هشدارهای قوه قضائیه برای سفرهای خارج از کشور

هشدارهای قوه قضائیه برای سفرهای خارج از کشور

هشدارهای قوه قضائیه برای سفرهای خارج از کشور : 

به گزارش جهانگردان علیرضا ساوری، مشاور ارشد و رئیس دبیرخانه شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، با اشاره به برخی هشدارهای جدی هنگام سفر به خارج از کشور در قالب‌های گردشگری یا اقامتی، آگاهی از این هشدارها را با هدف پیشگیری از بروز حادثه برای هموطنانی که قصد سفر به خارج از کشور را دارند، ضروری دانست و اظهار کرد:

در هنگام سفر خارجی برخی مشکلات برای هموطنان ایرانی بروز می‌کند که در بعضی موارد ناخواسته منجر به بازداشت یا محکومیت آنان می‌شود، لذا آگاهی از برخی اطلاعات کلی با هدف پیشگیری از تکرار حوادث برای سایر هموطنان حائز اهمیت است.

ساوری نسبت به این موضوع هشدارد که هموطنان در طول سفر خارجی در قالب توریستی یا اقامتی نباید به‌هیچ‌وجه بسته یا امانتی تحت عنوان دارو یا هر عنوان دیگر از «اشخاص ناشناس» حتی ایرانیان، برای انتقال به کشور مقصد قبول کنند. وی افزود:

همچنین همراه داشتن گذرنامه معتبر، تهیه بلیط برگشت از ایران، همراه داشتن ارز کافی، تکمیل اظهارنامه ارزی در صورت داشتن بیش از ۱۰ هزار دلار هنگام ورود به کشور خارجی، همراه داشتن یک نسخه کپی از گذرنامه، بلیط و سایر مدارک برای مسافرت خارجی ضروری است.

رئیس کمیته پیشگیری از جرائم ایرانیان خارج از کشور با تاکید بر لزوم در اختیار داشتن تلفن‌های ضروری، به‌ویژه تلفن پلیس و سفارت ایران، توسط مسافران سفرهای خارجی، اظهار داشت:

حتی‌المقدور به صحنه‌های تجمع، تظاهرات خیابانی، درگیری و امثال آن نزدیک نشوید و در صورت بازداشت حتما موضوع را به سفارت اطلاع دهید.

هشدارهای قوه قضائیه برای سفرهای خارج از کشور
هشدارهای قوه قضائیه برای سفرهای خارج از کشور

علیرضا ساوری با تاکید بر ضرورت پرهیز از هرگونه نزاع و درگیری در کشورهای خارجی، از تعقیب جنبه عمومی جرم در بسیاری از کشورها حتی در صورت وقوع سازش و صلح در درگیری خبر داد و گفت:

هنگام خرید حتی‌الامکان از کارت‌های اعتباری به‌جای وجه نقد استفاده کنید و پس از خرید برچسب مخصوص فروشگاه روی کیسه‌های خرید را تا رسیدن به محل اقامت جدا نکنید و رسید خرید را نگهداری کنید. هموطنان در مورد وعده‌های فریبنده و وسوسه‌انگیز از قبیل اخذ اقامت، مساعدت در کاریابی، تجارت، تهیه روادید اروپا، تهیه روادید کار، گذرنامه جعلی و… هوشیار باشند. این پیشنهادها معمولا از سوی عوامل قاچاقچیان مطرح می‌شود و قبول آن‌ها حوادث بسیار تلخ و جبران‌ناپذیری به‌دنبال دارد. این‌گونه افراد اغلب قربانیان خود را در برخی جرائم مشارکت می‌دهند و پس از اخذ پول، موجبات بازداشت آن‌ها را فراهم می‌کنند.

در این جا بخوانید : لغو ویزای ایران از مبدا قطر همزمان با جام جهانی

مشاور ارشد معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در پایان هشدار داد که در حال حاضر بسیاری از هموطنان به‌دلیل ناآگاهی از بسیاری از موضوعات و قوانین سایر کشورها در هنگام عزیمت به مسافرت خارج از کشور از سوی پلیس کشور ثالت دستگیر و در زندان‌های آن‌ها تحمل کیفر می‌کنند.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید