پارک ملت مشهد

گردش فوق العاده در پارک ملت مشهد

گردش فوق العاده در پارک ملت مشهد

یکی از بزرگ­ترین و قدیمی ترین پارک های کشور ، پارک ملت مشهد است که در صدر بهترین مجموعه های تفریحی این شهر قرار گرفته است. پارک ملت مشهد در سال ۱۳۴۳ به بهره برداری رسیده و اکنون به یکی از محبوب ترین و پربازدیدترین پارک های مشهد تبدیل شده است. پارک ملت با داشتن یک شهربازی بزرگ و مجهز توانسته نام خود را به عنوان یکی از هیجان انگیزترین مراکز تفریحی مشهد بر سر زبان ها بیارود.

اگر به دنبال هیجان و شادی هستند اگر به این پارک رفتید از شهربازی آن هرگز غافل نشوید، مکانی پر جنب و جوش با شب هایی شاد همراه با موسیقی و خوراکی میتوانید دلایل قانع کننده ای باشد تا نتوان در دست رد به این شهربازی زد.

بدون شک یکی از بهترین جاذبه های گردشگری برای کسانی است که به همراه خانواده به این شهر سفر کرده اند درست همین مکان است. کودکان عاشق چنین مکان هایی هستند،

تاریخچه پارک ملت مشهد

در زمان محمدرضا شاه پهلوی و در سال ۱۳۴۳ دو مهندس طراح انگلیسی به سبک بوستان‌های انگلستان این پارک زیبا را طراحی کردند و در سالیان بعد توسط مهندسین ایرانی طرح آن به اتمام رسید.اکنون که به دلیل توسعه ی شهری بخشی از مشهد محسوب می شود، این پارک در حاشیه بزرگراه وکیل آباد و در ضلع شمال غربی تقاطع آزادی واقع شده و جزئی از شهر مشهد بوده و به زیبایی و تمیزی هوای آن افزوده است.

بخش شهربازی این پارک نیز در سال ۱۳۵۱ تاسیس شده و از محبوبیت بسیاری در میان گردشگران مشهد برخوردار است.

شهربازی پارک ملت اولین شهربازی ایران است که تجهیزات بازی و سرگرمی‌هایش گواهی استاندارد دارند و از لحاظ تنوع و کیفیت در میان برترین شهربازی‌های کشور جای دارد!

پارک ملت مشهد
پارک ملت مشهد

ویژگی های منحصربفرد پارک ملت مشهد

مساحت این پارک ۷۲۰ هزار متر مربع (۷۲ هکتار) است و شامل بیش از ۳۵ هزار اصله درخت می باشد که قدمتی چند ده ساله دارند.
این درخت های بلند و انبوه یکی از ویژگی ها خاص این پارک می باشند که در فصل بهار و تابستان هوای پارک را بسیار مطبوع کرده و سایه بانی عظیم ایجاد کرده تا مردم بتوانند لحظاتی لذت بخش را در کنار خانواده و دوستان خود سپری کنند.

این پارک دارای زمین های بازی مخصوص کودکان می باشد و به نحو زیبا و جذابی برای کودکان طراحی شده. علاوه بر وسایل بازی زمینی مخصوص برای شن بازی و فواره های آب پاش که مخصوص تابستان می باشد برای کودکان طراحی شده است.استخری بزرگ در مرکز پارک و در نزدیکی شهربازی یکی دیگر از جاذبه های زیبای این پارک می باشد که با آب نمایی جذاب حس آرامش را به انسان تلقین می کند.

در اینجا بخوانید : هیجان‌ انگیزترین شهربازی های دنیا 

پارک ملت مشهد

یکی از بزرگترین چرخ و فلک های خاورمیانه در پارک ملت وجود دارد. این چرخ و فلک در سال ۱۳۸۴ ساخته شد و وزن آن حدود ۲۵۰ تن می باشد. ظرفیت این چرخ و فلک حدود ۴۴۸ تن بوده و تا ارتفاع ۸۰ متر به بالا می رود. هنگامی که بر روی چرخ و فلک می نشینید و اوج گرفته و رو به بالا می رود، می توانید کل شهر را از زیر پاهای تان تماشا کنید، جالب است بدانید که این چرخ و فلک رتبه هجدهمین چرخ و فلک مرتفع دنیا را به خود اختصاص داده است.

آدرس پارک ملت مشهد 

آدرس پارک ملت مشهد: خراسان رضوی، شهر مشهد، بلوار وکیل‌آباد، پارک ملت

با هم به گوشه‌گوشه دنیا سفر می‌کنیم تا با شگفتی‌های بی‌پایان آن آشنا شویم. از اقیانوس‌ها می‌گذریم، در جنگل‌ها ماجراجویی می‌کنیم، قلب کویر را می‌شکافیم و در کوچه‌پس‌کوچه‌های شهرهای کوچک و بزرگ به صدای سفر گوش می‌دهیم. اگر می‌خواهید گردشگر را حتی در خانه‌تان تجربه کنید، با من همراه باشید.

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید