدود ۵۰۰۰ سال، مانند جواهری در شما ایران خودنمایی می‌کند. تبریز قطب علمی و فرهنگی و پایتخت فرش ایران است. علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و گردشگری بی‌نظیر شهر تبریز، بازار بزرگ این شهر که بزرگترین بازار سرپوشیده دنیا محسوب می‌شود و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، همگی باعث تحسین این شهر می‌شوند. زیبایی‌های این شهر به قدری شهره است که مردم تبریز اصفهان را نیمی از جهان و تبریز را نیمی دیگر از جهان می‌دانند و معتقدند اگر تبریز نبود اصفهان کل جهان بود. از میان برترین جاذبه‌های گردشگری تبریز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهرهای توریستی ایران
شهرهای توریستی ایران

بازار تبریز، موزه قاجار، مسجد کبود (مسجد جهانشاه)، ارگ علیشاه (ارگ تبریز)، مسجد جامع تبریز (مسجد جامع کبیری)، موزه آذربایجان، مقبره الشعرا (قبرستان سرخاب)، پارک ائل گلی (شاه گلی)، میدان ساعت، روستای کندوان، کلیسای استفانوس مقدس، پارک کوهستانی عون بن علی (عینالی)، کویر قوم تپه تبریز، قبرستان تاریخی پینه شلوار، پارک ملی کنتال، جنگل ارسباران، بازار فرش تبریز، خانه علی موسیو، خانه مشروطه، کلیسای کاتولیک‌ها.

یزد

یزد شهر بادگیرها و اولین شهر خشتی جهان، با تاریخ کهن، غذاهای لذیذ و مردم خونگرم و مهربانی که دارد یکی از پرترددترین شهرها در میان گردشگران ایرانی و خارجی است. قدمت شهر یزد به زمان ساسانیان برمی‌گردد و مرکز ‌آتشکده‌ها و آیین زرتشتی است. معماری منحصر به فرد شهر یزد در محاصره زیبایی‌های کویر در آمده است. مارکوپولو هم از یزد که روزگاری گذرگاهی در جاده ابریشم بوده، دیدن کرده است. در سفر به یزد به یاد داشته باشید که ابتدا بادگیرهای باستانی این شهر را تحسین کنید و بعد، از خوردن شیرینی های بی‌نظیر این شهر سراسر لذت شوید. از میان برترین جاذبه‌های گردشگری یزد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

شهرهای توریستی ایران
شهرهای توریستی ایران

مسجد جامع یزد، میدان وقت الساعت، میدان امیر چخماق، باغ دولت‌ آباد، خانه لاری‌ها، تنها آب انبار شش بادگیر جهان، مدرسه ضیائیه(زندان اسکندر)، ساباط و بادگیر، نخل امیر چخماق، آتشکده ورهرام، برج خاموشان، برج و باروی قدیم شهر، بقعه دوازده امام، موزه آب یزد، عمارت بوستان ناجی، عمارت قصر آینه خانه تهرانی‌ها، بازار و حمام خان، خانه ملک التجار، میدان مارکار.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید