صنعت توریسم و گردشگری-گردشگری طبیعت-گردشگری سلامت

صنعت توریسم و گردشگری چیست؟(۳)

بررسی شاخص ترین جاذبه های گردشگری دنیا

یکی از اهداف اصلی سفر کردن سر زدن به جاذبه های گردشگری یک شهر یا کشور است که در نوع خود منحصر به فرد است و شبیه به آن ها در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود. کشورمان ایران جاذبه های گردشگری بسیاری دارد که از جمله ی آن ها می توان به تخت جمشید، بیستون و… اشاره کرد که هر کدام از آن ها در نوع خود منحصر به فرد است. در این مطلب قصد داریم شما را با شاخص ترین جاذبه های گردشگری دنیا آشنا کنیم، جاذبه های که بسیاری رنج سفر را به جان می خرند تا آن ها را از نزدیک ببینند.

مکان های اعجاب انگیز دنیا

شهر ممنوعه | صنعت توریسم و گردشگری3

 شهر ممنوعه

شهر ممنوعه در پکن چین واقع شده است و یکی از منحصر به فرد ترین آثار معماری چینی است. این شهر توسط دومین امپراتور کینگ یعنی جو دی ساخته شد و از آن پس به محل اقامت خانواده‌ای سلطنتی بدل شد.این شهر بزرگترین بنای چوبی حال حاضر دنیا است و هر ساله بازدید کنندگان بسیاری را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند. علت نام گذاری این بنا با نام شهر ممنوعه این است که تا سال ها محل اقامت خاندان سلطنتی بود و مردم عادی اجازه بازدید از آن را نداشتند.در نهایت اگر می خواهید یکی از شاخص ترین آثار معماری چینی را ببینید، پیشنهاد می کنیم سر زدن به شهر ممنوعه در پکن را به عنوان یکی از مطرح ترین جاذبه های گردشگری دنیا در برنامه ی خود قرار دهید.

 دیزنی لند، مجیک کینگدم

دیزنی لند مجموعه از پارک های موضوعی است که توسط کمپانی والت دیزنی ساخته شده است و در آن بخشی از فضای انیمیشن های معروف این کمپانی بازسازی شده است.دیزنی لند در بیش تر کشورهای دنیا شغلی دارد که از جمله ی آن ها می توان به آمریکا، فرانسه، چین و … اشاره کرد. اما شاید بتوان بزرگترین و مهیج ترین پارک موضوعی دیزنی لند را در فلوریدا یک آمریکا مشاهده کرد. این پارک موفق شد در سال ۲۰۱۳ عنوان پربازدید ترین پارک دنیا را به خود اختصاص دهید. جالب است بدانید مجیک کینگدم از شش بخش اصلی تشکیل شده که هر کدام از آن ها شما را به یاد یکی از کارتون ها معروف والت دیزنی می اندازد، اما شاید بتوان شاخص ترین بخش مجیک کینگدم را مربوط به انیمیشن سیندرلا دانست. فضای منحصر به فردی که شما را در دل این انیمیشن جذاب و زیبا قرار می دهد.

کلیسای نوتردام -صنعت توریسم و گردشگری 

کلیسای جامع نوتردام

کلیسای جامع نوتردام یکی از شاخص ترین جاذبه های گردشگری دنیا است و به جرات می توان آن را معروف ترین کلیسای دنیا دانست. این کلیسا در شهری نزدیک پاریس قرار دارد و تا چند سال گذشته بزرگترین کلیسای کاتولیک دنیا بود با این حال در حال حاضر کلیساهای بزرگترین در دیگر کشورهای اروپایی وجود دارد. معماری گوتیک جالب کلیسای نوتردام و مجسمه های با شکوهی که در آن قرار دارد، از جمله عواملی است که آن را به یکی از با ارزش ترین جاذبه های گردشگری دنیا تبدیل کرده است. جالب است بدانید داستان معروف گوژپشت نوتردام اثر ویکتور هوگو از بنای کلیسای نوتردام الهام گرفته است و این داستان در آن اتفاق می افتد.

