11 فاصله تهران تا شیراز

فاصله تهران تا شیراز چند کیلومتر است؟

فاصله تهران تا شیراز چند کیلومتر است؟

شیراز مرکز استان فارس می باشد که جز شهرهای زیبا و تاریخی ایران بحساب می آید که هر ساله نظر تعداد زیادی از گردشگران را به خود جلب می نماید. فاصله تهران تا شیراز ۹۳۰ کیلومتر است که زمان و مسافت بسته به انتخاب نوع مسیر و وسیله نقلیه متفاوت می باشد.

از شیراز تا تهران چند ساعت طول می کشد؟

برای طی کردن مسیر تهران تا شیراز شما باید روش سفر خود را مشخص کنید که در زیر روش های رسیدن به شیراز را با مدت زمان به شما اعلام خواهیم کرد.

شهرهای بین تهران تا شیراز
شهرهایی که در مسیر تهران تا شیراز از طریق خودرو یا اتوبوس باید طی کنید در زیر به ترتیب آورده شده است:

تهران

قم
کاشان
نطنز
شاهین شهر
اصفهان
شهر رضا
آباده
صفاشهر
شیراز

روش های سفر از تهران تا شیراز
برای سفر از تهران به شیراز وجود دارد که در زیر به طور کامل توضیح خواهیم داد:

فاصله تهران تا شیراز با ماشین شخصی
شهرهای در مسیر را بالاتر بررسی کردیم. فاصله تهران تا شیراز ۹۳۰ کیلومتر است که مدت زمان طی این کیلومتر ۱۰ ساعته می باشد. البته این زمان بسته به نحوه رانندگی و مدت زمان ایست شما در طول مسیر ممکن است متفاوت باشد.

فاصله تهران تا شیراز با قطار
امکان سفر از تهران تا شیراز به وسیله قطار وجود دارد. زمان طی این فاصله حدودا ۱۵ ساعت می باشد.

فاصله تهران تا شیراز با اتوبوس
شما برای سفر از تهران به شیراز به وسیله اتوبوس از پایانه‌های بیهقی، جنوب و غرب تهران می توانید اقدام نمایید که تقریبا در تمام ساعات شبانه روز این سه پایانه اتوبوس‌هایی به سمت شیراز دارند. این مسیر حدودا ۱۲ ساعت زمان خواهد بود.

فاصله تهران تا شیراز با هواپیما
سفر با هواپیما از تهران به شیراز حدودا یک ساعت و نیم زمان می برد تا مسیر را طی نمایید. فرودگاه شیراز به نام شهید دستغیب تا مرکز شهر ۲۵ دقیقه حدودا فاصله دارد از نظر فاصله هوایی تهران تا شیراز ۶۸۲ کیلومتر است. برای تهیه بلیط هواپیما می توانید از سفر آنلاین اقدام نمایید .

بهترین مسیر تهران تا شیراز
با توجه به روش های اعلامی بهترین مسیر تهران تا شیراز بسته به زمان شما می بایست بهترین گزینه را مشخص کنید. ولی فارغ از مسافت و زمان، قطار بهترین گزینه می تواند برای سفر باشد زیرا هم از نظر هزینه قیمت مناسبتری دارد و هم شما به راحتی می توانید استراحت کنید و در طول مسیر به کارهای خود رسیدگی نمایید. همچنین خطر کمتری را به نسبت دیر روش ها را دارد. اگر با خودروی شخصی سفر کنید می توانید از شهرهایی که در طول مسیر می بینید نهایت لذت را ببرید.

از تهران تا شیراز با قطار چند ساعت راه است
از تهران تا شیراز با قطار چند ساعت راه است

جاذبه های مسیر تهران تا شیراز

مسیری که شما از تهران به شیراز طی می نمایید همانطور که گفته شد شهرهای زیبایی راطی می کنید در صورتی که با خودروی شخصی به سفر می پردازید می توانید زمانی را برای مشاهده شهرها در نظر بگیرید.

در ابتدا شهر قم را می بینید که می توانید به زیارت حرم حضرت معصومه (س) و مسجد جمکران بپردازید همچنین سوغات این شهر سوهان می باشد.
در ادامه شهر کاشان که با قدمت ۷۰۰۰ هزار ساله دارای جاذبه های گردشگری بسیاری می باشد به طور مثال می توان به حمام فین، خانه های بروجردی، مسجد جامع کاشان اشاره کرد. در ضمن در طول مسیر قم به کاشان می توانید از مشاهده دریاچه نمک نیز لذت ببرید.
پس از گذر از شهر کاشان وارد استان اصفهان می شود که مهد تاریخ ایران به شمار می آید. شما برای مشاهده تمامی این جذابیت ها می بایست زمان بسیاری را صرف نمایید. از معروف ترین و مهمترین مکان های این استان و می توان به میدان نقش جهان، کاخ عالی قاپو، بازار قیصریه، چهل ستون و سی و سه پل و… اشاره کرد.
با دیدن اصفهان و طی کردن شهرهای شهررضا و آباده وارد شهر مرودشت خواهید شد که به دیدن تخت جمشید و مقبره کوروش کبیر را مشاهده خواهید کرد.
در ادامه در ۶۶ کیلومتری شیراز به نقش رستم خواهید رسید که آرامگاه ۴ تن از پادشاهان هخامنشی را می توانید ببینید.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید