فرودگاه فهد عربستان

فرودگاه فهد عربستان از شهر تهران هم بزرگتر است !

فرودگاه فهد عربستان از شهر تهران هم بزرگتر است

جهانگردان:  فرودگاه شاه فهد در شهر دمام عربستان به‌عنوان یکی از بزرگترین و باشکوه‌ترین فرودگاه‌ها در جهان شناخته می‌شود. این فرودگاه که به نام فهد بن عبدالعزیز شناخته می‌شود و توسط مردمان عربستان سعودی به بهره‌برداری رسیده، به عنوان سومین مرکز هوایی با ابهت و عظمت در این کشور شناخته می‌شود. یک نکته جالب این است که در این فرودگاه که در شهر دمام واقع شده و شهری است که اکثریت جمعیت آن از اقشار شیعه تشکیل شده، پروازهای فراوانی بین شهرهای ایرانی مانند تهران، شیراز، مشهد و اصفهان انجام می‌شود. ما تمام توجه خود را به این فرودگاه شاه فهد معطوف کرده‌ایم و قصد داریم شما را با جنبه‌های مختلف و پنهانی آن آشنا سازیم.

فرودگاه فهد عربستان فقط یک فرودگاه نیست !

فرودگاه بین‌المللی ملک فهد یا فرودگاه فهد عربستان، که به نام فرودگاه بین‌المللی دمام هم شناخته می‌شود، در شهر دمام واقع شده است. این شهر که در مرکز استان شرقی عربستان سعودی قرار دارد، یکی از شهرهای با جمعیت شیعه‌نشین محسوب می‌شود. فرودگاه بین المللی فهد با مساحتی معادل ۷۷۶ کیلومتر مربع، به لحاظ حجم مسافر، سومین فرودگاه بزرگ در عربستان به شمار می‌رود.

همانطور که قبلاً اشاره شد، این فرودگاه به نام پادشاه فهد بن عبدالعزیز نامگذاری شده است. ساخت و تکمیل آن چندین سال به طول انجامید و اولین پرواز تجاری خود را در سال ۱۹۹۹ انجام داد. این مطلب جالب است که این فرودگاه بزرگ و بین‌المللی توسط شرکت فرودگاه‌های دمام (DACO) اداره می‌شود و طی سال، بیش از ۱۰ میلیون مسافر را پذیرایی و جابجا می‌کند.

فرودگاه فهد عربستان
فرودگاه فهد عربستان
با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید