مراکز خرید شیراز

مراکز خرید شیراز ،مراکز خرید شیراز از لوکس تا سنتی

مراکز خرید شیراز

شیراز از آن شهرهایی‌ است که چند بار دیدنش هم کم است. آن‌قدر جاهای دیدنی دارد و با خانه‌های قدیمی، باغ‌های باصفا و البته حافظیه و سعدیه شما را مشغول می‌کند، که چند روز سفر به‌سرعت باد می‌گذرد. اما سفر بدون خرید و سوغات چیزی کم دارد، مخصوصا سوغات شیراز که وصفش را حتما شنیده‌اید. ممکن است پرسه‌زدن در بازارهای قدیمی را دوست داشته باشید. شاید هم از گردش در مرکزخریدهای مدرن و امروزی لذت می‌برید. ما از مراکز خرید شیراز برای شما نوشته‌ایم پس تا انتهای مقاله با جهانگردان همراه شوید.

مرکز خرید خلیج فارس

اگر بخواهیم از مرکزخریدهای امروزی شیراز حرف بزنیم، نوبت اول به مجتمع خلیج‌فارس می‌رسد. مجتمعی عظیم که خارج شهر قرار گرفته و بسیار وسیع است. معماری خلیج‌فارس از دوره هخامنشی الهام گرفته، این نکته را با دیدن ستون‌های باشکوه ورودی مجتمع متوجه می‌شوید. البته اینجا همه‌چیز مدرن و بزرگ به‌ نظر می‌رسد.

حدود ۲ هزار و ۵۰۰ فروشگاه در مجتمع خلیج‌فارس پیدا می‌شود که انواع کالاها را می‌فروشد، مثل پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم برقی، لوازم آرایشی و بهداشتی و البته خوراکی. میان این فروشگاه‌ها برندهای شناخته‌شده‌ای مثل کوتون، زارا و دفکتو پیدا می‌کنید. البته فروشگاه‌ها دسته‌بندی نشده‌ است و اگر دنبال کالای خاصی باشید، احتمالا مجبورید همه‌ راسته‌ها را بگردید.

مراکز خرید شیراز
مراکز خرید شیراز

اما اینجا فقط مرکزخرید نیست، هایپر مارکت، شهربازی، مجموعه سینمایی و فودکورت هم دارد. بنابراین، می‌توانید بعد از خرید، فیلم تماشا کنید و در آخر به رستوران بروید. از وجود شهربازی، سالن بیلیارد و بولینگ هم غافل نشوید. امکانات دیگری مثل بانک، تاکسی سرویس، خشک‌شویی، کارواش و پیشخوان دولت هم در اینجا وجود دارد تا مجموعه از هر نظر کامل باشد.

پارکینگ ۶ طبقه این مجتمع ۱۵ ورودی و ۱۰ خروجی دارد، پس حتما محل پارک ماشین را به‌خاطر بسپارید تا موقع برگشت گیج نشوید.

آدرس: محور شمالی جاده شیراز به سپیدان، ابتدای ورودی شهر جدید صدرا

مرکز خرید زیتون

مرکز خرید زیتون در شهر شیراز، بزرگترین مجتمع خرید در جنوب شرق ایران است. این مجتمع دارای بیش از ۳۰۰ فروشگاه و برند معتبر محلی و بین‌المللی است که محصولات متنوعی از جمله لباس، تجهیزات خانگی، مواد غذایی، لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای دیجیتال، کتاب، ورزشی و … را ارائه می‌کنند. همچنین، در این مجتمع سینما، رستوران، کافی شاپ و شهربازی نیز وجود دارد که برای تفریح و سرگرمی خانواده‌ها بسیار مناسب است.

مراکز خرید شیراز
مراکز خرید شیراز

آدرس: چهارراه ۱۵ خرداد (پارامونت)

 

مرکز خرید ستاره فارس شیراز

اگر از میان مراکز خرید شیراز حرف از راحتی خریدکردن در میان باشد، مرکز خرید ستاره فارس را به یاد بیاورید. این مجموعه توانسته‌است به عنوان یکی از مراکز خرید معروف شیراز، باب میل گردشگران ایرانی و غیر ایرانی بسیاری قرار بگیرد. در مرکز خرید ستاره فارس، ۴۰۰ واحد جمع شده‌اند تا طیف وسیعی از سلیقه‌ها را با محصولات متنوع پوشش دهند. در این مجموعه، با دیدن اجناس متنوع در پشت ویترین‌های جذاب، بعید است بتوانید بر وسوسه خریدکردن غلبه کنید!

اقلامی مانند پوشاک، طلا، ساعت، لوازم آرایشی و بهداشتی، تجهیزات دیجیتال و مواد غذایی، در آن به فروش می‌رسند. البته با توجه به کیفیت خوب محصولات، قیمت بالا هم دور از انتظار نیست! شهربازی ستاره فارس، یکی از بزرگترین شهربازی‌های سرپوشیده در شیراز است که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد و همه در آن سرگرم می‌شوند. رستوران و فست‌فود این مرکز خرید شیراز، انواع غذاهای چینی، آسیایی، ایتالیایی، مکزیکی، دریایی، هندی، کنتاکی را سرو می‌کنند که یک شکم‌گردی کامل را می‌توان با آن‌ها تجربه کرد.

مراکز خرید شیراز
مراکز خرید شیراز

آدرس : شهر شیراز، عفیف‌آباد شمالی، خیابان عفیف‌آباد، مرکز خرید ستاره فارس

 

مجتمع تجاری نگین فارس

برای خرید پوشاک زنانه و مردانه، کمی پاساژ‌گردی و البته غذاخوردن، می‌توانید به مجتع تجاری نگین بروید. اینجا بیشتر پوشاک و عطر می‌فروشند، اما طلا و جواهرات هم پیدا می‌کنید. قیمت‌ها بالاتر از متوسط است، اما لباس‌ها شیک و ارزنده‌ است. بعد از خرید می‌توانید سری به طبقه شهربازی بزنید که هم برای بچه‌ها جذاب است و هم بزرگ‌تر را با بولینگ و بیلیارد مشغول می‌کند. نگران گرسنگی هم نباشید که فودکورت این مجموعه در دسترس است.

نشانی: کوی وحدت معالی‌آباد، بلوار پرستار

 

بازار وکیل شیراز

از هر کدام از مراکز خرید شیراز هم که بگذریم، از گشت‌وگذار در بازار وکیل نمی‌توان گذشت. کمتر کسی است که نام بازار وکیل را نشنیده باشد. با گذشت سال‌ها از تاسیس این بازار توسط کریم‌خان زند، هنوز هم کاربری تجاری خود را حفظ کرده‌است و حال و هوای دلپذیری دارد. بازار وکیل به عنوان سنتی‌ترین و قدیمی‌ترین عضو بهترین مراکز خرید در شیراز، در مرکز شهر قرار گرفته‌است و از طریق ورودی‌های موجود در خیابان‌های زند، طالقانی و لطفعلی‌خان زند، می‌توان به آن قدم گذاشت.

شمشیرگرها، بازار بزازان، بازار مسگرها، بازار کلاهدوزها چند نمونه از بخش‌های بازار وکیل هستند. از برجسته‌ترین کالاهایی که در سنتی‌ترین مرکز خرید شیراز به فروش می‌رسد، باید به فرش‌های دستبافت ایرانی، پارچه‌های گل منگلی رنگارنگ، زیورآلات سنتی، صنایع دستی، عرقیات و گیاهان کوهی، لباس‌های محلی شیرازی و صدها کالای دیگر اشاره کرد.

مراکز خرید شیراز
مراکز خرید شیراز

برتری بازار وکیل نسبت به دیگر پاساژهای شیراز و مراکز خرید شیراز، امکان تهیه سوغاتی از هر نوع است.

آدرس : شهر شیراز، خیابان زند، ضلع شرقی میدان شهرداری

خرید بلیط هواپیما شیراز

بازار حاجی شیراز

بازار حاجی شیراز نه تنها از قدیمی‌ترین و سنتی‌ترین مراکز خرید شیراز است، بلکه یک جاذبه تاریخی هم محسوب می‌شود. قدمت این بازار به حدود ۱۰۰۰ سال قبل برمی‌گردد و دوره‌های زیادی را از تاریخ به خود دیده‌است. بازار حاجی شیراز به دست قوام‎‌الدین حسن ساخته شده و از زمان دیلمیان در کنار مردم این شهر حضور دارد. از کالاهای متنوعی که در این بازار به فروش می‌رسند، باید به لباس‌های محلی و سنتی، ترمه و محصولات خشکبار اشاره کرد. اگر عاشق سوغاتی و وسایل سنتی هستید، بازار حاجی بهشتی برای آن‌هاست.

آدرس : شهر شیراز، خیابان لطفعلی‌خان زند، بازار حاجی شیراز 

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید