جاذبه های دیدنی شهرهای جنوب کشور

جاذبه های دیدنی شهرهای جنوب کشور

جاذبه های دیدنی شهرهای جنوب کشور

شهرهای جنوبی ایران  جاذبه های مختلفی دارند. هم جاذبه­ های تاریخی در این شهرها یافت می­ شود و هم طبیعت بکر و متفاوتی دارند. به همین دلیل در فصول مختلف سال، خصوصا نیمه دوم سال که آب و هوای این مناطق برای مسافران دلپذیرتر می باشد ، افراد زیادی به شهرهای جنوبی سفر می­ کنند تا از این دیدنی­ها بهره ببرند.

ما در این مقاله در مجله گردشگری جهانگردان قصد داریم تعدادی از جاذبه های  شهرهای جنوبی ایران را به شما معرفی نماییم تا هر زمان قصد داشتید با خرید بلیط هواپیما تهران اهواز و یا خرید بلیط هواپیما تهران بندرعباس به این شهرهای جنوبی سفر کنید و از جاذبه ­های آن دیدن کنید، بدانید که باید کجاها را بگردید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

آبشار تزرج

اگر با خودتان فکر می­‌کنید که آبشارها فقط در استان­های شمالی و یا غربی کشورمان هستند، سخت در اشتباه هستید . در جنوب کشورمان آبشارهای فراوانی وجود دارد که از جاذبه­ های طبیعی مهم این شهرها به شمار می روند  و یکی از آنها،‌ آبشار تزرج است.

جاذبه های دیدنی شهرهای جنوب کشور
جاذبه های دیدنی شهرهای جنوب کشور

این آبشار که حدود ۱۷۵ کیلومتر با بندرعباس فاصله دارد، از سرسبزترین مناطق استان هرمزگان به حساب می­آید. تزرج در شهرستان حاجی آباد هرمزگان که به داشتن نخلستان­‌های فراوان مشهور است، قرار گرفته و این آبشار نیز در دل همین نخلستان‌­ها قرار دارد.

غار خرسین

یکی از زیباترین غارهای کشورمان، غار خرسین هرمزگان است که حدود ۸۰ کیلومتر با شهر بندرعباس فاصله دارد. این غار نمکی بدلیل اینکه به اندازه کافی شناخته شده نیست، هنوز بکر مانده و اصالت خودش را حفظ کرده است.

جاذبه های دیدنی شهرهای جنوب کشور
جاذبه های دیدنی شهرهای جنوب کشور

غار خرسین با ۱۷۰ متر طول، جزو طویل­ترین غارهای نمکی ایران به شمار می رود . اگر تصمیم داشتید به این غار بروید، حتما تجهیزات عکاسی نیز همراه داشته باشید و از قندیل­های نمکی بی­نظیر آن عکاسی کنید.

آبشار پل هفتم

در شهر اهواز آبشاری وجود دارد که به آبشار پل هفتم معروف است. این آبشار که بزرگترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است، حدودا ۲۰۰ متر طول دارد. نکته جالب این آبشار این هست که آب آن از دو طرف پل هفتم اهواز سرازیر می­ شود و در شب به دلیل اینکه اطراف پل چراغ­ هایی روشن می­‌شود، منظره شگفت انگیر را برای بازدیدکنندگان فراهم می نمایید

جاذبه های دیدنی شهرهای جنوب کشور
جاذبه های دیدنی شهرهای جنوب کشور

خانه ماپار

در شهر اهواز خانه­ های قدیمی زیادی وجود دارد که خانه ماپار یکی از همین خانه ­هاست. این خانه که قدمت ساخت آن به حدود ۱۰۰ سال پیش بازمی­گردد،‌ در سال­های اخیر مورد بازسازی قرار گرفته و افرادی که به این شهر سفر می­کنند،‌ می­توانند از آن بازدید کنند. خانه ماپار فاصله زیادی با رود کارون ندارد و در خیابان خوانساری اهواز قرار گرفته است. این خانه در گذشته محل زندگی یکی از تاجران این استان بوده است.

جاذبه های دیدنی شهرهای جنوب کشور
جاذبه های دیدنی شهرهای جنوب کشور

خرید بلیط هواپیما

برای سفر به هر یک از شهرها یا جزایر جنوبی ایران با هواپیما، می­ت وانید به سایت سفر آنلاین  مراجعه کنید و با خرید بلیط هواپیما با مناسب­ترین قیمت، سفرتان را آغاز کنید. در سایت سفر می توانید  علاوه بر بلیط هواپیما ،بلیط قطار و رزرو هتل ها را نیز انجام دهید و با خیال راحت به مسافرت بروید

کافیست نام شهر مورد نظر خود را در قسمت پرواز داخلی سایت سفر آنلاین  وارد نموده و تاریخ مورد نظرتان برای پرواز را وارد نمایید. سپس سفر آنلاین بلیط ­های مختلفی را به شما پیشنهاد می‌دهد که می توانید با توجه به هزینه، ساعت پرواز و نوع هواپیما و ایرلاین، بلیط مورد نظر خود را انتخاب کرده و خریداری کنید و هزینه آن را نیز بصورت آنلاین پرداخت کنید.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید