ستاره های هتل بر چه اساسی است ؟

ستاره های هتل بر چه اساسی است ؟

ستاره های هتل بر چه اساسی است : حتما در هنگام سفر و انتخاب محل  اسکان با اصطلاحات و عناوینی برای اقامتگاه‌های مقصد مورد نظرتان مواجه شده اید که ممکن است بسیاری از آن‌ها برایتان ناآشنا باشد . یکی از مهم‌ترین آن‌ها تعداد ستاره های هتل است که شاید ما را در انتخاب هتل مورد نظر کمی گیج کنند. ما در  این‌جا شما را با از صفر تا صد اقامتگاه‌ها و تعداد ستاره های هتل آشنا خواهیم نمود.

هتل 

هتل که دارای ریشه‌ای فرانسوی به معنای میزبان می باشد، بخش مهمی از چرخش صنعت گردشگری را به خود اختصاص داده‌اند و به همین دلیل است که قوانینی بین المللی برای آن‌ها وضع شده تا دارای مدیریتی سامان یافته تر باشند. اما نکته مهم این است که الزامی برای رعایت این قوانین در تمام هتل‌ها وجود ندارد. شاید تعجب کنید یا حتی نگران شوید اما باید بدانید در کشورهای مختلف نظام‌های متفاوتی برای قوانین هتل‌ها و امتیاز دادن به آن‌ها وجود دارد که اغلب فقط در همان کشور رعایت می‌شوند.

به طور کلی سی `راه برای درجه بندی هتل‌ها در جهان وجود دارد. اما شیوه‌ای که بیش از بقیه عمومیت دارد و اغلب در مقاصد پر مسافر در جهان مشاهده خواهید کرد، درجه بندی هتل‌ها از طریق تعداد ستاره های هتل است که از یک ستاره تا پنج ستاره تقسیم‌بندی می‌شوند. این معیار امتیازدهی به هتل‌ها بر اساس تعداد ستاره های هتل اولین بار در سال ۱۹۷۹ در کشور سوئیس تدوین شد و حدود بیست سال بعد یعنی در سال ۱۹۹۶ در آلمان به صورت قانون درآمد و تصویب شد. سپس سایر کشورهای اروپایی نیز از شیوه امتیازدهی بر اساس تعداد ستاره های هتل که حالا با عنوان استاندارد آلمانی معروف شده بود، استفاده کردند. اکنون اتحادیه هتل‌های اروپا HOTREC مسئول نظارت بر این شیوه امتیازدهی در ۲۸ کشوری است که از امتیازدهی بر اساس تعداد ستاره های هتل استفاده می‌کنند.

ستاره های هتل بر چه اساسی است ؟
ستاره های هتل بر چه اساسی است ؟

ستاره هتل‌ در همه کشورها یکسان نیستند

اگر هنگام تحقیق برای انتخاب بهترین هتل، مطمئن نیستید که ستاره‌ های هتل از طرف چه سازمانی به آن داده شده، بهتر است، انتخاب خودتا‌ن را به تعداد ستاره‌ های آن محدود نکنید. علاوه بر این مهم است که بدانید حتی در رتبه‌بندی‌های رسمی، هتلی که در یک کشور به عنوان هتل ۵ ستاره معرفی می‌شود ممکن است در کشور دیگری بیشتر از ۳ ستاره دریافت نکند.

رتبه بندی‌ بر مبنای ستاره، هیچ معیار مشخصی در جهان ندارد و همین قضیه اعتبار سیستم رتبه‌بندی را زیر سوال می‌برد. برای مثال یک هتل معمولی اما با سابقه کار طولانی در تایلند ممکن است به اندازه یک هتل نوساز لوکس در استرالیا ستاره بگیرد.

بعضی از کشورها مثل امارات متحده عربی مقیاسی کاملا متفاوت در نظر می‌گیرند که در آن بعضی هتل‌ها ۶ یا ۷ ستاره هم دریافت می‌کنند.

اینجا بخوانید : ارز مسافرتی چیست ؟

معیارهای ستاره هتل‌

هر سیستم رتبه بندی، ضوابط خاصی را برای ارزیابی هتل‌ها در نظر می‌گیرد و هر ستاره هتل در واقع نشانگر ویژگی‌های اصلی مثل امکانات و کیفیت خدماتی است که توسط یک هتل ارائه می‌شود برای همین است که شاهد سیستم‌های مختلفی درکشورها هستیم چراکه سطح انتظارات در مقابل ارائه خدمات در اقصی نقاط جهان متفاوت است. مثل اینکه وجود سرویس بهداشتی و آب گرم در اتاق گاهی ممکن است در برخی کشورها به عنوان یک فاکتور لاکچری در نظر گرفته شود

ستاره های هتل بر چه اساسی است :

هتل یک ستاره
هتل یک ستاره، اتاق‌هایی با امکانات اولیه در اختیار مسافران قرار می‌دهد که شامل یک تخت می‌باشد. ممکن است در هر طبقه سرویس بهداشتی مشترک با سایرین داشته باشد. نوشیدنی و سایر خوراکی‌ها را می‌توانید جداگانه خریداری کنید. در هتل‌های یک ستاره معمولا هیچ امکانات خاصی وجود ندارد و پذیرش هتل هم به صورت شبانه روزی فعال نیست و نباید انتظار تلویزیون و تلفن و یا خدمات تمیزکاری روزانه اتاق‌ها را داشته باشید.

ستاره های هتل بر چه اساسی است
ستاره های هتل بر چه اساسی است

هتل دو ستاره
هتل دو ستاره از لحاظ امکانات در سطح بالاتری از هتل یک ستاره است اما نباید انتظار زیادی داشته باشید. در هتل‌های دو ستاره معمولا قسمت پذیرش به صورت شبانه روزی فعال است. اتاق ها دارای کمد یا رگال‌هایی برای قراردادن لباس‌، تلفن و تلویزیون هستند، سرویس بهداشتی اختصاصی با یک دوش در اتاق وجود خواهد داشت. هتل خدمات زیادی به شما ارائه نمی‌دهد اما ممکن است که صبحانه معمولی در اختیارتان قرار دهد.

هتل سه ستاره
هتل سه ستاره، نه خیلی ارزان قیمت است نه خیلی لوکس و گران. هدف این هتل‌ها این است که مهمانان در اتاق‌هایشان احساس آرامش و راحتی داشته باشند بدون اینکه لازم باشد هزینه زیادی بپردازند. معمولا در این هتل‌ها رستوران وجود دارد و افرادی هستند که چمدان‌های شما را تا اتاقتان حمل کنند. اتاق‌ها بزرگتر و راحتتر هستند و مبلمان نیز دارند.

ستاره های هتل بر چه اساسی است ؟
ستاره های هتل بر چه اساسی است ؟

هتل چهار ستاره
به محض اینکه وارد لابی یک هتل چهار ستاره می‌شوید و دکوراسیون آن را می‌بینید، متوجه تفاوت آن خواهید شد. اتاق‌ها معمولا بزرگتر و شیک‌تر هستند، تخت‌های بزرگتر، مینی بار، گاو صندوق، میز کار، حوله و تلویزون هم بخشی از ویژگی‌های اتاق‌هاست. در این هتل‌ها معمولا امکانات وله پارکینگ، اسپا، باشگاه ورزشی، استخر و خدماتی از این قبیل وجود خواهد داشت. ستاره هتل در اینجا معنی بیشتری پیدا می‌کند.

هتل پنج ستاره
یک هتل پنج ستاره تمامی امکاناتی که شما ممکن است در یک هتل نیاز داشته باشید و حتی بیشتر را در اختیار شما قرار می‌دهد. هتل‌های پنج ستاره لابی‌های فوق‌العاده بزرگ و اسپا و خدمات لاکچری گوناگونی را برای مهمان‌های خود فراهم کرده‌اند. یک اتاق معمولی دارای سرویس‌ بهداشتی بزرگ و لوازم بهداشتی کامل است. بیشتر ریزورت‌های ۵ ستاره، زمین گلف، زمین تنیس، باشگاه با مربی اختصاصی و حتی خدمات مراقبت از کودکان را ارائه می‌دهند. در واقع هر هتلی به راحتی نمی‌تواند ستاره پنجم را دریافت کند.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید