آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف

آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف

آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف : نوع غذا و آداب خوردن غذا تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی افراد دارد و عوامل زیادی می باشند که در عادت‌های غذایی و آداب غذا خوردن یک کشور تأثیر می گذارند . آداب‌ و رسوم خانوادگی، شغل، وضعیت اقتصادی و اجتماعی آن کشور از مهم‌ترین دلایل اثرگذار بر عاد ها و فرهنگ غذا خوردن مردم یک کشور است.

اما بصورت کلی می‌توان گفت که عادت های مربوط به غذا خوردن در هر کشوری به ویژگی‌های منطقه و محل زندگی آن‌ها مربوط می شود و به همین دلیل است که در سفر به کشورهای مختلف دنیا نه تنها با غذاهای گوناگون و بی‌نظیری مواجه می‌شویم بلکه با آیین‌ها و روش های خاصی در ارتباط با غذا خوردن نیز آشنا خواهیم شد.

تا انتهای این مقاله در مجله گردشگری جهان گردان همراه شوید تا شما را با آداب و رسوم غذا خوردن در کشور های مختلف جهان آشنا کنیم .

چین

چینی ها رسوم  عجیب غذایی زیادی دارند که ما به چندنمونه آن اشاره خواهیم نمود . اولین رسم آن ها این است که وقتی یک چینی شما را به غذا خوردن دعوت می کند نباید تا انتهای غذای خود را کامل بخورید و ظرف غذای خود را خالی نمایید .  زیرا چین این مورد یک توهین محسوب می شود و دلیل آن هم این هست که آنها  فکر می کنند که این کار شما یعنی غذا به اندازه کافی وجود نداشته که شما تا اخر غذا خوره اید.

رسم عجیب دیگر چینی ها مربوط به خوردن ماهی می باشد که به هیچ وجه نباید ظرف غذا را بعد از اتمام یک طرف از ماهی بچرخانید، زیرا چینی ها این کار شما را به عنوان خیانت و توهین به آنها به حساب می آورند.

تایلند

در بسیاری از کشورهای جهان برای در دهان گذاشتن گوشت یا سبزجات از چنگال استفاده می گردد اما در تایلند برای استفاده از چنگال باید خیلی احتیاط کنید.

آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف

 تایلندی‌ها از قاشق و چنگال برای غذا خوردن استفاده می نمایند اما از چنگال فقط برای قرار دادن مواد غذایی در قاشق بهره می گیرند و با آن غذایی در دهان قرار نمی دهند.

هند

هنگامی که به هند سفر کردید و میزبان شما یک شخص هندی بود درهنگام خوردن غذا و تمام کردن آن از میزبان تشکر نکنید که این امر در فرهنگ و رسوم  هندی ها توهین به حساب می آید . مردم هند براین عقیده هستند که کار یا هرکمکی برای دوست نیاز به تشکر ندارد و زمانی که شما از یک هندی تشکر می نمایید این به آن معناستکه  با او به اندازه کافی صمیمی نیستید و یا اینکه آن شخص کارخود را به خوبی انجام نداده است.

آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف
آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف

پس در هند فقط برای کارهای رسمی و از افراد غیر آشنا تشکر کنید تا شما محبوب دل آن ها بشوید. رسم عجیب غذایی دیگر مردم هندی  این است که نباید تا آخر غذا میل کنید و حتما مقداری از غذا در ظرف خود باقی بگذارید تا رضایت شما را از مقدار غذا میزبان نشان دهد. این رسم مردم هندی تا حدی به رسم کشور چین شباهت دارد.

مصر

یکی از رسم های عجیب مردم مصر, نمک و ادویه اضافه نکردن به غذا می باشد . پس اگر هنگامی به مصر سفر کردید و هوس غذاخوردن غذای مصری در یک رستوان محلی داشتید  به هیچ عنوان ادویه و نمک به غذا اضافه نکیند,  چون سرآشپز آن غذا, این کار را توهین به خود تلقی می کند و ناراحت می‌گردد.

ژاپن

یکی از آداب غذا خوردن در بسیاری از کشور های دنیا این است که سر میز غذا زمان غذا خوردن، غذا یا نوشیدنی داغ و یا سرد خود را هورت نکشید اما در ژاپن نه تنها اینکار جایز است بلکه اصلا از اینکار ناراحت نمی شوند و هورت کشیدن بسیار مرسوم و رایج است.

آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف
آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف

ژاپنی ها نودل و ماکارانی و سوپ را هورت می کشند و و بر این باورند که با اینکار طعم واقعی غذا حس می شود و زمانی که سرد شود دیگر مزه ی اولیه را ندارد.

شیلی

مردم  شیلی بخاطر رسم عجیبی که درغذا خوردن دارند جزو لیست کشورهایی با آداب عجیب غذایی قرار گرفته اند . بهتر است بدانید که در شیلی, به هیچ وجه نمی توانید موقع غذاخوردن از دستان خود کمک بگیرید, حتی اگر غذایی بدون کمک دست , خوردن آن دشوار باشد. پس هنگام سفر به شیلی حواستان به دستان خود باشد تا کار دستتان ندهد.

آمریکا

در آمریکا خوردن سوپ  آداب خاص خود را دارد و هنگامی که کاسه ی سوپ شما را در مقابل شما قرار می دهند باید قاشق را از سمت خود وارد کاسه قرار کنید و تا مرکزیت کاسه ببرید و پر کنید.

تانزانیا

در کشور تانزانیا زمانی که غذا را در مقابل شما قرار می گیرد نباید غذا را بو کنید و بلافاصله باید میل کنید زیرا بو کشیدن غذا یک نوع توهین به حساب می آید.

آداب و رسوم غذا خوردن در کشورهای مختلف

کره جنوبی

در کره جنوبی به افراد میانسال و بزرگ فامیل بسیار احترام می گذارند. این احترام را حتی بر سر میز غذا نیز می توانید ببینید. اگر زمانی با کره ایی ها بر سر یک میز خواستید غذا میل کنید حتما صبر کنید تا بزرگترین فرد آن جمع اولین لقمه غذای خود را بخورد و بعد شما غذا خوردن را شروع کنید.

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاهتان را بنویسید