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه یکی از معروف ترین مساجد دنیا است که در حال حاضر در استانبول ترکیه واقع شده است و به عنوان یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری این کشور محسوب می شود.مسجد ایاصوفیه پیش تر کلیسای معروفی در دوران ایرانی بود که با فتح استانبول توسط مسلمانان به دستور سلطان محمد دوم به مسجد تبدیل شد و بخش های نیز به معماری آن اضافه شد.جالب است بدانید معماری مسجد ایاصوفیه بر عهده ی معمار سنان بوده است و می توان نوشته های خطاط معروف مصطفی چلبی را بر دیوارها و سقف این بنا دید. با روی کار آمدن آتاتورک به عنوان رئیس جمهور ترکیه، مسجد ایاصوفیه به موزه تبدیل شد و در حال حاضر همه ی گردشگران اعم از مسلمان و پیروان سایر ادیان می توانند از این بنا بازدید کنند.

Taj Mahal scaled صنعت توریسم و گردشگری

 تاج محل

تاج محل یکی از شاخص ترین جاذبه های گردشگری هند است که توسط شاه جهان، یکی از پادشاهان ایلخانی برای همسرش ساخته شد و ساخت آن در حدود ۲۲ سال به طول انجامید.به باور بسیاری تاج محل را می توان نمادی از عشق در سرتا سر دنیا دید، به همین دلیل هر ساله بیش از ۴ میلیون نفر از سرتاسر دنیا از این بنا بازدید می کنند. متاسفانه در حال حاضر بنای تاج محل به علت آلودگی های محیطی در معرض نابودی قرار دارد و دولت هند تمام تلاش خود برای حفظ این جاذبه ی گردشگری معروف و محبوب را می کند. در هر صورت در صورت سفر به هند، سر زدن به تاج محل را به هیچ عنوان فراموش نکنید.

 دیوار چین

دیوار چین طولانی ترین سازه ی بشری است که طول آن چیزی در حدود ۸۸۵۰ است.کاربرد این بنا به عنوان یک دیوار دفاعی بوده است و جالب است که هنوز هم با گذشت سال ها سراپا و با شکوه است. بنابراین اگر به چین زیبا سفر کردید، پیشنهاد می کنیم حتما به تماشای مهم ترین جاذبه ی گردشگری این کشور  یعنی دیوار چین بروید و غرق شکوه و زیبایی آن شوید.

 آبشار نیاگارا

آبشار نیاگارا در واقع مجموعه ای از سه آبشار است که در مرز آمریکا و کانادا قرار دارد و یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری دنیا به حساب می آید. سه آبشاری که ناکارا را تشکیل می دهند عبارتند از : آبشار نعل اسب، آبشار آمریکایی و آبشار نقاب عروس. ارتفاع این آبشارها در حدود ۵۰ متر است و پر سرعت ترین آبشار جهان به حساب می آید. تماشای نیاگارا تجربه ی بی نظیری است که بعید است بتوانید آن را فراموش کنید بنابراین اگر به شهرهای مرزی آمریکا و کانادا سفر کردید، سر زدن به این جاذبه ی گردشگری زیبا را از دست ندهید.

 مسجد سلطان احمد

 مسجد سلطان احمد در همسایگی مسجد ایاصوفیه قرار دارد و می‌توان آن را زیباترین مسجد استانبول دانست. این مسجد در سال ۱۶۰۹ به دستور سلطان احمد اول با شش مناره بنا شد. کاشی‌های فیروزه‌ای‌رنگ این مسجد از جمله علل معروفیت آن است. جالب است بدانید مسجد سلطان احمد در حال حاضر فعال است و بازدید از آن در هنگام مراسم‌های مذهبی مانند اقامه‌ی نماز ممنوع است. همچنین غیرمسلمانان فقط می‌توانند از ضلع غربی وارد شوند و پوشاندن دست‌ها و موها برای خانم‌ها الزامی است.

برج الخلیفه - صنعت توریسم و گردشگری 3

برج خلیفه

سر زدن به برج خلیفه یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های تور دبی است و هر ساله گردشگران بسیاری راهی آن می‌شوند. برج خلیفه یک برج مسکونی- تجاری است و با ۱۶۳ طبقه ۸۲۸ متر ارتفاع در حال حاضر مرتفع‌ترین برج جهان است. جالب است طرح برج خلیفه از یک گل محلی به نام لیلی عنکبوتی الهام گرفته‌شده است. از جمله جاذبه‌های برج خلیفه می‌توان به مراکز خرید، استخر، دیسکو، کتابخانه و هتل‌های لوکس آن اشاره کرد. یکی از معروف‌ترین و لوکس‌ترین هتل‌های دبی یعنی هتل آرمانی در طبقات ابتدایی برج خلیفه واقع‌شده است. این هتل توسط طراح مد معروف جورجیو آرمانی طراحی‌شده است و از جمله گران‌ترین هتل‌های دنیا به‌حساب می‌آید. همچنین فواره‌ی ۲۵۰ متری که در ورودی برج خلیفه قرار دارد ازجمله دیدنی‌های دبی است.

 بازار شناور تایلند

از منحصربه‌فردترین دیدنی‌های تایلند  می تون به بازار شناور بانکوک اشاره کرد. بازارهای شناور را می‌توانید در سفر به تایلند در نقاط مختلف پیدا کنید و تجربه‌ی لذت‌بخش خرید بر روی آب را داشته باشید. بازار شناور بانکوک درواقع مجموعه‌ای از قایق‌های چوبی است که در داخل هر کدام از آن‌ها اجناس محلی مانند انواع گل، میوه‌های استوایی رنگارنگ، صنایع‌دستی، غذاهای محلی و… به فروش می‌رسد. برای سر زدن به بازار شناور بانکوک در تور تایلند، کافی است سوار یک قایق اجاره‌ای شوید و در کنار هر قایقی که دوست داشتید از آن خرید کنید، توقف داشته باشید.

 پل بسفر

تنگه ی بسفر بخش اروپایی و آسیایی استانبول را به یکدیگر متصل می کند. پل های بسیاری روی این تنگه قرار دارند که عموماً ماشین‌رو هستند.یکی از منحصر به فردترین و البته قدیمی ترین پل های استانبول، پل بسفر است که به عنوان بیست و پنجمین پل معلق بزرگ دنیا نیز شناخته می شود؛ بنابراین در سفر به استانبول، اگر می خواهید میان بخش آسیایی و اروپایی جابه‌جا شوید، پیشنهاد می کنیم پل بسفر را انتخاب کنید تا ضمن لذت بردن از مناظر بی بدیل یک سلفی هیجان انگیز نیز به ثبت برسانید. جاذبه های گردشگری بسیاری در سرتا سر دنیا وجود دارد که در این مطلب  تنها به بخشی از آن ها پرداختیم. امیدواریم در سفر به نقاط مختلف جهان ضمن اختصاص دادن زمان برای خرید بازارگردی، وقتی را به تماشای جاذبه های گردشگری شاخص آن منطقه اختصاص دهید و با فرهنگ مردم آن کشور آشنا شوید.

آشنایی با رویداد های معروف دنیا

مطرح ترین نمایشگاه های دنیا

سفر رفتن اهداف بسیاری دارد که یکی از آن ها، سفر به منظور بازدید از نمایشگاه هایی است که هر چند سال یک بار در کشورهای مختلف دنیا  برگزار می شود و گردشگران بسیاری ترجیح می دهند، زمان سفر خود را به گونه ای تنظیم کنند که بتوانند در این نمایشگاه ها که بازدیدکنندگان میلیونی از سرتا سر جهان دارند، شرکت کنند. در این مطلب شما را با مطرح ترین نمایشگاه های دنیا که تنها در یک کشور خاص و به مدت محدود برگزار می شوید، آشنا می کنیم.

 نمایشگاه خودرو فرانکفورت، مطرح ترین نمایشگاه دنیا

نمایشگاه خودرو فرانکفورت را می توان مطرح ترین نمایشگاه دنیا در حوزه ی خودرو های لوکس دانست. همانطور که می دانید بعضی از مطرح ترین برند های خودروسازی در آلمان قرار دارند از این رو نمایشگاه خودرو فرانکفورت به عنوان یکی از جذاب ترین نمایشگاه های بین المللی دنیا به حساب می آید.

نمایشگاه خودرو فرانکفورت به صورت دو سالانه برگزار می شود و به دو بخش تقسیم می شود، بخش خودروهای تجاری که در برلین برگزار می شود و بخش خودروهای سواری که در فرانکفورت برگزار می شود؛ بنابراین اگر می خواهید در یکی از جذاب ترین نمایشگاه های خودرو حضور داشته باشید و خلاقانه ترین و لوکس ترین خودروهای دنیا را از نزدیک تماشا کنید، پیشنهاد می کنیم در تاریخ ۱۵ تا ۲۵ دسامبر به آلمان سفری داشته باشید.

 گالری کاخ زمستانی (winter palace)

این گالری دائمی را می توان از جمله بزرگترین گالری های هنری دنیا دانست که در کشور روسیه واقع شده است. جالب است بدانید گالری کاخ زمستانی که در حال حاضر یکی از مطرح ترین نمایشگاه های دنیا است، در سال های نه چندان دور اقامتگاه سربازان بود و بعد ها به عنوان مکانی برای نمایش مطرح ترین آثار هنری دنیا تبدیل شد. گالری کاخ زمستانی، بعضی از مطرح ترین و گرانقیمت ترین آثار هنری جهان را در خود جای داده است و برای تماشای همه ی بخش های آن باید چیزی در حدود یازده سال را صرف کنید.

 گالری پرتره

این گالری در انگلیس و شهر لندن قرار دارد و بعضی از مشهور ترین پرتره های جهان در آن به دقت نگهداری می شود؛ بنابراین اگر به تماشای پرتره های مشهور دنیا علاقه مندید، پیشنهاد می کنیم در سفر به لندن به این نمایشگاه دائمی معروف سری بزنید.

 نمایشگاه کتاب ابوظبی

نمایشگاه کتاب ابوظبی را می توان مطرح ترین نمایشگاه کتاب دنیا دانست که هر سال از ۲۸ مارس تا ۲ آوریل برگزار می شود. نمایشگاه کتاب ابوظبی تحت حمایت نمایشگاه کتاب فرانکفورت قرار دارد و هر ساله بیش از ۸۵ هزار ناشر و ۶۰ کشور در آن حضور دارد. از شگفتی های نمایشگاه کتاب ابوظبی، گردآوری مجموعه ی عظیمی از کتاب های جهان عرب است، کتاب هایی که برای پیدا کرد آن ها در خارج از این نمایشگاه باید ماه ها زمان صرف کنید.

 نمایشگاه کتاب لندن

نمایشگاه کتاب لندن هر ساله در تاریخ ۱۶ تا ۱۸ آوریل برگزار می شود و به عنوان بزرگترین نمایشگاه بهاره ی اروپایی به حساب می آید. هر ساله کشورهای بسیاری در این نمایشگاه شرکت می کنند و تمرکز اصلی نمایشگاه کتاب لندن در هر دوره بر یک کشور است. برای مثال چین از جمله کشورهایی است که در سال های اخیر در این نمایشگاه در مرکز توجه قرار داشت. جالب است بدانید این نمایشگاه جزو معدود نمایشگاه های کتابی است که هر ساله میزبان مطرح ترین نویسندگان دنیا است و بسیاری از آن ها تازه ترین آثار خود را برای اولین بار در نمایشگاه کتاب لندن عرضه می کنند.

 نمایشگاه تجهیزات پزشکی دبی

این نمایشگاه هر ساله در تاریخ اول فوریه به مدت یک هفته برگزار می شود و جدیدترین وسایل و تجهیزات پزشکی ساخته شده در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می گیرد. نمایشگاه تجهیزات پزشکی دبی از سوی شرکت های ایرانی مورد استقبال گسترده قرار می گیرد و قراردادها و همکاری های خوبی میان شرکت های ایرانی با سایر شرکت های بین المللی منعقد می شود. پس اگر در حوزه ی تجهیزات پزشکی فعالیت می کنید، پیشنهاد می کنیم بازدید از نمایشگاه تجهیزات پزشکی دبی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

 نمایشگاه گولفود

اگر عاشق خوراکی هستید اصطلاحا شکمو به حساب می آیید پیشنهاد می کنیم در دوم فوریه ی هر سال به دبی مراجعه کرده و از نمایشگاه گولفود. در این نمایشگاه بخشی از خوشمزه ترین و متنوع ترین خوراکی های دنیا عرضه می شود؛ بنابراین اگر عاشق گشت و گذار در میان متنوع ترین خوراکی های دنیا هستید، پیشنهاد می کنیم حتما زمانی را به نمایشگاه گولفود اختصاص دهید.

صنعت توریسم و گردشگری
کریستال های سوارسکی

 دیگر نمایشگاه مطرح دنیا

در ادامه لیستی از دیگر نمایشگاه های مطرح دنیا را با هم خواهیم دید:

نمایشگاه سبیت هانوفر-CeBIT

نمایشگاه سی ای اس لاس و گاس-(Consumer Electronics Show (CES

کنگره جهانی موبایل بارسلون-Mobile World Congress

نمایشگاه آی اف ای برلین-(Internationale Funkausstellung Berlin (IFA

الکامپ تهران-Elecomp

جیتکس دبی-GITEX

نمایشگاه کیف و کفش ازمیر (Shoexpo)

نمایشگاه جواهرات و زیور آلات مدرن آسیا ( AFJ )

نمایشگاه مد و چرم بانکوک (BIFF & BIL)

نمایشگاه هنرهای معاصر آرت آنکارا

نمایشگاه هنر دبی (آرت دبی)

موزه ویکتوریا و آلبرت (V&A)- لندن، انگلستان

خانه جواهرات- برج لندن، انگلستان

موزه ملی جواهرات- تهران، ایران

خزانه‌داری سلطنتی- وین، اتریش

ضرابخانه کرملین- مسکو، روسیه

دنیای کریستال سوواروسکی- واتنس، اتریش

تور کارگاهی H.Stern- ریودوژانیرو، برزیل

گالری جواهرات سلطنتی سوئد-استکهلم، سوئد

موزه طلا- بوگوتا، کلمبیا

موزه الماس آمستردام- آمستردام، هلند

امیدواریم توانسته باشیم در این مطلب شما را با بعضی از مطرح ترین نمایشگاه ها و گالری های دنیا آشنا کنیم، با اینکه این لیست بسیار طویل است اما ما به معرفی بعضی از آن ها اکتفا کردیم.

معروف ترین فستیوال های دنیا

در بیشتر نقاط جهان، رویدادها و فستیوال هایی برگزار می شود که یکی از عوامل اصلی جذب گردشگر نیز به حساب می آید. در این فستیوال ها می توانید به سادگی با آیین ها و باورهای مردم یک منطقه آشنا شوید و اوقات لذت بخشی را در کنار مردمی از فرهنگ های گوناگون تجربه کنید.

در این مقاله قصد داریم به بعضی از معروف ترین فستیوال های دنیا  و رویدادهای جهانی بپردازیم؛ بنابراین اگر آشنایی با فرهنگ مردم نقاط مختلف دنیا از جمله اهداف اصلی شما برای سفر است، پیشنهاد می کنیم در ادامه ی این مطلب با ما همراه باشید.

جشن هولی -صنعت توریسم و گردشگری 3

 جشن هولی (Holi Festival)

در بیش تر کشورهای آسیایی جشن های باشکوه و منحصر به فردی برگزار می شود، هند یکی از این کشور ها است که در بیش تر روزهای سال مراسم ها و آیین های ویژه ای دارد که اتفاقا تماشاگران بسیاری را از سرتاسر دنیا به خود جذب می کند. جشن هولی یکی از معروف ترین فستیوال های دنیا است که هر سال در اوایل ماه مارس یا نیمه ی دوم اسفند به مدت دو روز برگزار می شود و گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا برای شرکت در جشن هولی خود را به هند می رسانند.

فلسفه ی جشن هولی نیز پاسداشت آغاز بهار و پیروزی نیکی بر بدی است. باوری که در بسیار از کشورهای آسیایی از جمله ایران وجود دارد. جشن هولی را می توان رنگارنگ ترین فستیوال دنیا دانست. در این جشن میلیون ها نفر لباس ها رنگارنگ می پوشند و بر یکدیگر پودر های رنگی می پاشند و سپس با آب پاش به جان یکدیگر می افتند. جالب است بدانید هندوها احترام بسیار زیادی برای طبیعت قائل هستند، به همین دلیل همه ی رنگ های استفاده شده در این فستیوال از طبیعت و گیاهان مختلف گرفته شده اند و به همین دلیل به راحتی با آب شسته می شوند و تاثیر سوئی بر سلامتی ندارند.در هر صورت اگر دوست دارید در یکی از شادترین، رنگی ترین و معروف ترین فستیوال های دنیا حضور داشته باشید، پیشنهاد می کنیم در اواخر اسفند به هند سفر کنید و این جشن خیابانی پرشور را تجربه کنید.

 توماتینا (La Tomatina)

توماتینا یکی دیگر از معروف ترین فستیوال های دنیا است که هر ساله در آخرین چهارشنبه ماه اوت (اواخر شهریور) در شهر بانول اسپانیا برگزار می شود و گردشگران بسیاری به همین منظور راهی این کشور می شوند.ت وماتینا را می توان یک جنگ تمام عیار خیابانی دانست که در آن تنها سلاح شما گوجه فرنگی است! در این روز میلیون ها نفر با بیش از یکصد تن گوجه فرنگی به یکدیگر حمله کرده و اوقات فرح بخشی را تجربه می کنند. تاریخچه توماتینا به سال ۱۹۴۵ برمی گردد، وقتی که چند جوان برای جلب توجه افراد معروفی که در یک رژه ی نظامی حضور داشتند، به سمت آن ها گوجه فرنگی پرتاب کردن و همین کار آغازگر درگیری میان جوانان و نیروهای دولتی شد که در آن صدها تن گوجه میان دو طرف درگیری پرتاب شد.

از آنجایی که این ماجراجویی به مذاق جوان ها خوش آمد، تصمیم گرفتند هرساله فستیوالی برگزار کنند تا در آن یک جنگ گوجه ای تمام عیار را تجربه کنند. توماتینا به عنوان یکی از معروف ترین فستیوال های دنیا، به علت هدر رفتن صدها تن گوجه فرنگی، بارها و بارها مورد انتقاد نهادهای مختلف قرار گرفته است با این حال این جشن به اندازه ای محبوب است که هرساله بر طرفداران آن اضافه می شود. بنابراین وسواس را کنار بگذارید در چهارشنبه آخر ماه اوت به بانولی اسپانیا سفر کنید تا بتوانید در یک جنگ تمام عیار گوجه ای شرکت کنید.

سال نو چینی

سال نو چینی را شاید بتوان معروف ترین فستیوال دنیا دانست که هر ساله علاوه بر چین در بسیاری دیگر از نقاط دنیا برگزار می شود. از آنجایی که چین یکی از پر چمعیت ترین کشورهای دنیا است و مهاجران چینی در بیش تر نقاط دنیا حضور دارند، این جشن هر ساله با شروع سال نوی چینی در اواسط فوریه به مدت ۱۵ روز برگزار می شود.چینی ها آیین ها و مراسم های متعددی را در جشن سال نو اجرا می کنند و منازل و خیابان های خود را با المان هایی به رنگ قرمز تزئین می کنند. آن ها معتقدند رنگ قرمز می تواند ارواح را دور کند.از دیگر مراسم های سال نوی چینی رقص شیر و اژدها است.

این رقص توسط عروسک های غول آسایی که توسط چندین نفر گردانده می شود، در خیابان ها برگزار می شود. چینی ها معتقدند رقص شیر می تواند ارواح خبیث یا شر و بدی را از خانه ها و افراد دور کند و تضمین کننده ی سالی پر از خیر و برکت باشد. جالب است بدانید برای تماشای جشن سال نوی چینی به عنوان یکی از معروف ترین فستیوال های دنیا، نیازی نیست تنها به چین مراجعه کنید بلکه با سفر به بسیاری از کشورهای آسیایی از جمله مالزی می توانید در این مراسم بزرگ شرکت کنید

 فستیوال برف و یخ هاربین

فستیوال های یخ و برف را می توان از جمله معروف ترین فستیوال های دنیا دانست. این فستیوال معمولا در شهرهای سرد دنیا برگزار می شود در آن ها هزاران مجسمه ساز آثار خود را با یخ و برف خلق می کنند و در معرض دید عموم قرار می دهند.هاربین چین یکی از شهرهایی است که هرسال از ۵ ژانویه به مدت یک ماه میزبان بزرگترین و معروف ترین فستیوال دنیا است. فستیوالی که قرار است بینندگان را با اعجاب انگیز ترین سازه های یخی دنیا شگفت زده کند.در نهایت هر چند فستیوال های یخی دیگر در سایر نقاط دنیا از جمله روسیه و آمریکا نیز برگزار می شود، با این حال تماشای بزرگترین سازه های یخی در هاربین کیف دیگری دارد که پیشنهاد می کنیم آن را از دست ندهید.

 کارناوال برزیل

کارناوال برزیل یکی از مهم ترین و بزرگ ترین رویدادهای دنیا است که هر سال در اواسط فوریه برگزار می شود و گردشگران بسیاری از اقصی نقاط دنیا برای تماشای این جشن و جذابیت های بصری آن به برزیل مراجعه می کنند.کارناوال برزیل از جمله معروف ترین فستیوال های دنیا است که دلیل اصلی برگزاری آن نکوداشت پیروزی نیکی بر بدی است، باوری که می توان ردپای آن را در بسیاری از معروف ترین فستیوال های دنیا دید.یکی از اصلی ترین جذابیت های شرکت در کارناوال برزیل، تماشای رقص سامبا به عنوان یکی از نمادهای ملی برزیل است؛ بنابراین اگر به دنبال شرکت در یکی از پر زرق و برق ترین و شادترین جشن های دنیا هستید، پیشنهاد ویژه ی ما شرکت در کارناوال برزیل است.

 جشن روز مردگان

این جشن با هالووین به طور کلی متفاوت است و هدف از برگزاری آن نکوداشت یاد درگذشتگان است.جشن روز مردگان هر ساله در ۲ و ۳ اکتبر در مکزیک و چند کشور دیگر برگزار می شود و هدف از آن بزرگداشت مردگان است. در این جشن مردم قبر مردگان خود را تمیز و با گل و شمع تزئین می کنند و احترام خود را به آن ها نشان می دهند.جالب است بدانید انیمیشن معروف کوکو که دو سال پیش موفق به دریافت اسکار بهترین انیمیشن شد، بر اساس داستان روز مردگان ساخته شده است. بنابراین اگر می خواهید در یکی از متفاوت ترین و البته معروف ترین فستیوال های دنیا شرکت کنید، پیشنهاد می کنیم جشن روز مردگان مکزیکی ها را از دست ندهید.

arbaeen hoseini صنعت توریسم و گردشگری

 اربعین حسینی

مراسم اربعین مانند موارد قبل به هیچ عنوان یک جشن نیست با این حال می توان آن را به عنوان یکی از بزرگترین گردهمایی های مسلمانان در سر تا سر جهان دانست. در این روز مسلمانان چهلمین روز شهادت امام حسین سومین امام شیعیان را گرامی می دارند.مراسم اربعین حسینی چند سالی است که به صورت راهپیمایی های میلیونی به سمت کربلا برگزار می شود. در هر صورت این مراسم مذهبی جذابیت بسیاری برای مردم دنیا دارد و هر ساله هزاران نفر به شرکت کنندگان در این رویداد اضافه می شود. در این مطلب سعی کردیم بعضی از معروف ترین فستیوال های دنیا و رویدادهایی مثل اربعین را با هم بررسی کنیم. از آنجایی که یکی از اهداف سفر آشنایی با فرهنگ مردمان مختلف است، پیشنهاد می کنیم زمان سفر خود را با برگزاری این رویدادها هماهنگ کنید تا بتوانید در معروف ترین فستیوال های دنیا شرکت کرده و اوقات لذت بخش و متفاوتی را در کنار دوستان و خانواده تجربه کنید.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید