هاستل چیست

هاستل چیست و چه امکاناتی دارد ؟

هاستل چیست ؟

هاستل چیست : هاستل ها به مکان هایی گفته می شوند که باید آن ها را با افراد دیگر به اشتراک بگذارید. در هر اتاق می تواند ۲ تا ۲۰ تخت قرار گیرد. با این که قیمت هاستل بسیار پایین است، اما باید توجه داشته باشید که اتاق ها عمومی هستند و باید آن را با بقیه به اشتراک بزارید. در ادامه در جهانگردان شما را با امکانات هاستل ها بیشتر آشنا می کنیم پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چه کسانی باید هاستل اجاره کنند؟

اگر فرد معاشرتی هستید و دوست دارید با افرادی از فرهنگ های بیگانه آشنا شوید، هاستل بهترین انتخاب برای شما است. بیشتر کسانی که هاستل را انتخاب می کنند دانش آموزان، افراد تنها و فریلنسرهایی هستند که مکانی برای زندگی ندارند.

امروزه هاستل ها هم تغییرات زیادی کرده اند تا شرایط اقامت برای مهمانان بهتر شود. پس ممکن است که شما در اقامت در هاستل اشخاص مختلف با سن و سال های متفاوتی را ملاقات کنید.

امکانات و خدمات هاستل

یکی از نکاتی که در هنگام اقامت در هاستل باید توجه کنید این است که سرویس های بهداشتی همگانی هستند. همین طور آشپزخانه نیز در حالت اشتراکی است، پس شما باید برای خود آشپزی کنید. همین طور در بعضی از هاستل ها امکان شستن لباس هم مهیا شده است.

تعدادی از هاستل ها هستند که امکانات بیشتری را در اختیار شما قرار می دهند که جمله آن ها می توان به اینترنت رایگان، صبحانه و کتابخانه اشاره کرد. البته تعدادی از هاستل ها هم هستند که می توانید در آن ها اتاق تک نفره رزرو کنید. اما با این حال قیمت آن ها بیشتر است.

هاستل چیست
هاستل چیست

امکاناتی که در هاستل ها وجود ندارد

در این اقامتگاه سرویس نظافتی در کار نیست، پس نمی توانید انتظار مستخدم داشته باشید و همین طور احتمال وجود تلویزیون بسیار کم است. لازم به ذکر است که تعدادی از هاستل ها در قبال حوله و ملحفه از شما هزینه جداگانه ای دریافت می کنند.

آیا هاستل ها امن هستند؟

این اقامتگاه ها را می توان به اندازه هتل ها ایمن دانست و کسی نمی تواند یواشکی وارد آن ها شود. همین طور کسانی که هاستل اجاره می کنند، باید مدارک معتبری را به مسئول هاستل تحویل دهند، پس اگر مشکلی پیش بیاید به راحتی می توان آن را پیگیری کرد.

همین طور از آن جا که همواره عده ای درون اتاق هستند امکان دزدیده شدن وسایل شما وجود ندارد، با این حال بهتر است به چمدان خود قفل بزنید. همین طور در خود این اقامتگاه ها هم کمدهایی وجود دارند که به صورت قفل دار هستند و می توانید وسایل خود را در آن ها قرار دهید.

علاوه بر این قبل از رزرو اتاق در هاستل می توانید نظرات سایر مهمانان را در اینترنت بخوانید تا از امکانات و خدمات آن ها مطمئن شوید.

هاستل چیست
هاستل چیست

ساعت خاموشی در هاستل

تعدادی از هاستل ها هستند که برای بالا بردن امنیت ساعت مشخصی را تعیین می کنند که امکان ورود و خروج بعد از آن ساعت محدود می شود. البته چنانچه تصور می کنید در این خصوص برای شما مشکلی ایجاد می شود. حتما قبل از رزرو اتاق از مسئول هاستل درباره این موضوع سوال کنید.

نکات ضروری درباره هاستل

بهتر است تا ابتدا هاستل را برای یک شب رزرو کنید چون ممکن است در آن احساس ناراحتی کنید. پس روز بعد می توانید اقامتگاه خود را عوض نمایید. اما اگر مشکلی نداشتید می توانید اقامت خود را افزایش دهید. این نوع اقامتگاه ها اتاق های مختلفی را به مسافران ارائه می دهند. پس بهتر است تا پیش از رزرو به طور کامل آن ها را بررسی و از سطح خدمات مطمئن شوید.

همانطور که گفتیم هاستل ها خدمات چندانی ندارند پس حتما به همراه خود حوله، شامپو و دیگر وسایل بهداشتی داشته باشید. همین طور اگر برای ملحفه هزینه اضافی دریافت می شود قبل از سفر آن ها را هم در چمدان خود قرار دهید. همین طور دمپایی نیز با خود ببرید.

چنانچه از سروصدا بیزارید و نیاز به استراحت دارید. بهتر است تا با خود چشم بند داشته باشید تا از نور اتاق اذیت نشید. همچنین گوش گیر هم سبب می شود تا بدون نگرانی نسبت به سروصداها بتوانید خواب آرامی داشته باشید.

همان طور که شما می خواهید در هاستل آرامش داشته باشید این قضیه برای هم اتاقی های شما هم مهم است. پس هرگز در شب ها ایجاد مزاحمت نکنید و برای رفتن به سرویس سروصدا راه نندازید.

چنانچه با کسانی که در اتاق شما هستند، مشکل دارید یا می خواهید اتاق خود را عوض کنید، باید این موضوع را به مسئول هاستل اطلاع دهید تا اگر امکان عوض کردن اتاق وجود دارد، برای شما انجام شود.

هاستل چیست
هاستل چیست

 هاستل ها در ایران

موضوع هاستل ها حتی در ایران خودمان هم مطرح است و امروزه می توانید شاهد اقامتگاه های مختلفی باشید که در گوشه و کنار کشور وجود دارند و از لحاظ قیمت هم مناسب هستند. همین مورد باعث شده تا هاستل به یکی از انتخاب های جذاب برای گردشگران تبدیل شود.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید