1 شرایط مهاجرت به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا

شرایط مهاجرت به کانادا، با توجه به شیوه ی که برای مهاجرت انتخاب می‌کنید متفاوت می باشد. هر کدام از شیوه های مهاجرتی؛ شرایط، قوانین و مدارک خاص خود را نیاز دارد.

برای نمونه: اگر می‌خواهید با ویزای تحصیلی وارد  کشور کانادا شوید، سطح زبان انگلیسی یا زبان فرانسه مورد نیاز برای شما، با فردی که از طریق  سرمایه‌گذاری وارد کانادا می‌شود، یکسان نیست. بعضی از شرایط اقامت در کانادا عمومی می باشد و برای چند روش یا همه روش‌های مهاجرتی یکی است.

پاسپورت کانادا

پاسپورت کانادا یکی از معتبرترین پاسپورت‌های دنیا است. طبق جدیدترین رتبه‌بندی موسسه‌ Passport Index: پاسپورت کانادا رتبه ۱۶ قدرتمندترین پاسپورت‌های دنیا را در اختیار دارد. رنکینگ Henley Passport Index هم پاسپورت کانادا را در رتبه ۹ قدرتمندترین پاسپورت‌های دنیا قرار داده است.

با داشتن پاسپورت کانادا می‌توانید به ۱۱۳ کشور بدون ویزا و با ویزا پس‌از ورود سفر کنید. قدم اول در اخذ پاسپورت کانادا، اخذ اقامت این کشور است. بعد از اقامت در کانادا به‌مدت ۳ سال، می‌توانید برای شهروندی این کشور درخواست دهید. این ۳ سال اقامت باید در ۵ سال منتهی به ارائه درخواست شهروندی شما باشد.

در ادام در جهانگردان دو سوال از پرتکرارترین سوال‌های بخش شرایط مهاجرت به کانادا را بررسی می نماییم.

آیا مهاجرت به کانادا بدون مدرک زبان امکان پذیر است ؟

بله! روش‌های معدودی مانند ICT کانادا نیازی به مدرک زبان ندارند. اما به‌طور کلی برای مهاجرت به کانادا باید دانش زبان انگلیسی یا فرانسه داشته باشید.

حداکثر سن برای مهاجرت به کانادا چقدر است؟

محدودیت سنی برای بیشترِ روش‌های مهاجرت به کانادا وجود ندارد. اما داشتن سن مناسب می‌تواند شانس اخذ ویزا را برای شما بالا ببرد. برای مثال در اکسپرس انتری، سنین ۳۵-۱۸ سال بیشترین امتیاز را از بخش سن می‌گیرند.

شرایط مهاجرت به کانادا
شرایط مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا با توجه به روشی که برای رفتن انتخاب می‌کنید متفاوت است. هزینه‌های مهاجرت به کانادا را می‌توان به ۲ دسته تقسیم‌بندی کرد:

هزینه‌های دولتی بررسی پرونده، انگشت نگاری، سفارت، آزمایش‌های مورد نیاز، صدور ویزا و اجازه اقامت
هزینه‌های وکیل، پیگیری پرونده، ترجمه مدارک و …

هزینه‌ها، با رفتن به کانادا باز هم گریبان‌گیر شما خواهند بود! در واقع هزینه زندگی در کانادا هم یکی از دغدغه‌های متقاضیان مهاجرت به این کشور است.

شرایط مهاجرت به کانادا
شرایط مهاجرت به کانادا

مدرک زبان مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا

یکی از دغدغه‌های اصلی متقاضیان مهاجرت، مدرک زبان است. کانادا یک کشور دو زبانه است و زبان انگلیسی و فرانسوی هر دو زبان رسمی و پرکاربرد در این کشور هستند.

۳ نوع آزمون و مدرک زبان برای مهاجرت به کانادا مورد تایید است:

آیلتس (IELTS)
سلپیپ (CELPIP)
تِف (TEF)
با آیلتس احتمالا آشنایی دارید!

سلپیپ (CELPIP):
سلپیپ مخفف Canadian English Language Proficiency Index Program است. این آزمون توسط اداره مهاجرت کانادا تهیه شده و مختص مهاجرت به کاناداست.

تِف (TEF):
تِف مخفف (Test d’évaluation du français) است و برای تعیین سطح مهارت زبان فرانسه طراحی شده است.

شرایط مهاجرت به کانادا
شرایط مهاجرت به کانادا

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا

بعضی از مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا با توجه به روش مهاجرتی متفاوت است. مثلاً برای تحصیل در کانادا باید مدارک تحصیلی، ریزنمرات و نامه پذیرش دانشگاه را به‌همراه داشته باشید.

اما بعضی مدارک، عمومی است و برای اخذ ویزای کانادا و رفتن به این کشور مورد نیاز است:

  • اصل و کپی پاسپورت معتبر و مدت‌دار
  • گواهی سوء پیشینه
  • اصل و کپی مدارک شخصی (شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت یا معافیت (برای آقایان))
  • مدارک معتبر سوابق کاری و سابقه‌بیمه
  • نامه تمکن مالی معتبر صادره از بانک
  • مدرک معتبر و مدت‌دار زبان انگلیسی یا فرانسوی (CELPIP, IELTS, TEF, TOEFL)
  • عکس دیجیتالی

برای بعضی از روش‌های مهاجرتی هم این مدارک مهم هستند:

  • مدارک تحصیلی
  • نامه پذیرش دانشگاه
  • دعوت‌نامه استانی کانادا
  • نامه جاب آفر
  • مدارک ازدواج یا طلاق
  • مدرک داشتن حامی یا خانواده درجه یک در کانادا

البته به طور معمول بیشتر این مدارک باید ترجمه و تایید گردد . طبیعی است که در روند اخذ ویزا، مدارکی از شما بخواهند که در این لیست بالا نباشد. تکمیل فرم‌های مربوطه و ارائه رسید پرداخت هزینه‌های دولتی هم جزو همین مدارک به حساب می آید.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید