54634359 a87a 4241 acab 105642655076 فعالیت مجدد قطار گردشگری مازندران همزمان با افتتاحیه رویداد ساری 2022

فعالیت مجدد قطار گردشگری مازندران همزمان با افتتاحیه رویداد ساری ۲۰۲۲

فعالیت مجدد قطار گردشگری مازندران همزمان با افتتاحیه رویداد ساری ۲۰۲۲

طبق اعلام سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران مهمانان خارجی افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲ با قطار گردشگری مازندران ساری را به مقصد تهران ترک می‌کنند.

مهدی ایزدی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از جابه‌جایی مهمانان خارجی افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری۲۰۲۲ در مسیر برگشت به تهران به‌جای سفر هوایی خبر داد. هدف از این تصمیم نشان دادن جایگاه مهم راه‌آهن شمال به‌عنوان یکی از جاذبه‌های مستقل و کم‌نظیر گردشگری در ایران و نیز آشنایی با بخشی از جذابیت‌های گردشگری ریلی این استان عنوان شده است.

وی افزود:

امروز همراه با قائم‌مقام استاندار در شورای سیاستگذاری رویداد ساری ۲۰۲۲ و همچنین مدیرکل راه‌آهن شمال بازدیدی از این مسیر ریلی که یکی از جاذبه‌های ثبت شده ایران در میراث جهانی است، داشتیم تا برای مقدمات از سرگیری فعالیت قطار گردشگری مازندران تصمیمات لازم اتخاذ شود.

 

فعالیت مجدد قطار گردشگری مازندران همزمان با افتتاحیه رویداد ساری 2022

این مقام مسئول خاطرنشان کرد:

هماهنگی‌های لازم برای سفر ریلی مهمانان خارجی افتتاحیه رویداد ساری۲۰۲۲ از مبدأ ساری به مقصد تهران انجام شده و قرار است قطار ویژه گردشگری روز پایان برنامه افتتاحیه در ایستگاه راه‌آهن ساری مستقر شود و مهمانان را از این مسیر زیبای ریلی به‌سمت تهران ببرد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد:

البته این سفر قرار نیست به‌صورت یک‌سره و بدون توقف انجام شود. بلکه نقاطی در مسیر به‌عنوان بخشی از جاذبه‌های این مسیر ریلی شناسایی شدند که مهمانان در این نقاط پس از توقف قطار توسط راهنماهای گردشگری با این جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و ریلی آشنا می‌شوند.

ایزدی افزود:

راه‌آهن سراسری ایران یکی از آثار ثبت شده در میراث جهانی است که بیشترین زیبایی و جاذبه‌های آن اعم از طبیعی، سازه‌ای و تاریخی در مازندران قرار دارد. از ابتدای طراحی رویداد ساری ۲۰۲۲ نیز نگاه ویژه‌ای به بهره‌برداری از این ظرفیت وجود داشت و اکنون با این برنامه‌ریزی قصد داریم توجه مهمانان خارجی و سفرای کشورهای همسایه را به این جاذبه مهم تاریخی، مهندسی و پیوند خورده با طبیعت و فرهنگ منطقه بیشتر آشنا کنیم.

مراسم افتتاحیه رویداد بین‌المللی ساری ۲۰۲۲، بیستم اردیبهشت‌ماه جاری با حضور سفرای کشورهای عضو اکو و همچنین مسئولان این سازمان همکاری‌های اقتصادی به‌طور رسمی برگزار خواهد شد.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید